Heeft Qtec 550Watt wel Temp. Control. Fans of niet????

Pagina: 1
Acties:

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 21:51
Hallo,

Omdat me andere voeding te weinig vermogen levert ben ik van plan een nieuwe voeding te kopen. Mijn keuze is geworden Qtec 550Watt Dual Fan.
Op de doos staat dat de fans temperatuur gecontroleerd worden, maar volgens reviews zitten er geen temperatuur sensor of andere temp componenten?
Is dit gewoon een marketing truc of wa?

Wie van jullie hebben ook een Qtec 550Watt en is ie stil? (dat je m zeg maar bijna niet hoort 25 ~27db)

bedankt!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik weet niet zeker of 'ie temp. controlled is, het kan natuurlijk ook zijn dat er een nieuwe/andere versie is utigekomen die _wel_ temp-controlled is.

Ik heb al meerdere malken gehoord dat die Q-Tec 550Watt stil genoeg is. Een leuke voeding voor zo'n lage prijs imo.

Verwijderd

Volgens de maker is 1 van de twee temperatuurgestuurd, maar daar merk je niks van,... dus zal wel niet zo zijn... verder ben ik er erg tevreden over,... kheb hem zeker al een half jaar draaien zonder problemen....

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-04-2025
ik heb er een.. dual fan.. maakt herrie.. ga em modden naar 7V (7-12 met de baybus, traploos... :))

• DirtyHennessy
  • Laatst online: 05-02 06:03
mijn 400 watt q-tec double fan (gold plated) is redelijk stil. Cooler van me gpu (4x4 cm) komt er igg boven uit :(

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:54

Q-bone

Dusss...

nope, niet zover als ikweet, ik heb wel de voeding maar nog geen speciale fans ontdekt :D

bla?

• Sedat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09-2025

Sedat

Tweaker...

Ik heb de 550 watt versie gehad, inmiddels terug gegeven voor een chieftec 360 watt. Maar echt dus niet dat er temp. gestuurde fans inzitten...draaide altijd op volle toeren...werd er best ziek van..maar na 2 maanden werd de 12-volt lijn instabiel...kon ik hem terug brengen...en ruilen voor een chieftec 360 watt...die is echt stukken stiller..en met ECHT temp.gestuurde fan erin..

Ik zou never nooit meer die Q-tec willen hebben..volgende wordt gewoon een A-merk...

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

ik heb hem nog geen 2 maanden dus zou het niet kunnen zeggen, maar hij draait tot nu toe rete stabiel!! en voor die 45 euro :)

bla?

• Kakaroto
klinkt heel overtuigend :) maar das jammer dat er geen Temperatuur sensor inzit, wel vet genaaid!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07-2025

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Koeskoes schreef op 11 January 2003 @ 20:46:
mijn 400 watt q-tec double fan (gold plated) is redelijk stil. Cooler van me gpu (4x4 cm) komt er igg boven uit :(
Ik heb ook de 400Watt-versie en ik vind 'm nou niet bepaald stil. Mijn standaardvoeding was stiller (Target voeding geloof ik?). De voeding zorgt wel voor een goede airflow moet ik zeggen en hij is stabiel. Is voor 30 euro een prima voeding geweest. :D

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• Kakaroto
Volgens andere is de 550Watt stiller dan de 400Watt, maar die gebruiken toch dezelfde fans
? :? (XPcooling ofzo)

Verwijderd

ik heb de 550 watt en ga echt uitkijken naar een andere stille voeding, ik vind hem echt herrie maken, draait idd altijd op volvermogen. Het modden naar 7 volt vind ik een beetje te link, je moet wel blind op je voeding kunnen vertrouwen, want hoe check je nou exact of ie niet te heet wordt ?

• Kakaroto
[img]http://www./shop/assets/big/Mlxadptr.jpg[/img]

Je kan toch 2 van deze gebruiken om je fans op minder V te draaien.
56Ohm krijg je geloof ik rond de 7 Volt.

[ Voor 4% gewijzigd door Kaj. op 29-02-2004 13:26 ]

Verwijderd

Ka_ka_rot schreef op 12 januari 2003 @ 13:52:
[afbeelding]

Je kan toch 2 van deze gebruiken om je fans op minder V te draaien.
56Ohm krijg je geloof ik rond de 7 Volt.
Die werken niet want de voedingaansluiting voor fans in een voeding bestaat uit een 2pins aansluiting ipv 3 pins... Ik heb mijn 550 watter gewoon gemod door er twee andere fans in te zetten... en die nu aangesloten op mijn fanbus,.. werkt prima...

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

ja klopt, het zijn gewoon van de connectors als op je moederbord, zoek eens op vantec fans, ik ga morgen bellen voor de definitiefe prijzen, en dan hebben we een inkoop actie

bla?

• Kakaroto
Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 14:01:
[...]

Die werken niet want de voedingaansluiting voor fans in een voeding bestaat uit een 2pins aansluiting ipv 3 pins... Ik heb mijn 550 watter gewoon gemod door er twee andere fans in te zetten... en die nu aangesloten op mijn fanbus,.. werkt prima...
Dus de Qtec 550 watt maakt gewoon een #$# herrie.... hmmm ga dan toch misschien voor een andere.. is er nog een andere alternatief, prijs enz redelijk en goeie kwaliteit voeding (voltage stabiel)?

