[asus v7700] probleem met Asus drivers

Pagina: 1
Acties:

• craio
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-06-2025
Als ik drivers van asus probeer te installeren krijg ik steeds de melding
"No asus vga card found" terwijl ik zeker ben dat de asus v7700 erin zit ,dit is het enige probleem die ik met de kaart ondervind,met nvidia drivers geen problemen.Maar ik zou willen smartdoctor installeren.

Volgens SiSoft sandra zit de v7700 erin ,maar sandra beweert ook dat ik 3 geheugen banks heb terwijl ik er maar 2 heb (voor medion aangepast moederbord).
Volgens sandra ondersteunt mobo 4x agp terwijl de kaart maximum op 2x wil werken.
Heb de nieuwste hyperion (via 4in1) al geprobeerd maar die zorgen enkel voor glitches in games( ze veroorzaken die glitches).

Specs
P3 1GHz
2x 128 mb sdram
asus v7700( denk pure)
chipset: Via Apollo Pro 133A
mobo: asus (Ik weet welk mobo het is ,ik weet enkel dat het een bestaand mobo is dat aangepast werd voor medion)
creative audigy1 soundcard
2x40gb hd(1 seagate en 1 maxtor)

update

[ Voor 5% gewijzigd door craio op 11-01-2003 11:40 ]

Verwijderd

Tja k'heb zelf de v7700 Pro Deluxe en geen problemen welk OS (operating system)
draai je? (WinXX)

Mijne draait(de) onder 98 && Xp gewoon goed

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Mag ik je een advies geven? FORGET smartdoctor. Die kaart overleeft het echt wel (zet gewoon een fannetje in je pc ofzo :) ) en draai lekker de 40.72 WHQL drivers. Loopt perfect en geen gezeik.

De meeste mensen deugen!

• tweak_master
  • Laatst online: 06-08 16:20
Heb ook al van die AGP-probleempjes (zwart scherm met AGP4x), etc... gehad met m'n V7700 deluxe, om op agp4x te kunnen werken had ik de bios van m'n mobo moeten resetten, en toen werkte het wel !!! Altijd het proberen waard natuurlijk (daarna natuurlijk wel alles terug instellen) Een V7700 kan idd veel hebben en wordt niet snel warm, dus smartdoctor is ook volgens mij niet nodig, een extra fannetje in je pc kan wel geen kwaad.
En die drivers van ASUS heb je dan ook niet nodig, hé...veel beter met donator, ik gebruik nu 30.87 en haal 4741 3DMarks @235/360

By the way, gooi die ME maar in de vuilbak en investeer in XP, veeeeeeeel stabieler: na bios reset hing hij toch nog soms in AGP4X-mode met winME erop, maar sinds ik overgeschakeld ben op XP prof, draait hij echt soepel...

• craio
Ooit eens xp prof erop geinstalleerd maar toen ging mn performance zo achteruit dat ik dezelfde dag nog Me er terug heb opgezet.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

De Hyperion Drivers zijn speciaal aangepast voor KT400 en P4X400 chipsets volgens mij (stond op viaarena.com)

probeer eerst eens een Cmos Clear (jumpertje op mobo of batterijtje er ff uit halen).
dan gewoon de drivers van de CD installen, dan moet Smart Doctor wel werken.
ik heb de (deluxe versie) zelf ook gehad (sinds kort een GF4Ti4200) en bij mij werkte et ook met de Detonators van nVidia.
je kan ook ff kijken of je SMartdoctor2 kan downloaden.
als je dan MBM5 instalt zou je de temps met MBM5 moeten kunnen uitlezen.

en Tweakmaster: wat loop jij nou te zeiken tegen winME? ik draai et ook, heeft tot nu toe nogsteeds perfect gelopen. al een jaar lang geen reinstall hoeven doen.
het record van XP dat ik heb gehoord is nog geen 6 maand.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Titel beetje aangepast :)

• craio
probeer eerst eens een Cmos Clear (jumpertje op mobo of batterijtje er ff uit halen).

Wat zal dat doen? Waar kan ik dat jumpertje vinden?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

dat wist de settings in je bios.
dat jumpertje vind je met hulp van het boekje van het mobo.
als je dat niet hebt moet je eens goed gaan speuren naar een jumper waarbij staat "1-2 Normal / 2-3 Clear" of kijken of er een jumpertje bij de batterij zit.
zit die er niet op, dan moet je ff het batterijtje eruit halen en de pinnen van de batterijhouder kortsluiten (met schroevendraaier ertussen ofzo).

• craio
Maw als ik dat doe dan moet ik mn bios herinstalleren?
Indien ja,is het de moeite om dit te doen enkel en alleen maar om die assus drivers te installeren wanneer de nvidia drivers goed werken of zal dit het probleem van de 4x agp ook oplossen?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

het wist de settings niet de hele bios, anders zou je PC niet meer opstarten.
je moet alleen ff de harddisks opnieuw detecteren en de andere settings ff goed zetten.
das in 2 minuutjes gebeurd (als je weet hoe het stond dan)

Pagina: 1