B&W speakers / subwoofer

Pagina: 1
Acties:
  • 2.138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-05 20:16
Mensen, ff een paar vraagjes voor jullie...
Ik heb reeds een stel B&W boxen (B&W DM-302) en ik wilde daar speakerstands voor kopen...

- Weet iemand waar ik die voor een beetje een redelijke prijs kan kopen, want die dingen zijn zo stervensduur... Zo ja, op wat voor een prijs zit je dan ongeveer (per stuk)?

- JVS -> jij hebt onder jouw 602's ook een stel mooie speakerstands staan, zijn die orgineel, wat heb je ervoor betaald en waar hebbie ze gekocht :?

- Daarnaast wil ik ze in de buurt van mn tv gaan zetten, maar volgens mij zijn ze niet magnetisch afgeschermd, hoe ver weg moeten ze staan?

- Als laatste; vandaag bij Correct R'dam staan luisteren naar een B&W ASW 600 :9~ subwoofer (€ 599,-) Klonk errug goed en vulde mn B&W 302's goed aan. Hebben mensen nog slechte ervaringen met deze subwoofer? En als ik dan toch 599 eurotjes moet neertellen, zou ik dan nog even verder moeten kijken naar andere subwoofers, hebben jullie suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:40
Atacama nexus, vanaf zo'n 100 euro voor de kleinste versie tot 160 voor de grotere, afhankelijk van de kleur. In Duitsland kan je van de prijs van elk model zo'n 40 euro aftrekken.

Halve meter is voor een redelijke TV genoeg.

REL maakt erg goede subs...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2539

Speakerstands : Ik had die van mij gekocht in een audio winkel, en uiteraard dus flink veel gelapt (+/- 100 per stand). Maar een vriend van mij had bij radio modern (of zo'n soort winkel) 2 stands gekocht voor ongeveer 30 gulden per stuk (ja het was al een tijdje geleden :)).

Dus daar zou ik eerst een kijkje nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb zelf de ASW 650, het iets grotere broertje van de 600. Is een geweldig ding. Ik vind hem erg goed. Voornaamste reden voor aanschaf van die is dat ie qua kleur (sorrento) en vormgeving het beste pastte bij de rest van m'n B&W speakers. Qua geluid maakt het iets minder uit.
Yamaha of REL zijn ook goede speakers voor een goede prijs, maar als je gewoon alles van 1 merk wil en dezelfde kleur van alles wilt dan is die B&W geen slechte keuze :)

Die atacama stands zijn trouwens ook te koop bij www.hermeselectronics.nl :)

[ Voor 10% gewijzigd door Scarp op 11-01-2003 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13426

Voor mn 602's heb ik Mission 45cm stands. Waren iets van 84 euro voor een paar. Even een foto maken:

Afbeeldingslocatie: http://www.narfum.org/pictures/appartement/HT/mission_stand.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 13426 op 11-01-2003 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insanity-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-05-2018

insanity-

Elite

Ik heb de B&W DM-302's. De standaards kosten mij toen 50E per stuk bij Radio Modern. Al heb ik volgens mij niet de 'echte'.. Maargoed ik schat dus dat je rond die 50-100E zal uitkomen.

Ik heb ze trouwens direct naast me TV staan. Geen probleem :)

Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bashy
Netjes! Die B&W ASW 600 is dus een goeie keuze,.. heb ik dus niet voor nix staan kwijlen... Binnenkort maar even naar Hermes electronics in Utrecht, die Atacama-stands zien er zeker goed uit!
Maar het maakt dus niet uit hoe dicht die speakers bij de tv staan? Kan iemand mij vertellen of die B&W DM 302's magnetisch zijn afgeschermd? Maakt het nog uit wat voor eenn tv het is? t' Is een vrij nieuwe Sony KV-28FX65 Breedbeeldtv...

