[CRT] 17" LG Flatron -> 21" Eizo F77s

Pagina: 1
Acties:

• aOk
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Momenteel bezit ik een 17" LG Flatron+ (1,5 jaar oud) en die ik enorm vind ruleren, maar ik wil toch opzich wel wat groters voor een niet al te hoge prijs. Vooral wat groters om het feit dat ik dagelijks tussen de 6 en 10 uur achter mijn pc zit.

Mijn video kaart is momenteel een ati radeon 8500.
Wat ik vooral doe met mijn pc is: 50% browsen, 30% gamen en 10% films (divx) kijken. Ik heb maximaal 300 euro te besteden aan een monitor.

Bij www.device.nl is de (2e hands) Eizo te koop voor ongeveer 190 euro en m'n eigen monitor kan ik voor ongeveer hetzelfde bedrag kwijt.
Het is me niet duidelijk hoe het precies met de "garantie" zit bij www.device.nl, maar ik kan indien de kwaliteit niet goed is of d'r beschadigen zijn hem natuurlijk altijd binnen 7 (of was het 8) werkdagen omruilen. Verder stond er op de site nog een verhaaltje over dat zo goed als geen "garantie" of iets dergelijk gaven als 3 jaar geleden met de productie van de monitor is gestopt.

Ook heb ik deze monitor heel recent (binnen deze week) al te koop gezien bij 3 particulieren via de site en www.marktplaats.nl bij mij in de buurt voor ongeveer hetzelfde bedrag.

Ik heb GoT uitgebreid doorgespit over Eizo monitoren en specifiek de F77. Iedereen lijkt er enorm positief over, maar ik wil mijn geld wel goed besteden en daarom heb ik de volgende vragen (op volgorde van prioriteit):

-Heb ik last van de dotpinch die 0.28 is (op een 21" scherm) en dan vooral ivm browsen op een resolutie van 1600*1200 of 1280*1024 (het zou bv ook handig kunnen zijn ivm "antialising" :P)
-Kan ik beter via www.device.nl kopen (wie heeft hier ervaring mee) of gewoon particulier (dus maakt dan niet zo veel uit of gaat misschien sneller)
-Wat zijn mijn risico's dat de monitor snel kapot gaat? (volgens mij iets van 5 jaar oud)
-Hoeveel scheelt dat nou in beeldoppervlakte een 17" flatron of een 21" en dan vooral hoe kijk je daar tegenaan (hij is natuurlijk wel bol(ler))
-Is het wel praktisch bij een lan qua gewicht (staat natuurlijk altijd wel stoer :P)
-Moet ik misschien een andere monitor kopen omdat ik bv veel browse en zo ja welke? (of misschien zelfs deze gewoon houden?)

Natuurlijk zijn veel van deze vragen persoonlijk, maar misschien kan ik me wel in jullie antwoorden vinden.

Bij voorbaat bedankt voor jullie reacties

Foto's (via google)
*21" Eizo F77s
*17" LG795ft+

[ Voor 15% gewijzigd door aOk op 11-01-2003 06:03 ]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Naar een LAN-party met een 21inch....
Heb je een steek-karretje :? :+

Heb pas een 17inch Eizo 2dehands gekocht voor 85 euro. Wat een scherm zeg :)
Gewoon 1280x1024 met 80hz ziet er zeer strak uit. Probeer dat maar es met een nieuwe CRT van een willekeurig merk onder de 180 a 200 euro's.....heb ze zelf nog niet gevonden.
afwijkingen in de hoeken langs de randen ? Hell no, bijna perfect...beter zelfs dan een Ijyama 17inch die ik destijds (+/- 3.5 4jr) geleden kocht voor 2050 piek. Die is trouwens doorgefikt , uitgedroogde electronica zei het reparatiescherm...wtf. uitgedroogde electronica ?? zit niet in de sahara ofzo...

Denk dat je beter af ben met een Eizo, die worden vooral voor de professionel industrie gemaakt. Die moeten gewoon tegen een stootje kunnen en lange dagen maken dus er zal meer rekening met de kwaliteit van ed elec. componenten worden gehouden lijkt me zo.

Waar je ehm moet kopen kan ik niks zinnnigs over zeggen, bij degene die de meeste garantie geeft cq. solide op je overkomt denk ik...

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• aOk
  • Niet online
Ok ik heb m nu besteld bij www.device.nl ben benieuwd

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
ik heb zo'n ding wel eens gezien. vind het zonde van m'n geld. dotpich is veeel te hoog.
daarnaast is het ook nog eens een gebruikte dus het is maar afwachten hoelang hij meegaat... ik had m'n geld in een goede nieuwe 19" gestoken. iets duurder, maar de kwaliteit ligt een stuk hoger.

als je nou tot dezelfde conclusie komt als je m binnen hebt, kan je het ding geloof ik altijd nog binnen 7 dagen terug brengen en je krijgt je geld terug.

• aOk
  • Niet online
hmm heb m zaterdag besteld en d'r waren nog 12 van die dingen (na mij dus 11)
nu kijk ik weer op die site is d'r geen enkele monitor nog over (die eizo dan)??
ik ga zo gauw ik thuis ben meteen even bellen want ik heb vooruitbetaald!!! :(

Gister gebeld en reactie gekregen dat het logisch was omdat het zo'n goeie aanbieding was. Ik had het wel op tijd besteld. Verder wisten ze niet of ik nou al betaald had of niet want dat regelde de boekhouding.

Als het goed is krijg ik m nu donderdag

[ Voor 37% gewijzigd door aOk op 15-01-2003 00:08 ]