[JS]div; onclick->open; onclick-elder->sluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:08
Ik wil een menuutje maken, wat bestaat uit divjes, waarvan het divje van het menuonderwerp steeds zichtbaar is, en de submenu's pas zichtbaar worden als je op de menuonderwerp klikt. Zoals hier te zien is: http://www.lighttowntours.nl/links.html .

Ik ben dr al een eindje mee, maar ik zit een beetje uit te zoeken hoe ik de menu's kan sluiten, door ergens anders op de pagina te klikken, bijv op een andere menuknop. Het openen gaat met onclick, ik zou natuurlijk aan elke menuknop een functie aan kunnen roepen, die de anderen sluit, maar das onhandig en niet zo mooi. Ik zoek iets een functie in de trant van:
<div onclick="openmenu('menu')" onclick-elders="sluitmenu('menu')">link</div>
Met de event onclick-elders bedoel ik dus, als je ergens anders op het scherm klikt, behalve op de div, dan sluit het menu. Bestaat zoiets, of hoe zou ik het op kunnen vangen? Ik heb ook al gedacht om 1 groot div om alle menuutjes heen te zetten, en bij een onclick-event alle menuutjes te sluiten, maar dan moet ik dus elke menuutje apart opgeven, en das niet zo handig.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:37

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Wat dacht je van een onmouseout (als je met je muis vanaf de div gaat) een setTimeout() het menu te laten sluiten?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

onFocus en onBlur gebruiken lijkt me het simpelst