[ Voor 3% gewijzigd door Bashy op 20-02-2003 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-06 12:14
Bashy schreef op 11 January 2003 @ 11:03:
Netjes! Die B&W ASW 600 is dus een goeie keuze,.. heb ik dus niet voor nix staan kwijlen... Binnenkort maar even naar Hermes electronics in Utrecht, die Atacama-stands zien er zeker goed uit!
Maar het maakt dus niet uit hoe dicht die speakers bij de tv staan? Kan iemand mij vertellen of die B&W DM 302's magnetisch zijn afgeschermd? Maakt het nog uit wat voor eenn tv het is? t' Is een vrij nieuwe Sony KV-32FX65 Breedbeeldtv...
B&W zegt dat de 303 magnetisch zijn afgeschermd, maar helemaal 100 % zeker is dat natuurlijk niet.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Bashy schreef op 11 January 2003 @ 11:03:
Maar het maakt dus niet uit hoe dicht die speakers bij de tv staan? Kan iemand mij vertellen of die B&W DM 302's magnetisch zijn afgeschermd? Maakt het nog uit wat voor eenn tv het is? t' Is een vrij nieuwe Sony KV-32FX65 Breedbeeldtv...
Ze zijn geloof ik niet volledig magnetisch afgeschermd. Welke tv maakt uit, maar dan heb ik het over het soort beeldbuis. Crt schermen (ook jouwe) kunnen niet tegen magnetische invloeden, dat zie je dan aan kleurvervorming. Ik denk dat iemand die die B&W's heeft (of had jij ze ook?) wel kan zeggen tot welke afstand ze nog invloed hebben op je een tv.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 50944 op 11-01-2003 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:40
Nogmaals: 50 cm is genoeg voor dat soort speakers...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
s_roubos schreef op 11 januari 2003 @ 11:35:
Nogmaals: 50 cm is genoeg voor dat soort speakers...
Ja mee eens, bovendien zie je het meteen.. als je beeld rare kleuren gaat geven ed.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bashy
Omdat ik onder deze topic toch al begon over de B&W ASW-600, wil ik er nog een paar vraagjes over stellen...
't Is al ff een tijdje geleden dat ik over die subwoofer begon, maar ik heb me ondertussen wel iets meer verdiept in dit gebeuren...

Op dit moment heb ik een Philips FB 201 Subwoofer. Hier zijn de specs:
- Uitgangsvermogen 50watt
- impedantie 6 ohm
- frequentiebereik 35- 150Hz (bij -3 dB, bij -6dB,.. ik zou het niet weten???)
- luidspreker bezetting 16cm woofer
- gewicht 8.0kg

Nu zit ik op dit moment te twijfelen om een nieuwe sub aan te schaffen. Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de B&W ASW-600 en de REL Quake

Specificaties van de B&W ASW-600:
Freq. Response -3dB 26Hz – 33/150Hz adjustable (EQ at A)
Freq. Range -6dB 22Hz – 40/180Hz adjustable (EQ at A)
Sub Woofer Amplifier Description: Class B
Power Output: 150W continuous
Signal Noise: 90dB
Functions: Volume level - Low-pass filter frequency - Low-pass filter bypass - Bass roll-off alignment - Phase 0/180 - Auto sense on/standby
Low Pass Filter Active 2nd-order, variable cut-off frequency
High Pass Filter Line level: Active 3rd-order at 80Hz
Price: +/- € 599,-

Specificaties van de REL Quake:
IN ROOM LOWER FREQUENCY RESPONSE AT -6dB: 23Hz
AMPLIFIER INPUT IMPEDANCE: High level 100K, Low level 2.5K, PC 2.5k
GAIN CONTROL RANGE: 80dB
DRIVE UNIT IMPEDANCE: 4 Ohm
WEIGHT: Kg (Ibs) 7.4 (16.28)
Price: +/- € 450,-

Even voor de goede orde; ik wil mijn sub gebruiken voor HT én muziek...

Nu zit ik met de volgende vragen:
1) Zal ik voordeel boeken met het aanschaffen van een nieuwe sub, of kan ik het beter bij die Philips houden?
2) Om welke redenen zullen de audiofielen hier ;) (gelet op de prijs / kwaliteit verhouding) of voor de B&W kiezen of voor de REL kiezen? Voor en nadelen van beide subs?
3) Zijn er nog meer subs waar ik naar moet kijken volgens jullie, mijn budget is max. € 600,-

- Graag gewoon een goeie normale reden waarom je voor de ene of de andere sub zou kiezen, niet allemaal gelijk REL beginnen te schreeuwen... :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:02

