Toon posts:

Welk geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI kt3 ultra 2 moederbordje met daarop 256 mb ddr pc2700 van apacer. ik wil mijn geheugen uit gaan breiden naar 512 mb, (ik denk nu aan dane elec vanwege de rode kleur). Maar ik heb het een en ander gehoord over dat je altijd hetzelfde merk moet upgraden, omdat anders je systeem instabiel word, en van andere mensen dat perse ik voor kingston moet gaan. :?

nu is mijn vraag, wat gebeurt er als ik er een reepje van een A-merk in zet, maar dus niet voor het merk apacer ga. word mijn systeem dan instabiel(er)?

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

nope (als het goed is iig niet)

[ Voor 85% gewijzigd door MeIsTwisted op 11-01-2003 01:22 ]

Multimonitor is relax :P

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Het is een onzin verhaal om te zeggen dat je per se hetzelfde merk/type moet hebben qwa geheugen modules. Dit werkt dus gewoon wel in combinatie met een ander merk.
KINGSTON is gewoon een goed merk, netzoals het meeste merk geheugen.
Wil je overclocken ? Dan moet je zowieso niet voor APACER of KINGSTON gaan. Wil je niet of nauwelijks overclocken ? Dan zou ik er gewoon een APACER module bij nemen aangezien deze vrij laag geprijst zijn tov. andere merken.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zolang je geen brak reepje krijgt zou het geen probleem moeten zijn. Bij de echt onbekende merken komen nog wel eens compatibiliteitsproblemen voor als ze met een ander merk moeten samenwerken, maar als je voor een A-merk gaat speelt dat geen rol :)

Zorg er wel voor dat het nieuwe geheugen minimaal dezelfde timings aankan als je huidige geheugen, scheelt ook weer in snelheid.

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

Wellicht toch iets meer genuanceerd: het is niet onbelangrijk dat de specificaties van het geheugen gelijk zijn. Denk daarbij aan de snelheid van de chips en de timings. Het hoeft inderdaad niet specifiek hetzelfde merk te zijn. Over Kingston : ik gebruik al jaren Kingston (zowel in laptop als 6 andere PC's) maar ben nu voor een nieuw te bouwen systeem een keer overgegaan op Twinmos (DDR400).

Misschien ben ik bevooroordeeld omdat ik tot op heden nog geen problemen heb gehad met Kingston en wel een keer met Apacher maar in zijn algemeenheid wordt in de omgeving waar ik contact mee heb, toch vaker de voorkeur gegeven aan Apacer dan aan Kingston.

Voor keuze merk zou ik je adviseren reviews te lezen.
;)

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

Verwijderd

Topicstarter
eeehm, timings van het geheugen ?? wat betekent dat ??

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 01:28:
eeehm, timings van het geheugen ?? wat betekent dat ??
Zie Technische PMG FAQ: Geheugen, en dan CTRL-f naar timings :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het antwoord is reeds in de 1e post gegeven: nee.

Voor merkgeheugen betaal je extra voor duurzaamheid, service en in de meeste gevallen ook voor overklokbaarheid. Merkgeheugen is vaak verder over te klokken; stel je hebt in je PC PC2700 merkgeheugen zitten dat PC3200 haalt en dan doe je no-name PC2700 geheugen erbij dat slechts PC3000 haalt. Wanneer je hoger dan PC3000 wil, dan wordt het boeltje instabiel. Da's voor de die-hard overklokker dus 'zonde' van het merkgeheugen, zeg maar.

Alle details omtrent de werking, etc. zijn inderdaad gewoon in de Technische PMG FAQ terug te vinden :)

Verwijderd

Topicstarter
okee, dan ga ik dus maar voor het 2e reepje van dane elec. iedereen bedankt.
Pagina: 1