• Kakaroto
Deze topic mag van mij gesloten worden, want de Q-tec 550Watt Dual Fan Gold heeft GEEN LOWNOISE. De website van Q-tec is namelijk geupdate en heeft een "typfout" weggehaald. (een stukje tekst dat de 450 en 550W versie wel LOW NOISE temperture controlled fans heeft)
Dus mensen die een 550Watt kopen.......OPLETTEN!

http://www.qtec.info/products/product.htm?artnr=13025

[ Voor 25% gewijzigd door Kakaroto op 12-01-2003 23:19 ]

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

plaats er gewoon 2 andere fans is, ben je alsnog goedkoper uit :)

bla?

• Kakaroto
Q-bone schreef op 13 January 2003 @ 08:03:
plaats er gewoon 2 andere fans is, ben je alsnog goedkoper uit :)
echt niet ey, Als je 2 (goeie fans erin zet) PAPST 2dB erin zet kom je uit op rond de 100 euro, kan je beter een goeie zalman kopen of chieftec.
en je garantie is dan weg.

[ Voor 5% gewijzigd door Kakaroto op 13-01-2003 09:41 ]

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

eehm de voeding is 46 euro, en de fans zijn 13 euro per stuk dus 46 + 26 is??? 72 euro ....voor 550 watt, en nog eens supoer stiil zijn ze ook dan!!

bla?

Verwijderd

Ik zelf heb op de doos van de 550 Watt gold nooit iets kunnen vinden over temp.
controlled fans.
Maakt die herrie.... Ach me CPU fan komt er bovenuit dus valt wel mee. Kan vast wel stiller.
En anders inderdaad ff een R er tussen hangen.

PS als er inderdaad maar 2 draadjes uit de fan naar de PCB gaan heb ik ook een beetje
me twijfels over "controlled". Het is best mogelijk hoor, maar niet waarschijnlijk.

Maar ik ben tot nu toe best tevreden over die voeding, over de +12 die schommeld heb ik nog niks gemerkt. Ik heb hem nu denk ik 2 maand. Misschien iets korter.

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
De fans in de 550 watt Q-tec kun je prima op 5 volt laten lopen.
Dit heb ik al meer dan een maand 24/7 zo draaien, zonder problemen.
Dan is de voeding echt niet meer te horen.

• DirtyHennessy
  • Laatst online: 05-02 06:03
Ka_ka_rot schreef op 13 January 2003 @ 09:41:
[...]

echt niet ey, Als je 2 (goeie fans erin zet) PAPST 2dB erin zet kom je uit op rond de 100 euro, kan je beter een goeie zalman kopen of chieftec.
en je garantie is dan weg.
32 + 30 is nog steeds 60 euro voor een goeie voeding en geen 90 (voor een enermax :?)

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

btw.. die 550 qtec.. hoeveel ampere levert die aan 12 volt lijn peak en max (zou iemand dat ff kunnen aflezen van de voeding)?
btw heb hier 450 qtec draaien.. fans zijn stil hoor!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
* delyver heeft de Qtec 550 ook voor 20 eurotjes gekocht :)
ik heb de fans er gelijk uitgesloopt en ga er twee papst inzetten (van de IA)

voeding draait perfect, voor die 20 eurotjes kan ik um iedereen aanraden :)

Audi A8 W12 6.0

• HaZee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:36
Waar heb jij dat ding dan voor 20 euro op de kop getikt? Voor dat geldt is er vast meer interesse ;) iig bij mij .......

• Kakaroto
Koeskoes schreef op 13 januari 2003 @ 10:21:
[...]

32 + 30 is nog steeds 60 euro voor een goeie voeding en geen 90 (voor een enermax :?)
heb het wel over de 550Watt versie en die kost €45+(2x17.99)=80,98 ... dan wil ik liever een voeding met garantie.

• Kakaroto
henkleerssen schreef op 13 January 2003 @ 10:29:
btw.. die 550 qtec.. hoeveel ampere levert die aan 12 volt lijn peak en max (zou iemand dat ff kunnen aflezen van de voeding)?
www.qtec.info

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

delyver> zou jij eens kunnen kijken op je voeding... voor +12V lijn? thanks!
henkleerssen schreef op 13 januari 2003 @ 10:29:

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-02 22:15
Ik heb de 550 en de 450 watt versies draaien. Hoewel niet stil zijn het wel voedingen die absoluut het predikaat "ok" verdienen; goede stabiele lijnen.

Voorzover ik kan beoordelen is de "temperature-controlled-fan-feature" alleen op de doos terug te vinden en niet merkbaar aan de geluidsniveaus van de voedingen zelf.

Je zou het heft in eigen hand kunnen nemen zoals hierboven beschreven weerstanden of potmeters in die 550 watt in kunnen bouwen, eventueel met andere fans.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Dacht je dat ik daar nog niet gekeken had? daar staat dus niks over specifieke voltage lijnen... alleen totale vermogen..