DarkSide

theres no place like ::1

Ikzelf heb de voorloper van die sub. De AS6. Ben daar zeer tevreden mee.
Is een 12" versie met 100 W versterker. Is goed in te stellen. En klinkt ook muzikaal.
Heb er laatste een ixos 1141 subwoofer kabel aangehangen ipv de standaard BCC kabel.
En hij klinkt nu nog beter.
Een rustige en muzikale bas. Maar kan ook knallen in films.
Nadeel, behalve de iets te hoge prijs, is misschien de grootte.
Een quake is een stuk kleiner, en is daardoor misschien wat makkelijker te plaatsen.
Al heb ik er zelf geen problemen mee. Aangezien mij versterker e.d op de sub staan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Boktor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08-2024
Afgezaagd antwoord: bij speakers kun je m.i. toch gewoon het beste luisteren naar wat je zelf het beste vind klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bashy
Dr.Boktor schreef op 19 februari 2003 @ 21:47:
Afgezaagd antwoord: bij speakers kun je m.i. toch gewoon het beste luisteren naar wat je zelf het beste vind klinken.
De positieve en negatieve punten die jullie nu kunnen aanmerken op beide subs kan ik in mijn achterhoofd houden bij het beluisteren van beide subs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 20:34
Bij subs heb je niet echt klankleuringen zoals dat bij normale speakers zo is... Het geluid is gewoonweg te laag om nog verschillen te kunnen horen... In die gebieden kun je m.i. beter naar de specificaties kijken... Hoe laag gaat deze, en hoe hard kan deze... Ik weet dat rel hele goede subs maakt... Zelf heb ik ook B&W speakers voor en achter... Maar toch voor een zelfbouwsub gekozen... Voornamelijk om de specificaties...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bashy
Puur op de specs maken de subwoofers dan niet zo veel verschil, toch? In dat geval zal ik voor de REL kiezen mbt de prijs (€ 150,- goedkoper)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Toch vindt ik op specs kopen niet verstandig.
Er zijn toch altijd verschillen.
De kast van de quake is kleiner en maakt van een kleinere speaker.
Tevens is hij (dacht ik) Down Firing.
Allemaal dingen die de 'klank' beinvloeden.
Zal ze toch echt proberen te luisteren.
Ook 450 euro geef je niet zo maar uit. Zonde als het toch niet is wat je verwacht.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bashy
Wat zijn de voor en nadelen van Downward Firing t.o.v. Forward firing???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 20:34
DarkSide schreef op 19 februari 2003 @ 22:07:
Toch vindt ik op specs kopen niet verstandig.
Er zijn toch altijd verschillen.
De kast van de quake is kleiner en maakt van een kleinere speaker.
Tevens is hij (dacht ik) Down Firing.
Allemaal dingen die de 'klank' beinvloeden.
Zal ze toch echt proberen te luisteren.
Ook 450 euro geef je niet zo maar uit. Zonde als het toch niet is wat je verwacht.
jah, das waar... maar de klankverschillen tussen subs is minder als bij gewone vloerstaanders bijvoorbeeld... Luisteren zou ik toch zowiezo doen voordat je wat koopt...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bashy
[quote]Bashy schreef op 19 februari 2003 @ 21:38:
...
1) Zal ik voordeel boeken met het aanschaffen van een nieuwe subwoofer, of kan ik het beter bij die Philips houden???
...
(Ik zal mezelf maar nog eens quoten... :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48051

Voor je Stand probleem heb ik een oplossing (zoeken :P )

Mooie Speaker Stands voor mooi speakers :)

Een hoop pagina's veels plezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bashy
Anoniem: 48051 schreef op 19 februari 2003 @ 22:55:
Voor je Stand probleem heb ik een oplossing (zoeken :P )

Mooie Speaker Stands voor mooi speakers :)

Een hoop pagina's veels plezier
Die stands zijn er inmiddels. 't Zijn de Atacama's geworden en 't is :9~

• Bashy
'k Had wel verwacht dat meer mensen op mn post zouden reply-en :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Bashy op 20-02-2003 15:04 ]

Bashy schreef op 20 February 2003 @ 15:04:
'k Had wel verwacht dat meer mensen op mn post zouden reply-en :'(
Tja gefeliciteerd :?

