[XP] ICS, dialup-netw. icon niet in taskbar client

Pagina: 1
Acties:

• JePe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 11:42
Ik heb 2 WinXP machines, 1 host, 1 client. Alles werkt goed met ICS, behalve dan dat ik niet wil dat de host automatisch inbeld, maar dat de client er controle over heeft. Dat zou normaal gesproken moeten gaan met de "advanced settings tab" maar de optie "Allow other network users to control or disable the shared Internet connection" geeft bij mij geen icoon aan de client zijde, terwijl zelfs de "show icon when connected" aanstaat. Volgens mij zou er toch wel degelijk een icoon aan client zijde moeten staan toch?

Beam me up Scotty...

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:41
Ik zou zeggen van wel. Op mijn W98-bak die client is heb ik ICS geïnstalleerd met de netwerkdiskette van XP en daar verschijnt keurig het icoontje in de systray. Misschien gewoon nog eens proberen.

• JePe
Tja, ik heb het al 20 keer opnieuw geprobeerd, maar er gebeurd nog steeds niets. Ik kan er met google ook niets over vinden. Ik schijn een vreemd en niet al te voorkomend probleem te hebben.

Beam me up Scotty...

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

En als je het nou eens uitvinkt, opnieuw opstart, aanvinkt en dan nog een connect?

Verwijderd

Welke icon bedoel je precies: Die van je LAN schakel je aan en uit op de instellingen van je NIC. Die zie je dus (mits LAN actief) altijd.
Als je ICS hebt geinstalleerd heb je ook je D-up adapter op je client bij je netwerkverbindingen staan en kun je ook daarvan je icon aan/uit zetten. Maar die zie je natuurlijk alleen als je verbinding hebt met het I-net.
Heb je geen verbinding: geen icon en kun je dus ook niet handmatig inbellen.
Je kunt natuurlijk wel een bij netwerkverbindingen rechtsklikken op je d-up adapter en "verbinding maken"kiezen...

• JePe
GerbenW, dat heb ik al 10 keer geprobeerd, maakt allemaal niets uit.
Dism, ik praat niet over m'n LAN, die zie ik idd. Ik praat hier over ICS, Ik heb dus geen D-up adapter op m'n client bij m'n netwerkverbindingen staan. Waarom zou ik die alleen zien als ik met het I-net verbonden zou zijn? Ik dacht dat die feature ingebouwd was om de clients controle over de D-up adaptor te geven. Dus vanuit de client je D-up adapter (in je server) laten connecten. Das nou precies wat een gebruiker wil (net zoals bij WinRoute via de web-interface). Maar uit jou commentaar begrijp ik dat dat niet zo werkt. Correct?

Beam me up Scotty...

Pagina: 1