• Kakaroto
Afbeeldingslocatie: http://www.bit-tech.net/images/review/123/5.jpg

Is dit wat je bedoelt?

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

jip! Thanks.. nou zie ik toch dat die max voor +12V 14A levert .. net zoveel als de 450! Dat terwijl het de belangrijkste lijn is (proc/cd/dvd en fans).. strange..
Piek is wel anders 20A bij 550 tegenover 16A bij 450...
btw .. meer weten zie ook Welke voeding heb ik nodig?/

edit: zie ook dat er vooral veel stroom (veel meer dan de 450) kan worden geleverd bij +3,3V en +5V... maar das meestal de bottleneck niet...

[ Voor 13% gewijzigd door henkleerssen op 13-01-2003 11:03 ]

• HaZee
Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 14:01:
[...]

Of de "min" doorknippen en aansluiten op de +5V:
+12V op de plus en +5V op de min geeft 7V :7

• Kakaroto
HaZee schreef op 13 januari 2003 @ 12:21:
[...]

Of de "min" doorknippen en aansluiten op de +5V:
+12V op de plus en +5V op de min geeft 7V :7
Maar de voeding fans hebben maar 2 pinnen dus ook 2 draadejs, dan kan je ze toch niet in de +5 zetten? of heb ik het verkeerd :?

• HaZee
Ka_ka_rot schreef op 13 January 2003 @ 13:18:
[...]

Maar de voeding fans hebben maar 2 pinnen dus ook 2 draadejs, dan kan je ze toch niet in de +5 zetten? of heb ik het verkeerd :?
De rode is +12V, de zwarte is 0V (oftewel de "min"). Als je het zwarte draadje dus losmaakt van het stekkertje en dan aansluit op een gele (is +5V), dan krijg je de 7V :7

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
HaZee schreef op 13 January 2003 @ 10:45:
Waar heb jij dat ding dan voor 20 euro op de kop getikt? Voor dat geldt is er vast meer interesse ;) iig bij mij .......
me baas is dealer van qtec :)

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Waarom neem je niet gewoon deze:

400W Dual Fan Gold Low Noise met < 27db(A) i.p.v. +- 32 db(A)

Iets duurder (zo'n euro 45), heb het ding vandaag besteld.

• Kakaroto
Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 21:37:
Waarom neem je niet gewoon deze:

400W Dual Fan Gold Low Noise met < 27db(A) i.p.v. +- 32 db(A)

Iets duurder (zo'n euro 45), heb het ding vandaag besteld.
omdat ie volgens reviews (zoek maar op google, de review van neoseek) de 400Watt slechter presteert dan de 500Watt.
Maar het rare isdat sommige zeggen dat het stabiel en andere weer niet.
Volgens mij is de productie lijn niet zo goed (daarom lage productieprijs), er kunnen goeie en slechte tussen zitten.
mijn theorie :)

[ Voor 25% gewijzigd door Kakaroto op 13-01-2003 22:09 ]

• Kakaroto
heb nu de Chieftec HPC-360-202. Geen geluid en stabieler dan de Q-tec.
Had de Q-tec echt wel gemogen, maar helaas...
De Chieftec raad ik jullie daarom ook aan, is maar 51€ (goedkoopste bij pricewatch) en geruisloos, lange kabels :) en redelijk stabiel.

[ Voor 37% gewijzigd door Kakaroto op 15-01-2003 18:10 ]

Verwijderd

HaZee schreef op 13 januari 2003 @ 14:47:
[...]

De rode is +12V, de zwarte is 0V (oftewel de "min"). Als je het zwarte draadje dus losmaakt van het stekkertje en dan aansluit op een gele (is +5V), dan krijg je de 7V :7
Even een schopje.. ik heb ook een Qtec 550 Watt Dual Fan, en toen ik bovenstaant advies opvolgde toen ging de fan niet meer aan..
Dus toen heb ik de zwarte weer op een zwart draadje gezet en toen deed ie t weer wel.. maar hoe kan ik nou de fans op 7V krijgen?
En heeft iemand dat ook? Zoja heb je ook hitteproblemen?? :9

Verwijderd

maar hoe kan ik nou de fans op 7V krijgen?
12-5=7, zo simpel is ut. dus 12V aan de rode draad van de fan en 5V aan de zwarte draad. 12V is de gele op je molex, en 5V de rode.

Verwijderd

is het al bekend of je dan warmteproblemen krijgt? In mijn kast is de temperatuur 30 graden. Ik vermoed dat de 32dB sowieso boven mijn andere fans uitkomen, kast moet stil worden dus de 7 volt mod is nodig. BvD

Verwijderd

Leuke voeding voor een normaal systeem.. niet als je wil overclocken of er 10+ neon fans mee moet voeden :(

Verwijderd

Je kan natuurlijk ook gewoon de fans in serie zetten zodat ze de helft van de spanning krijgen, dan is ie zo stil als wat en het is makkelijk uit te voeren, gewoon van de ene de rode en van de andere zwarte afknippen en met elkaar verbinden. Goede voeding voor deze prijs.
Pagina: 1