Als je nou een paar picjes zou posten... ;)

• Bashy
De B&W ASW-600:
http://www.bwspeakers.com...s&label=Model%20ASW%20600

De REL Quake II:
http://www.rel.net/products/Quake.shtml

De Philips FB 201 (huidige subwoofer):
Site met wat specs -> http://www.student.tue.nl/m/a.w.v.dongen/thijs.htm
Site met eeen heeeel klein plaatje -> http://www.dvdzombie.de/heimkino.html

Anoniem: 73878

Bashy schreef op 19 februari 2003 @ 21:38:
Omdat ik onder deze topic toch al begon over de B&W ASW-600, wil ik er nog een paar vraagjes over stellen...
't Is al ff een tijdje geleden dat ik over die subwoofer begon, maar ik heb me ondertussen wel iets meer verdiept in dit gebeuren...

Op dit moment heb ik een Philips FB 201 Subwoofer. Hier zijn de specs:
- Uitgangsvermogen 50watt
- impedantie 6 ohm
- frequentiebereik 35- 150Hz (bij -3 dB, bij -6dB,.. ik zou het niet weten???)
- luidspreker bezetting 16cm woofer
- gewicht 8.0kg

Nu zit ik op dit moment te twijfelen om een nieuwe sub aan te schaffen. Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de B&W ASW-600 en de REL Quake

Specificaties van de B&W ASW-600:
Freq. Response -3dB 26Hz – 33/150Hz adjustable (EQ at A)
Freq. Range -6dB 22Hz – 40/180Hz adjustable (EQ at A)
Sub Woofer Amplifier Description: Class B
Power Output: 150W continuous
Signal Noise: 90dB
Functions: Volume level - Low-pass filter frequency - Low-pass filter bypass - Bass roll-off alignment - Phase 0/180 - Auto sense on/standby
Low Pass Filter Active 2nd-order, variable cut-off frequency
High Pass Filter Line level: Active 3rd-order at 80Hz
Price: +/- € 599,-

Specificaties van de REL Quake:
IN ROOM LOWER FREQUENCY RESPONSE AT -6dB: 23Hz
AMPLIFIER INPUT IMPEDANCE: High level 100K, Low level 2.5K, PC 2.5k
GAIN CONTROL RANGE: 80dB
DRIVE UNIT IMPEDANCE: 4 Ohm
WEIGHT: Kg (Ibs) 7.4 (16.28)
Price: +/- € 450,-

Even voor de goede orde; ik wil mijn sub gebruiken voor HT én muziek...

1) Zal ik voordeel boeken met het aanschaffen van een nieuwe sub, of kan ik het beter bij die Philips houden?
2) Om welke redenen zullen de audiofielen hier ;) (gelet op de prijs / kwaliteit verhouding) of voor de B&W kiezen of voor de REL kiezen? Voor en nadelen van beide subs?
3) Zijn er nog meer subs waar ik naar moet kijken volgens jullie, mijn budget is max. € 600,-

- Graag gewoon een goeie normale reden waarom je voor de ene of de andere sub zou kiezen, niet allemaal gelijk REL beginnen te schreeuwen... :o )
Heb ooit een treadje opgemaakt met beste subwoofer, keek toen ook rond in dezelfde prijsklasse. Kwam toen ook nog bij een Chario Sub. Die klonk ook zeker niet slecht.

[quote]Bashy schreef op 19 February 2003 @ 22:55:
Bashy schreef op 19 februari 2003 @ 21:38:
...
1) Zal ik voordeel boeken met het aanschaffen van een nieuwe subwoofer, of kan ik het beter bij die Philips houden???
...
(Ik zal mezelf maar nog eens quoten... :*) )
Hier kan ik maar 1 ding opzeggen, ga het luisteren. Neem die philips sub mee de winkel in. Vraag of ze hem willen aansluiten en vergelijk hem met jou keuze subs daar in de winkel. Ik denk dat dit de beste manier is om te kijken of je resultaat bevredigend is... En tja dan kan je ook horen of je Philips Sub nog voldoet....

• Verbal Kint
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Ik zou een tweedehands REL Strata (of nog beter) zoeken. De Quake-serie van REL is leuk, maar vooral ontwikkeld voor films. De serie daarboven is muzikaler (en duurder).

Great minds think alike!

