Toon posts:

Straight Cable?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik will een AccessPoint op een computer aansluiten die aan een wired netwerk verbonden is. Moet ik daarvoor een tweede NIC gebruiken met een straight cat wire? Die computer heeft een direct internet connectie - ik moet die per wireless kunnen gebruiken, en toegang krijgen via die computer tot het netwerk. Zou dit lukken?

Wireless laptop - - - -> <- -AP--Computer(met internet)-->HUB--2x computers

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Dat hangt helemaal af van hoe je gaat routen tussen die systemen. Computer met internet moet het netwerkverkeer tussen de fysieke netwerken doorspelen, en je moet 2 verschillende subnets voor het wired en wireless netwerk gebruiken...

Omslachtig. Waarom prik je niet de AP in de hub :?

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Hub ligt 2 verdiepingen naar beneden - ik zou het beste access kunnen krijgen als ik die AP op de internet computer aansluit. Ik heb een Wireless USB Client ook - zou ik die kunnen gebruiken op de PC, en de AP ergens anders, zonder Ethernet cable te gebruiken, te plaatsen om een connectie te 'bridgen' als het laptop valt buiten berijk van de USB client?

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
tuurlijk lukt dat, (ik weet niet hoe je wireless aangesloten is -USB, PCI) maar je kunt routen, bridgen enz.
Je moet kiezen wat je wilt doen. Je kunt routen tussen wireless en internet en routen OF bridgen tussen je wireless en je netwerk.
Geef eens meer informatie over je systemen die je gebruikt

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende:
Een Orinoco AP-1000, met 2x Orinoco Silver PC Card. 1x Gold USB client, en een IBM Thinkpad T30 met ingebouwd Intel 802.11b WiFi. Heb een hub beneden liggen, die een connectie geeft aan twee computers naar een boven - die heeft een internet connectie. (Winproxy om de connectie de delen). Aan die computer zit de USB client aangesloten. Ik zou de AP ergens anders willen plaatsen om meer berijk te krijgen met mijn T30 - als dat lukt, zonder ethernet kable - dus als de AP binnen berijk is, het zoude een connectie moeten maken met de USB client, om access te kunnen krijgen aan het netwerd en internet connectie....