[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Verwijderd
Dat is dus iets wat ik mezelf ook afvraag. Ik heb ook dingen gehoord via via dat doom 3 echt goed gebruik gaat maken van de bandbreedte van je videokaartje en het geheugen en was gewoon aan te raden een 128 mb videokaartje te gebruiken.vacuumcleaner schreef op 11 January 2003 @ 11:59:
Bij veel mensen breekt het zweet uit als ze de minimale systeemconfiguratie horen van een spel als Doom3. Er worden torenhogen eisen gesteld aan je PC, GF dit en CPU dat.
Mijn vraag is eigelijk, kan je je 3dmarkscore vergelijken met de systeemeisen van een spel, of met welke 3dmark score loopt het spel soepel.
Hoe zal dat dus bij Doom3 zijn, minimaal 9000 punten?
En te beginnen bij een minimale Geforce 3 Ti 500 met 64 MB
Nee, ik denk niet dat het te vergelijken is, 3DMark is ook een syntetische benchmark, die lang niet alles zegt over game prestaties.vacuumcleaner schreef op 11 januari 2003 @ 11:59:
Bij veel mensen breekt het zweet uit als ze de minimale systeemconfiguratie horen van een spel als Doom3. Er worden torenhogen eisen gesteld aan je PC, GF dit en CPU dat.
Mijn vraag is eigelijk, kan je je 3dmarkscore vergelijken met de systeemeisen van een spel, of met welke 3dmark score loopt het spel soepel.
Hoe zal dat dus bij Doom3 zijn, minimaal 9000 punten?
Ik haal met mijn Kyro II slechts 2000 punten ofzo, maar UT2003 speel ik nog (na een beetje wennen) nog vrij lekker op 800*600, meeste dingen Low en sommige op medium. UT en Q3 op 1024*768 alles high ruim boven 60 fps.
[ Voor 4% gewijzigd door Rafe op 11-01-2003 12:06 ]
Verwijderd
Ja maar als je een gaaf spel speelt zoals UT2003 en doom 3 zijn er toch veel mensen die alle effecten eruit willen halen in een spel en niet de settings op low te willen zetten en toch minimaal met 1024x786 32 bits willen gamen.Rafe schreef op 11 januari 2003 @ 12:05:
[...]
Nee, ik denk niet dat het te vergelijken is, 3DMark is ook een syntetische benchmark, die lang niet alles zegt over game prestaties. Ik haal met mijn Kyro II slechts 2000 punten ofzo, maar UT2003 speel ik nog (na een beetje wennen) nog vrij lekker op 800*600, meeste dingen Low en sommige op medium.
Alleen je hebt wel gelijk het is niet te vergelijken met 3dmark
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Verwijderd
Dat klopt inderdaad.vacuumcleaner schreef op 11 January 2003 @ 12:10:
Dus jullie zeggen, al heb je een score van 12000+ dan kan Doom3 toch nog bagger lopen met medium details?
3dmark scores zeggen niks over het spel doom3.
Het ligt er geheel aan wat de uiteindelijke systeem eisen zullen zijn en ligt er geheel aan welke effecten hij uit je kaart zal proberen te trekken en ik heb dingen gehoord dat Doom3 directX 9.0 zal worden dus reken zelf maar uit welke kaarten deze ondersteunen. Deze kaarten zullen alleen het lekkerste werken met Doom3 vanwege de ondersteuning.
DOOM3 draait op OpenGL !Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 12:13:
[...]
Dat klopt inderdaad.
3dmark scores zeggen niks over het spel doom3.
Het ligt er geheel aan wat de uiteindelijke systeem eisen zullen zijn en ligt er geheel aan welke effecten hij uit je kaart zal proberen te trekken en ik heb dingen gehoord dat Doom3 directX 9.0 zal worden dus reken zelf maar uit welke kaarten deze ondersteunen. Deze kaarten zullen alleen het lekkerste werken met Doom3 vanwege de ondersteuning.
En verder is het nog te vroeg om er iets zinnigs over te zeggen.
Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT
Shit ja, en 3dmark met DirectXyGiDoRp schreef op 11 januari 2003 @ 12:20:
[...]
DOOM3 draait op OpenGL !
En verder is het nog te vroeg om er iets zinnigs over te zeggen.