Infinity HPS-sub is ook goed voor muziek.... Maar ook die valt rond de prijsklassen vanaf 800 a 900 euro dacht..... (correct me if im wrong) Weet alleen dat tijdens de winteractie van RAF een HPS voor 599 werd aangeboden. Maar die actie is weer voorbij....

• Bashy
Bashy schreef op 19 February 2003 @ 22:09:
Wat zijn de voor en nadelen van Downward Firing t.o.v. Forward firing???
Zou iemand mij dit nog even uit kunnen leggen??? :?

Ik denk niet dat je echt over na en voordelen kan spreken, wel wordt bij downward firing de bas versterkt, maar je verliest wat Xmax omdat de woofer al een kelin stukje naar beneden hangt.

Verder weet ik er ook niks over, wel interressant idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Als je je speakers dicht bij een muur plaats versterk je je bas.
Als je een downward firing Sub hebt. Is de bas dus wat versterkt. En wordt dit resultaal wat makelijker bereikt. Verder zijn ze ontwikkeld omdat het tapijt een gedeelte absorbeerd en je dus makkelijk een bepaald effect krijg.
Volgens mij zijn downward firing subs ook ontwikkeld voor HT. En zijn ze wat minder muzikaal. Forward Firing zijn vaak wat minder boomie en wat muzikaler.
Dit is wat ik me herrinner van de voor en nadelen van beidde typen.

Vandaar dat de Quake ook een kleine sub is die toch groot klinkt.
De ASW600 is min 2x zogroot. En bereikt hetzelfde effect.
De Quake is iets makkelijker te plaatsen omdat hij klein is, en dicht bij een muur geplaatst kanworden. De B&W kan iets moeilijker te plaatsen zijn. Als hij te dicht bij een muur staat kan hij te zwaar worden mbt de bas. En omdat hij groter past hij niet overal in het interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb wel eens een kleine discussie met Redheinz gehad over de muzikale en HT subs, echt erachter gekomen zijn we niet, maar het verduidelijkt wel een boel:

[rml]Play in "[ Zelfbouw subwoofer]Gaat dit werken? Pic"[/rml]

Vooral de posts van Redheinz zijn interressant ;)

Volgens mij heeft downward firing niks te maken met of hij nou voor muziek geschikt is of niet. Kijk maar naar REL, de gehele ST lijn (puur muziek) is downward firing, terwijl de meeste Q's (HT) gewoon forward firing zijn.

Ook dit wordt even behandeld in die 4 posts waarvan ik je dat linkje gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Anoniem: 50944 schreef op 21 February 2003 @ 09:31:
Ik heb wel eens een kleine discussie met Redheinz gehad over de muzikale en HT subs, echt erachter gekomen zijn we niet, maar het verduidelijkt wel een boel:

[rml]Play in "[ Zelfbouw subwoofer]Gaat dit werken? Pic"[/rml]

Vooral de posts van Redheinz zijn interressant ;)

Volgens mij heeft downward firing niks te maken met of hij nou voor muziek geschikt is of niet. Kijk maar naar REL, de gehele ST lijn (puur muziek) is downward firing, terwijl de meeste Q's (HT) gewoon forward firing zijn.

Ook dit wordt even behandeld in die 4 posts waarvan ik je dat linkje gaf.
Hmm ok. Das waar ook.
Meende ooit een artikel gelezen te hebben waar er instond dat downwards oorspronkelijk meer voor HT geschikt waren.
Het is dus gewoon een ontwerp keuze die er gemaakt word.
En zou je dus gewoon moeten luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bashy
Ik heb nu een mooie sub gezien met erg indrukwekkende specs. 't Is niet echt een reuzebekend merk -> Energy Encore 8 Subwoofer

Hier zijn de specs:
System Type:
Magnetically shielded rear vented bass reflex subwoofer

Woofer:
8" High excursion injection molded polypropylene cone with 29 oz. magnet structure and 1 1/2" voice coil

Amplifier Power:
150 Watt MOSFET (600 watt peak) with independent power supply

Frequency Response:
25-100 Hz +3dB 8)7

Controls:
A/V switch bass equalization system (on/off), bass volume control, frequency adjustment (50-100 Hz)

Inputs:
RCA sub input, RCA external x-over input, 5 way binding posts for high level connection

Dimensions:
H 35cm/13.8"
W 35cm/13.8"
D 36cm/14.2"

Weight:
13.6 kg / 30 lbs

Finish:
Burnished Ebony Gloss

Grilles:
Removable: IM frame with black cloth knit

Construction:
3/4" MDF cabinet

"The encore system was designed with music in mind first; necessitating audiophile quality bass response." <- Dus wel geschikt voor muziek en HT en das mooi!!! :)

Morgen maar ff luisteren bij Hifi-team in Breda, kben benieuwd!

