Toon posts:

software voor stemvervorming Knight rider

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik denk dat je al weet wat ik bedoel.

Er zijn een heleboel bedrijven die replica's en onderdelen aanbieden van KITT. www.markscustomkits.com bijvoorbeeld. Ik ben van plan binnen 2 jaar een Trans Am aan te schaffen en langzaam aan de replica te bouwen, om er vervolgens shows mee af te gaan. Het is alleen erg jammer dat er op het gebied van spraak nog niets verkrijgbaar is. het is technisch gezien gewoon nog niet mogelijk een gesprek te voeren met een computer, dat is duidelijk. Nu moet het volgens mij wel mogelijk zijn om een computer in de auto te plaatsen die een reactie geeft op diverse gebeurtenissen door middel van sensors. (temperatuursensor, regensensor, cameradetectie, snelheid, brandstofniveau, motortemperatuur etc) bv wanneer de regensensor aangeeft dat het heel slecht weer is speelt de computer een mp3file af die KITT dan laat zeggen dat het slecht weer is. Of wanneer je harder rijd dan 120 km/h je een waarshcuwing krijgt. Op deze manier heb je natuurlijk geen gesprek, maar wel het idee van een sprekende computer, die je allerlei informatie geeft. Het bouwen van zo'n computersysteem met sensors voor van alles en nog wat zal best moeilijk zijn, daarom wilde ik beginnen met het stemgeluid na te maken.

Weet iemand een pakket, of een methode waarmee ik via de microfoon iets kan opnemen en dat dat vervormd word zodat het iets weg heeft van de stem van KITT? Ik heb al verscheidene pakketjes geprobeerd waarmee ik het geluid kan vervormen, maar het lijkt er dan in de verste verte niet op, of het is echt niet om aan te horen. Dat is natuurlijk wel belangrijk, het moet een beetje aan te horen zijn.

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Misschien moet je er eens achter komen wie de makers van Knight Rider waren en dan opbellen hoe ze dat hebben gedaan?? Ideetje, ook al klinkt het ondoenbaar.

Verwijderd

De stem van kitt, was die van een acteur.

Ene William Daniels

Je kent hem misschien van de serie "Boy meets World"
Hij was mister Feeny. De leraar en buurman van de hoofdrol speler.

Nee, geen fan ofzo - even gegoogled

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 02:26 ]

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:03

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

FireArrow schreef op 11 januari 2003 @ 02:14:
Misschien moet je er eens achter komen wie de makers van Knight Rider waren en dan opbellen hoe ze dat hebben gedaan?? Ideetje, ook al klinkt het ondoenbaar.
pssst..die auto kon niet echt praten hoor ;)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• jellebelle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zoiets als dit?

• 23m3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:57

23m3

Time to change batteries!

Zoiets als dit?
No way! Dat lijkt nog meer op een pratende badkuip :P

Zo moet het dus klinken: http://www.matthewbarr.co.uk/sounds/alright_micheal.wav

[ Voor 37% gewijzigd door 23m3 op 11-01-2003 02:49 ]

Verwijderd

probeer eens cool edit pro veel geluids plugins ed

Verwijderd

MP3 PC'tje inbouwen met interfacekabels ?

Verwijderd

Topicstarter
mjah ik weet dat het daniels is die de stem heeft ingesproken. De bedoeling is dus dat ik zelf wat inspreek met microfoon en dat ik dan mijn stem kan vervormen zodat ie enigszins op die van kitt lijkt, die is immers ook niet standaard. Ik zal cool edit wel eens proberen di weekend. Iemand nog andere software suggesties? bedankt zover iig

Verwijderd

Misschien eens een digitale reverberator proberen zoals de Yamaha Rev100.
Daarmee kan je geluid op zeer veel manieren vervormen.
Kost wel een paar Eurootjes maar ik denk dat dat geen bezwaar kan zijn op zo'n project.

Verwijderd

Neem een aantal afleveringen op en sluit je TV aan op je computer.
Opnemen en klaar
Weet je zeker dat het op de stem van Kit lijkt

• 23m3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:57

23m3

Time to change batteries!

mjah ik weet dat het daniels is die de stem heeft ingesproken. De bedoeling is dus dat ik zelf wat inspreek met microfoon en dat ik dan mijn stem kan vervormen zodat ie enigszins op die van kitt lijkt, die is immers ook niet standaard. Ik zal cool edit wel eens proberen di weekend. Iemand nog andere software suggesties? bedankt zover iig
80% van de echtheid zal berusten op jouw stemkunsten, je zult goed moeten oefenen om hetzelfde accent te kunnen spreken anders zal het nooit lijken. Misschien moet je Erik van Muiswinkel eens vragen, da's nog eens een stemartiest, die kan zo enorm goed stemmetjes doen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 08:20:
Neem een aantal afleveringen op en sluit je TV aan op je computer.
Opnemen en klaar
Weet je zeker dat het op de stem van Kit lijkt
inclusief alle achtergrond geluiden erbij..bovendien ben ik dan beperkt tot wat er in series werd gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
23m3 schreef op 11 January 2003 @ 13:09:
[...]

80% van de echtheid zal berusten op jouw stemkunsten, je zult goed moeten oefenen om hetzelfde accent te kunnen spreken anders zal het nooit lijken. Misschien moet je Erik van Muiswinkel eens vragen, da's nog eens een stemartiest, die kan zo enorm goed stemmetjes doen ;)
het is niet noodzakelijk dat ik precies hetzelfde stemgeluid of accent krijg, maar de bedoeling is dat ik met een pakketje een stem kan vervormen waarvan het lijkt op een computerstem zoals die van kitt. Ik heb er namelijk zelfs over nagedacht om een mooie vrouwenstem te gebruiken, dat zou heel verrasssend zijn, maar geeft hem wel een "truttige" uitstraling:D

De auto zal geen EXACTE replica worden omdat het origineel er in het echt heel slecht uitziet, slecht afgewerkt voornamelijk. markcustomkits.com levert replica's en onderdelen die beter zijn afgewerkt, zonder naden en kieren, wat er natuurlijk veel beter uit ziet.

Ik ga morgen dat cooledit maar opzoeken, en dan probeer ik eerst dat wel even. Eventueel ga ik mij verdiepen in dat yamaha apparaat als dit geen uitkomst bied. Bedankt voor de reacties zover

Verwijderd

hallo allemaal ik ben ook een kitt aan het maken.
en zodanig dan ik het ook voor anderen kan herhalen.
en ja ik ben heel strak in mijn werk.

ik hoor wel wie er nog meer kitt willen bouwen

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:09
Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 23:01:
hallo allemaal ik ben ook een kitt aan het maken.
en zodanig dan ik het ook voor anderen kan herhalen.
en ja ik ben heel strak in mijn werk.

ik hoor wel wie er nog meer kitt willen bouwen
Jammer dat je dit topic nog probeerd nieuw leven in te blazen, en als je dat nu had gedaan met een reply die iets aan het topic ging toevoegen had ik hem mischien nog wel open gelaten. In dit geval draagt jou reply helemaal niks bij aan het topic en gaat hij dus ook op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.