Stom van me
maar ja, tis nog vroeg dus vandaar..
Nope, Carmack doet uitsluitend OpenGL, hooguit wordt er DirectX gebruikt voor geluid (en eventueel netwerk, maar dat is onwaarschijnlijk). Graphics gaan iig via OpenGL, anders moeten ze de hele engine gaan herschrijven...Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 12:13:
[...]
ik heb dingen gehoord dat Doom3 directX 9.0 zal worden dus reken zelf maar uit welke kaarten deze ondersteunen.
Maar stel, ik klok een TNT2 zo extreem hoog dat ik op een of andere manier 12.000 punten haal (theoretisch natuurlijk), zal Doom III lang niet zo goed lopen als een Radeon 9700 die ook 12.000 punten haalt.
Moet er voortaan niet zo lang over te doen om een reply te tikken
[ Voor 7% gewijzigd door Rafe op 11-01-2003 12:50 ]
Verwijderd
en die daaide wel redelijk op mijn bak vond ik
en me sys is op gfx kaart na bijna het zelfde als jou dus in mijn ogen moet dat wel lukken
[ Voor 36% gewijzigd door sarlo op 11-01-2003 12:50 ]
Verwijderd
Als je het over doom3 hebt : die zijn er nog niet.shades schreef op 11 January 2003 @ 12:50:
waar kan ik die specs vinden ? ben wel benieuwd
Raku
Doom 3 moet gewoon zo mooi worden dat je er bang van wordt... ze willen bij Id software gewoon laten zien dat zij het mooiste 3d spel kunnen maken dat op het moment verkrijgbaar is (eind dit jaar of zo).
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Verwijderd
Maar oke een alpha versie blijft een alpha versie.
De uiteindelijke versie zal ook dan daadwerkelijk goed lopen ik bedoel ze brengen gee nspel uit dat alleen via een GFFX of een ati radeon 9700PRo lekker loopt want dan zal het voor ID toch even dik tegen vallen met zijn nieuwe game niet iedereen kan zo'n kaartje aanschaffen.
Een spel is leuk een heel mooi spel als Doom3 is nog leuker maar mensen we moeten het wel redelijk houden met de systeem eisen.
Id software is een beetje een 3D-Engine bouwer geworden en maken als demo voor andere bedrijven ook nog een spel met hun engineze willen bij Id software gewoon laten zien dat zij het mooiste 3d spel kunnen maken dat op het moment verkrijgbaar is (eind dit jaar of zo)
De Doom3 engine zal minimaal een Geforce1-class videokaart nodig hebben dacht ik. Het spel zal veel multitexturing en pixel/vertex-shaders gebruiken. Radeon 8500/GeForce3/4 zullen waarschijnlijk snel genoeg zijn op "medium" detail en 9700/GeForceFX zijn ook dan nog top-kaarten dus ik verwacht dat Doom3 daar prima op draait.
Het belangrijkste is gewoon dat je een DirectX 9.0 kaart hebt, dat heeft Mark Reign (UT) ook al een keer aangegeven.
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 21:43
3dmark is geen goed test programma om te kunnen vergelijken met games prestatie. Wanneer leren mensen toch eens dat 3dmark gewoon een enorm simpele (wel mooie
Multiplayer heb je kans dat je soms 10 mannetjes in beeld hebt, en idealiter heb je op zo'n moment ook nog een frame of 35. Bij singleplayer kunnen ze het verhaal zo maken dat er nooit meer dan x (vul hier het getal in waarbij een systeem met y en z als hardware gaat stotteren ) mannetjes in beeld komen. Daarom is het maken, en vooral afstemmen, van de doom3 engine een stuk makkelijker geweest dan de UT2k3 engine imho.
Ja, dan zeggen jullie natuurlijk "maar er komen wel multiplayer games met de doom3 engine". Ja klopt, maar die zijn nog wel een paar jaartjes weg.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 20:12
Dat mag dan ook wel, maar als het systeem iets minder is vooral de gpu dan stort het zaakje wel in. Maar dit is ook nog een vroege beta, ik denk als de medium detail etc erin kunnen gewoon, dat je het spel zekers wel goed kunt spelen met iets minders.
XXXVI
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
![]()