Ow,.. hier nog ff een link (voor degenen die hem willen 'bekijken')

[ Voor 9% gewijzigd door Bashy op 21-02-2003 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

hmm ik heb al van Energy gehoord , die maken dacht ik wel goede dingen .. hij ziet er wel beetje vreemd uit ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bashy
tsjaa, als je alleen op het design moet afgaan... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Bashy op 22-02-2003 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Bashy schreef op 22 February 2003 @ 00:00:
tsjaa, als je alleen op het design moet afgaan... ;)
nee absoluut niet hoor ;)
maar op de specs afgaan kan je ook niet 100% met zekerheid doen hé ;)
goed je oren openhouden dus ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Laatst online: 04-06 21:57
Anoniem: 73878 schreef op 20 February 2003 @ 15:51:
Infinity HPS-sub is ook goed voor muziek.... Maar ook die valt rond de prijsklassen vanaf 800 a 900 euro dacht..... (correct me if im wrong) Weet alleen dat tijdens de winteractie van RAF een HPS voor 599 werd aangeboden. Maar die actie is weer voorbij....
Heb een tijdje terug een Inifinty HCS sub gekocht (niet de HPS dus) maar die zijn wat goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bashy
De Energy Encore 8 subwoofer is een indrukwekkende subwoofer met een indrukwekkende prijs (€800,-) Dus,.. die wordt het dus niet, stijgt ietsje boven m'n budget... ;)
'k Ben wel weer iets wijzer geworden in subwoofer-land. Die B&W ASW-600 sub wordt het waarschijnlijk ook niet, 't is toch € 600,- en de prestaties zijn niet eens zo geweldig -> gewoon een slechte prijs / kwaliteit verhouding.

Ik heb nu wel wat andere opties, 't zijn ook wat meer muziekale subwoofers:
1) Energy e:XL-S 8 € 400,- [url=http://http://www.noav.com/energy/xls.htm] specs[/url]
2) Sound Dynamics RTS 800 € 349,- specs
3) Dali AW 10 € 400,- specs
( 4) Mirage LF 150 ) € 650,- specs

Zoals je kunt zien is de Energy exact dezelfde subwoofer als de Sound Dynamics, er zit alleen een ander merkje op en voor dit merkje betaal je bij Energy € 50,-
Dus eigenlijk heb ik nog twee keuzes, de Dali en de Energy / Sound Dynamics (want die Mirage is toch wel weer een stuk duurder, of ik moet er helemaal kwijt van zijn... :9 )

Nou,.. dinsdag nog even luisteren en dan de knoop doorhakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Yamaha YST-SW 800 kost 500 euro (in duitsland). Ik hoor en lees daar ook goede dingen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:06
Pb10 is idd een leuk apparaat, ik speel er al mee gedurende een jaar ofzo. Ik twijfelde toen tussen de Quake van Rel en de Pb10. Pb10 is in een normale kamer goed genoeg, als je tenminste niet de schilderijen van de muur hoeft te laten trillen :). Voor de rest een top apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chillmeister schreef op 22 februari 2003 @ 12:57:
[...]

Heb een tijdje terug een Inifinty HCS sub gekocht (niet de HPS dus) maar die zijn wat goedkoper
Mag ik vragen hoe je bevindingen zijn over je sub. Zelf ben ik uiterst tevreden over mijn HPS. Doet goed mee, en past uitstekend bij muziek. Bij Films is het ook een uitstekende sub. En ik vindt trouwens die HPS-250 al zwaar zat, er zijn namelijk ook nog de versies: HPS-500 en HPS-1000. Waarvan die HPS-1000 echt overdone is.

Dus zou wel eens willen weten hoe jou HCS sub is...

