Toon posts:

[Win98SE] Keyboard en muis probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik geef het op, 6 uur geklooy, 3 uur google + tweakers afzoeken, ik open een topic :D

Mijn probleem is echt heel vaag, voor me moeder aantal onderdelen gespaard en in elkaar gezet.
Keyboard op een DIN (verloopje van ps/2 naar DIN ertussen), muis op PS/2 (via zo een kabeltje van mobo naar achterkant kast).
Alles gaat goed met booten, kan keyboard gebruiken in BIOS en DOS, optical muis gaat branden (aan dus).
Maar dan is windows klaar met opstarten en dan heb ik dus gewoon geen keyboard en muis meer :( Optical blijft wel aanstaan, maar niks doet het.

Als ik me muis eruit haal doet me keyboard het wel, maar heb ik dus geen muis.

Wie kan mij verder helpen?

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 10:50
zet de muis eens op een usb poort en probeer dan nog eens
(btw specs van moederbord en dergelijke zijn ook handig ;))

Verwijderd

Topicstarter
Asus P55T2P4 MB met een P200 mmx :D

geen usb dus

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
gfo schreef op 11 januari 2003 @ 10:56:
zet de muis eens op een usb poort en probeer dan nog eens
(btw specs van moederbord en dergelijke zijn ook handig ;))
Volgens mij heeft dat mobo geen USB aansluiting, het mobo heeft nog een DIN aansluiting en dat is al best oud.

Topicstarter:
Heb je al gekeken of de muis wel netjes werkt in een ander OS? (probeer bijvoorbeeld eens Knoppix (linux op CD, geen installatie nodig))

Wat je zou kunnen doen als je er echt niet meer uit komt is een PCI-USB kaartje kopen en daar gewoon die muis aan hangen (dan werkt je toetsenbord nog wel gewoon in de BIOS, muis heb je daar niet nodig).

Verwijderd

Topicstarter
ja maar als me toetsenbord het in de bios wel doet waarom gooit windows hem er dan uit?

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 04:10:
muis op PS/2 (via zo een kabeltje van mobo naar achterkant kast).
En dat verloopkabeltje zit helemaal goed aangesloten? Ervaring leert dat die er nog wel eens een pinnetje naast kunnen zitten.

edit:
yada yada yada

...en waarom zou het overhoofd met usb wel moeten werken?

[ Voor 21% gewijzigd door Rataplan op 11-01-2003 11:41 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
Rataplan schreef op 11 January 2003 @ 11:38:
[...]

En dat verloopkabeltje zit helemaal goed aangesloten? Ervaring leert dat die er nog wel eens een pinnetje naast kunnen zitten.

En waar komen al die reacties over USB vandaan? Ik mag lijen dat mijn medetweakertjes het verschil tussen optisch en usb kennen :X
euhm, optisch als met lampje ipv balletje? kan zeer zeker op usb
maar zoals ik al zei, het lampje gaat gewoon aan enzo

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 11:40:
[...]

euhm, optisch als met lampje ipv balletje? kan zeer zeker op usb
maar zoals ik al zei, het lampje gaat gewoon aan enzo
Dat het lampje aangaat wil alleen maar zeggen dat 'ie stroom krijgt, niet dat dat op de goeie pinnetjes staat :) Zou gewoon voor je verder gaat ff de aansluiting loshalen en 'm nog eens zorgvuldig opnieuw d'r op prikken.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
Rataplan schreef op 11 January 2003 @ 11:42:
[...]

Dat het lampje aangaat wil alleen maar zeggen dat 'ie stroom krijgt, niet dat dat op de goeie pinnetjes staat :) Zou gewoon voor je verder gaat ff de aansluiting loshalen en 'm nog eens zorgvuldig opnieuw d'r op prikken.
heb ik meerdere malen gedaan, met meerdere toetsenborden en muis

als ik een muis op com1 doe gaat alles goed, behalve dat ik dan geen muis heb omdat windows het vertikt deze te detecteren/installeren, handmatig hielp ook niet (standaard seriele muis geinstalled)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Rataplan schreef op 11 January 2003 @ 11:38:
[...]

...en waarom zou het overhoofd met usb wel moeten werken?
Misschien is er iets mis met die PS/2 poort? (nu is dat dus uitgesloten, nadat LilBW d'r achter is gekomen dat de muis ook niet werkt om de COM1 poort).
Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 11:44:
[...]

heb ik meerdere malen gedaan, met meerdere toetsenborden en muis

als ik een muis op com1 doe gaat alles goed, behalve dat ik dan geen muis heb omdat windows het vertikt deze te detecteren/installeren, handmatig hielp ook niet (standaard seriele muis geinstalled)
En weet je zeker dat de muis wel goed werkt? Heb je al een andere muis geprobeert? Er zijn ook muizen die werken niet met een PS/2 -> serieel-convertertje, daarom kan het ook zijn dat hij niet werkt op je COM1 poort.

Verwijderd

Topicstarter
Aikeleer schreef op 11 January 2003 @ 11:51:
[...]

Misschien is er iets mis met die PS/2 poort? (nu is dat dus uitgesloten, nadat LilBW d'r achter is gekomen dat de muis ook niet werkt om de COM1 poort).
[...]

En weet je zeker dat de muis wel goed werkt? Heb je al een andere muis geprobeert? Er zijn ook muizen die werken niet met een PS/2 -> serieel-convertertje, daarom kan het ook zijn dat hij niet werkt op je COM1 poort.
De muis werkt wel gewoon op mijn eigen amd xp 2000, de andere muizen met convertertje ook.

Ik ben bang dat ik dus een usb kaart moet gaan kopen, wat ik best wel zonde vindt aangezien het gewoon zou moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
BIOS update helpt ook niet

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog steeds geen oplossing gevonden, vadaar deze:

*bumb*

ben nu bezig dos 6.22 te installeren met mouse en cdrom driver kijken wat hij dan doet :(

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 22:00 ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:16
OH => WOS :)
Pagina: 1