LANparty netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 21:42

Flexx

This side up

Topicstarter
Ok ik zit hier op Megalan (Rotterdam) met +- 150 man, als ik nu het netwerk wil bekijken dan gaat hij zoeken (zaklampje) en vervolgens kan hij niks vinden, maar als ik in de address bar \\nickname invul krijg ik wel die persoon. Is er geen progie die alle gebruikers op het netwerk zoekt zodat ik hun nickname in de address bar kan invullen. Of gewoon een oplossing voor het niet vinden kan ook.

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:38

lange

Boom Boom?

moet je eens in zoeken pc's aan klikken en
bij naam *.* misschien werkt dat?

Verwijderd

heb je toch echt je netwerk instellingen fout staan, is dit het niet probeer eens een andere kabel, en werkt het dan nog niet plug hem dan eens in een ander hub/Switch ;)

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het kan zijn dat je niet in de zelfde netwerkgroep zit, klik dan ff op volledig netwerk. Installeer alle protocollen:

tcp/ip
ipx
netbeui

Ik heb zelf de ervaring dat je ook file sharing aan moet zetten, anders wil windows nog wel eens lastig doen. Je kan ook zoeken naar "*.*"

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 21:42

Flexx

This side up

Topicstarter
Zal wel aan het netwerk liggen, er zijn veel andere die hetzelfde probleem hebben.

Verwijderd

volgens mij zou het wel es aan je workgroup kunnen liggen...

netwerkomgeving>eigenschappen>identificatie>werkgroep> en daar invullen wat de andere ook hebben...

je kan ook bij volledig netwerk kijken onder netwerkomgeving en kijken of er ook andere workgroups zijn, zie je helemaal niks moet je es een minuut lang F5 indrukken en dan nog een keer kijken ;)

Verwijderd

Het kan onzin zijn wat ik zeg maar laatst was ik op een lanparty en kon iemand de rest niet zien. Toen waren we erachter gekomen dat hij black ice (firewall) aan had staan. Als je dat ook hebt ff uninstallen en herstarten, dat werkte toen ook.

Verwijderd

Dit is echt weer zo'n typisch Windows probleem...aansluiten op een andere switch/hub is dus geen oplossing. Hij kan namelijk wel door direct de naam in te voeren connecten.

Om te beginnen moet je natuurlijk inderdaad allemaal in de zelfde werkgroep zitten om elkaar direct te zien, anders moet je op volledig netwerk klikken om de andere werkgroepen te kunnen zien (computernamen opvragen is werkgroep onafhankelijk volgens mij)

En spreek af dat iedereen TCP/IP als protocol insteld (en eventueel IPX voor de games) en zorg voor een goede DHCP server...

Verwijderd

Nou, dat windows probleem, lag dan laast bij mij aan de hub, ik druk hem op een andere poort en het werkt! kom de computer wel zien doomiddel van zoeken, en werkgroep hoefd ook niet uit te maken, omdat je dan meerdere werkgroepen ziet!
Pagina: 1