• Bashy
Nou, hier ben ik weer... :*)
Ik wil de tweakers hier toch nog even om raad vragen...

Afgelopen week heb ik bij een zaak naar subwoofers staan luisteren. Om precies te zijn heb ik naar de Energy Ex:l-8 subwoofer en de Dali AW-10 geluisterd.
De Energy sub is daarbij afgevallen, hij klonk namelijk veel te 'boemerig'. De Dali AW-10 was daarentegen zeer muziekaal en ik was er wel tevreden over.
Het enige 'probleem' is het volgende, eigenlijk was ik nog op zoek naar een wat zwaardere subwoofer dan die Dali, eentje met een wat zwaardere versterker en eentje die wat dieper gaat...
Nou,.. ik heb dus gezocht en vervolgens ben ik op de Dali ASW-8 subwoofer gekomen. Dit zijn de specs: (ik zal ook de specs van de AW-10 geven)

Dali ASW-8:
Frequentie Response, ±3dB 30 Hz - 150 Hz
Gesloten Systeem
Variabel laag doorlaat filter 50 Hz – 150 Hz
Versterker vermogen 120 W klasse A/B
Luidspreker ingang impedantie 1kOhm
Lijn niveau ingang impedantie 15 KOhm
Lijn niveau uitgang impedantie 200 Ohm
Woofer 1 x 8” Magnetisch afgeschermd
Fase (absolute polariteit) 0˚/180˚
Maximum SPL 107 dB
Plaatsing Vloerstaand
Afmetingen (HxWxD) 352 x 291 x 350 mm
Kleur Zwart
Gewicht 15,6 kg

Dali AW-10:
Design Principle : Active (Built-in amplifier and crossover), Bass reflex
Bass Driver : 10" Air dried paper cone
Amplifier : 60 Watt RMS
Inputs : Stereo speaker level. Input impedance 47 kohm
Stereo line level input RCA phono. Input impedance 47 kohm
Mono line level input RCA phono (unfiltered). Input impedance 47 kohm
Outputs : Not available
Controls : Volume level, Low-pass crossover frequency (35-150 Hz), Polarity (0/180)
Frequency Range : 38 - 150 Hz (±3dB)
Max. SPL : 109 dB
Power Consumption : 230 VAC 50-60 Hz, max. 100 Watt
Power Consumption idling: app. 6 Watt
Finish/dimensions : Black ash. 38.0 x 32.6 x 41.4 cm.
Weight ex. packing : 15.8 kg / 33.0 lbs.

Nu zullen jullie wel denken: "wat is zijn probleem nou eigenlijk?" Dat is het volgende: ik heb 11 zaken gebeld om te vragen of ze die Dali ASW-8 hebben staan om hem te kunnen beluisteren, maar ze hebben hem nergens staan. Ze kunnen hem allemaal wel bestellen, maar daar heb je niets aan als je hem wilt beluisteren.
Ik wil hem dus graag beluisteren, omdat ik ook nog de Quake II in gedachten heb... Ik zit dus eigenlijk te dubben tussen de Dali ASW-8 en de REL Quake II.

Ik heb voor jullie de volgende vragen:
- Heeft iemand ervaring met de Dali ASW-8 subwoofer?
- Weet iemand waar ik hem kan beluisteren? (In de buurt van Gorinchem / Utrecht / Breda)
- Zal ik hem nog beluisteren? Of zal hij ongeveer hetzelfde klankkarakter hebben als de door mij beluisterde AW-10? (Dan hoef ik namelijk alleen nog maar naar de REL Quake II te luisteren)

Verder zit er op die nieuwe REL Quake II een knop die kan switchen tussen 'slam' & 'depth'. Verkopers willen daarmee zeggen dat hij daardoor uitstekend geschikt is voor HT én muziek... Zit hier wat in of praten ze onzin?

Voor degenen die nog ff plaatjes willen kijken van de ASW-8, hier heb je een link:
http://www.andbenelux.com...DALI&CATEGORIE=Subwoofers

en

http://www.dali.dk/Page.a...ID=1&MID=2&UMID=19&PID=28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bashy
Tsjonge zeg,.. wat veel respons! Heeft iedereen een :X op zijn mondje?
Pagina: 1