Toon posts:

Chello via router werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 computers (winxp) aangesloten via een router op chello. Dit werkte tot gisteren goed maar nu doet internet het niet meer. Ik chello gebeld, zeggen ze dat ik de computer rechtstreeks aan moet sluiten op het modem. Uh en die andere 2 computers dan?? Ja dat mag eigenlijk niet, krijg ik te horen. De chello-medewerksterkster zegt verder dat chello om de zoveel weken steeds een nieuw ip-adres aanmaakt en dat de router het oude ip-adres vasthoudt.
Hoe kan ik zo mijn zo router instellen dat ie wel het goede ip-adres doorgeeft??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 12:01 ]

Verwijderd

welke router heb je?
moet je je wan ip handmatig ingeven? als dit zo is moet je zelf het ip veranderen...

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 11:58:
Ik heb 3 computers (winxp) aangesloten via een router op chello. Dit werkte tot gisteren goed. Ik chello gebeld, zeggen ze dat ik de computer rechtstreeks aan moet sluiten op het modem. Uh en die andere 2 computers dan?? Ja dat mag eigenlijk niet, krijg ik te horen. De chello-medewerksterkster zegt verder dat chello om de zoveel weken steeds een nieuw ip-adres aanmaakt en dat de router het oude ip-adres vasthoudt.
Hoe kan ik zo mijn zo router instellen dat ie wel het goede ip-adres doorgeeft??
Wat een lulverhaal. Chello gebruikt DHCP servers die ip-adressen uitdelen met een leasetijd eraan. Je krijgt alleen een nieuw ip adres als je de router uit laat staat tot nadat je ip-adres verlopen is(leasetijd) of wanneer je deze handmatig vrijgeeft. Vervolgens vraagt hij net zo makkelijk weer een nieuw adres an. Als je de wan kant tenminte op de dhcp functie hebt ingesteld.

[ Voor 3% gewijzigd door jadjong op 11-01-2003 12:03 . Reden: ff duidelijker gemaakt. ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de SMC Barricade router (sm7004ABR).
Wat is wan-ip? en hoe kan ik mijn wan kant op dhcp functie instellen?? ik weet allemaal niet hoe dat werkt. Kan je het misschien iets makkelijker uitleggen?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 12:08:
Ik heb de SMC Barricade router (sm7004ABR).
Wat is wan-ip? en hoe kan ik mijn wan kant op dhcp functie instellen?? ik weet allemaal niet hoe dat werkt. Kan je het misschien iets makkelijker uitleggen?
In de handleiding staat vast wel vermelt hoe je een ip-adres automatisch kan laten verkrijgen @ de wan kant.
WAN = Wide area network, dus de poort naar internet
LAN = Local area network, dus je netwerkpoorten zelf.

connect naar http://192.168.2.1 in je browser.
Klik op setup> > WAN
Kies vervolgens voor optie 1 of 3, dat meot je zefl ff uitzoeken.
Zie verder de manual vanaf pagina 30 o.i.d.

[ Voor 17% gewijzigd door jadjong op 11-01-2003 12:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
dynamic ip adress aan de wan-kant was al ingesteld (dat is toch automatisch ip-adres??) dus is het probleem niet.
Moet ik mijn ip-adres anders niet handmatig ingeven, nee toch?? maar wat kan dan het probleem zijn?

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bij chello moet je eerst de nic van de pc rechtstreeks op het modem aansluiten, daarna eventueel een flush aanvragen bij chello. Daarna naar http://chello.upc.nl gaan en de stappen doorlopen.. Router op je pc aansluiten, hierop inloggen en het macadres van de computer invullen op de wan poort van de router. Daarna de router aansluiten op het modem en voilla ;) Als je de search gebruikt dan zie je dat het al 10 talle keren gevraagd is.
Als je namelijk bij chello een ander mac adres gaat gebruiken dat niet geregistreerd staat op hun gateway dan kan het nog wel even blijven werken, maar als de lease verlopen is ben je genaaid.

[ Voor 19% gewijzigd door iznogood op 11-01-2003 13:17 ]

Just as Good

Verwijderd

Topicstarter
Na een halve dag kloten had ik de hoop opgegeven. Zet ik de router, modem en computers uit en weer aan, doet alles het weer opeens terwijk ik wezenlijk niks veranderd heb :?.
Nou gelukkig maar.
bedankt voor jullie hulp in ieder geval...
Pagina: 1