Comp start niet met ADSL kaart ingeschakeld

Pagina: 1
Acties:

• kauffmann
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07-2023

kauffmann

Dutch Power Chicken

Topicstarter
Het opstarten van XP blijft hangen bij het blauwe balkje (XP Professional).
De enige manier om te kunnen starten is via Veilige Modus en vervolgens de drivers van de ADSL kaart te disablen. Na het opstarten kan ik ze weer enablen en alles werkt dan perfect. Maar bij de volgende boot... :'(

In mijn vorige pc werkte alles wel perfect.
Een aantal dingen heb ik al geprobeerd: kale XP installatie en als eerste de ADSL drivers. Onboard LAN en IEEE1394 uitgeschakeld in BIOS. Laatste drivers van ADSL kaart opgehaald (zelfs een beta versie nog geprobeerd). Niets hielp.

Configuratie:
Moederbord: MSI 845PE Max2-BFIR
Proc: PIV 2.4 Ghz
ADSL: AVM Fritz!Card DSL

Is er iemand die een tip heeft?
Uiteraard is het probleem ook bij AVM aangemeld, maar die reageren niet echt snel.

Het stenen tijdperk is niet geëindigd wegens een gebrek aan steen.

Verwijderd

heb je die internetverbinding toevallig gedeeld met een andere computer? als die namelijk op uitomatisch inbellen staat, hangt xp bij het opstarten zodra je niet een profiel automatisch laat opstarten. dat is bekend.

ehm? waarom eigenlijk zo'n fritzkaart? je hebt blijkbaar een on board lan over, en een adsl modempje is nog altijd goedkoper dan zo'n fritzkaart

• kauffmann

kauffmann

Dutch Power Chicken

Topicstarter
Nee, niet gedeeld en automatisch inloggen helpt niet.

Fritz!Card omdat mijn vorige comp geen lan had en ik kon er goedkoop aankomen. Maar nu in de nieuwe werkt 'ie het opstarten tegen. Als ik 'm disable voor shutdown, dan krijg ik tijdens shutdown een blauw scherm met een melding over de driver van de kaart. De conclusie lijkt logisch: slechte driver. Maar waarom werkte het in mijn vorige comp dan wel goed?

Verwijderd

oh.

tja, waarom werkt iets in de ene pc wel en in de andere niet? dat is inherent aan het gebruik van een pc.

ehm, heb je geen irq confilcten? doe anders eens: alle overbodige hardware uit je pc. dus alleen mobo, ram, cpu, vga, 1 hd, 1 cd speler. zet je fritzcard daar wel in en disable alle overbodige onboard dingen in je bios, en zet windows er dan op. kijken of hij dan werkt (of bedoelde je dit met een kale windows installatie?)

• kauffmann

kauffmann

Dutch Power Chicken

Topicstarter
Ja, dat bedoel ik met kale installatie.