Windows-licentie bij opnieuw installeren

Pagina: 1
Acties:

• mazzzterrr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-08 11:55
Van de week is mijn Win95-pc gecrasht en nu wilde ik hem opnieuw installeren (eroverheen), maar hierbij is de licentie nodig. Nu heb ik wel een licentie, maar hij controleert of het nummer overeenkomt met de bestaande en weigert hem dus, omdat ik hem ooit eens geinstalleerd heb van een ghost-cd.
Nu heb ik weleens gehoord (en gezien) dat je licentienummer verwerkt is in een file in je windows-directory, maar nu weet ik niet meer welke file... Dus mijn vraag is: Hoe heet die file waar je licentienummer in staat.

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

jaKKer

liev ;x She's on Fire

met sis sandra kan je ook zien welk licentienummer je hebt maar dat word een beekje moeilijk omdat je pc is gecrasht :p

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Wat je ook kan doen is de win.com hernoemen of verwijderen, dan de installatie van Windows starten. Dan zal tijdens de installatie het pad gaan verwijzen naar c:\windows.000 aangezien c:\windows al bestaat. Als je die dan handmatig aanpast naar gewoon c:\windows en de installatie gewoon doorloopt krijg je hetzelfde effect als een installatie erover heen (met behoud van instellingen, registry e.d.) :)

• CPZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-09 10:49

CPZ

Klik met de rechtermuis op deze computer -> eigenschappen.(kan ook via control panel->systeem) daar zie je een nummer staan bij "Geregistreed op naam....." Start regedit -> zoeken naar -> nummer invullen en als hij hem gevonden heeft staat er een regel onder je licentie code. (Even snel uit het hoofd)

[ Voor 19% gewijzigd door CPZ op 11-01-2003 11:56 ]

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:00
CPZ schreef op 11 January 2003 @ 11:55:
Klik met de rechtermuis op deze computer -> eigenschappen.(kan ook via control panel->systeem) daar zie je een nummer staan bij "Geregistreed op naam....." Start regedit -> zoeken naar -> nummer invullen en als hij hem gevonden heeft staat er een regel onder je licentie code. (Even snel uit het hoofd)
zijn pc is gecrachs grapjas

• CPZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-09 10:49

CPZ

Werkt ook in "SAFE MODE" de meeste gecrashte Pc's starten nog wel in SAFE MODE op, dusss.............

• mazzzterrr
Hij start niet in veilige modus hoor, maar ik probeer wel om het win.com te veranderen en dan opnieuw installeren. Wat vreemd dat niemand weet in welk bestand het staat, want ik weet toch zeker dat ik het op die manier een keer gevonden heb!

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-08 21:08

vehpol

Go Go Gadget!

mazzzterrr schreef op 11 januari 2003 @ 12:13:
Hij start niet in veilige modus hoor, maar ik probeer wel om het win.com te veranderen en dan opnieuw installeren. Wat vreemd dat niemand weet in welk bestand het staat, want ik weet toch zeker dat ik het op die manier een keer gevonden heb!
Tja,windows 95 hè, daar is iedereen alweer een tijdje uit ;)
Als je deze vraag 7 jaar geleden ofzo had gepost waren er waarschijnlijk wel meer mensen met een mogelijk antwoord geweest. Maar zoals al voorgesteld met het renamen en verwijderen van windows bestanden kom je meestal een heel eind.

Ceci n'est pas une signature!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je kunt in system.dat in je windows directory kijken. Let op:

Start in DOS mode
(Zorg dat himem geladen is)
CD Windows
Attrib -s -h -r system.dat
Edit system.dat
Zoek op -OEM-0 (die laatste is een nul, eerste een Ooooh) :P

Je vindt dan vanzelf je ouwe serial...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• mazzzterrr
RobIII schreef op 11 January 2003 @ 12:25:
Je kunt in system.dat in je windows directory kijken. Let op:

Start in DOS mode
(Zorg dat himem geladen is)
CD Windows
Attrib -s -h -r system.dat
Edit system.dat
Zoek op -OEM-0 (die laatste is een nul, eerste een Ooooh) :P

Je vindt dan vanzelf je ouwe serial...
Dat moest ik hebben, maar nu is het net te laat, want ik heb de win.com gewijzigd en hij is op dit moment aan het installeren... Jammer, maar toch bedankt, want misschien heb ik het ooit nog weleens nodig!! _/-\o_
Pagina: 1