Toon posts:

[ADSL] Usb modem installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, hier het probleem:

Computer met winxp home erop
Planet adsl aansluiting met usb modem erbij

Ik sluit de modem aan en winxp herkend meteen de speedtouch 330. Daarna installeer wil ik de drivers installeren. Het gaat goed, drivers worden gevonden en de progressiebalk geeft aan dat er drivers enzo naar system32 enzo wordt gekopieerd, alleen krijg ik in het laatste scherm een melding dat de installatie niet is voltooid omdat 'de toegang geweigerd' is. Ik ben ingelogd als beheerder (heb ook andere accountje gemaakt, precies hetzelfde) Wat is ook doe en probeer, ik krijg het maar niet voor elkaar om de modem te installeren. Heb zowat alles geprobeerd wat er in me opkwam maar ben er niet uitgekomen. Windows help geeft geen oplossing helaas.

Als er oplossingen zijn buitenom windows herinstalleren zou ik het graag willen weten. Alvast bedankt voor jullie reacties.

PS: heb trouwens wel gezocht voor iemand UTFS roept, het kwam overal op uit dat er opnieuw geinstalleerd moet worden, maar ik dacht misschien heeft iemand een andere oplossing voor me.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 00:23 ]

Verwijderd

je moet eerst de drivers erop zetten de nieuwste versie. en dan pas de modem aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Jaja, ook allemaal geprobeerd ..geeft hetzelfde resultaat ..software installatie gaat vlekkeloos ..maar bij modem installatie geeft het weer een "toegang geweigerd error"

edit: lijkt me trouwens ook niet echt een reden om geen toegang tot de installatie te hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 00:16 ]

Verwijderd

Ja, staat er duidelijk bij, eerst de software dan pas USB er in. :9

Verwijderd

planet bellen? of een usb kaartje lenen en het daar mee testen. bij mij starte xp niet eens op als de usb modem op een onboard poort had hangen. met usb kaartje alles perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de modem op mijn eigen pc tje geprobeerd (winme) en werkte meteen goed. Het ligt dus aan winxp ..en het is gewoon dat de toegang geweigerd is, ik wil gewoon weten hoe ik rechten kan krijgen (ofzo) :P

Mja, de pc heeft 6 usb ingangen (2 aan de voorkant) ..heb ze allemaal geprobeerd ..geen resultaat

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 00:19 ]

Verwijderd

XP wil wel eens moeilijk doen met de rechten, waar het niet nodig is.
Lame tip, eerst opnieuw opstarten. Maar dat heb je zeker al tig keer gedaan.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 00:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 00:19:
XP wil wel eens moeilijk doen met de rechten, waar het niet nodig is.
Lame tip, eerst opnieuw opstarten.
Pc is niet van mezelf (uhuh), tis een net gekochte packard bell (no comments pls) met een verse installatie, reinstalleren wil ik liever niet doen ivm garantie en stuff (en er zit geen cd bij:P)

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
De cd's staan op een geheime partitie op de hdd van de packard bell. er zal wel ergens een optie staan om die software op cd te fikken.

Ik zou zeggen flikker die usb modem bij planet terug en neem de ethernet versie :P voor toekomstige bedenkingen. Voor het geval dat snelheid niet genoeg is en je meer wil. hehehehe >:)

Linux is zo cool dat ik het koud heb

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 00:15:
Ja, staat er duidelijk bij, eerst de software dan pas USB er in. :9
hihi klopt, maar toen ik windows er opnieuw opzette, had ik het modem laten zitten (is wel de isdn modem voor usb, maar ziet er precies zo uit, als een groene kwal). windows herkende natuurlijk nieuwe hardware, en mijn pc begon wat te ratelen. windows rommelde wat met dll's, en toen vroeg windows om een driver cd. ik de cd van de kpn erin gedaan, ging automatisch verder en hij deed het gewoon. ook dat diagnostische progje in de inbelvervinding stonden er toen al op.

Verwijderd

Topicstarter
Sjoq: ik heb zelf natuurlijk wel de ethernet versie, maar ik dacht dat de usb modem makkelijker was te installeren (ff pluggen installeren en klaar) maar valt dus vies tegen :)

Even voor de duidelijkheid, eerst software en dan pas drivers is dus geen oplossing, op mn winme bak waarop ik het nog heb getest sloot ik gewoon de modem aan en tijdens installatie startte hij automatisch de software setup en werkte alles perfect. Bedankt voor de reacties wel :)

Verwijderd

Probeer anders eens in "software" het nieuwe programma toe te voegen..wie weet.
Ik wel :9 UTFS
Dit is heel simpel op te lossen. Ook al ben je nu admin, je kunt er toch niet bij omdat je nu een andere admin bent (andere XP install).
Het probleem zit in de NTFS rechten. Zorg ervoor dat simple-file-sharing UIT staat (zie faq).

Dan moet je eigenaar worden. rechtermuisknop op de partitie, eigenschappen, beveiliging, en dan zit daar ergens een optie: Take ownership. Dat doe je, en je bent de nieuwe eigenaar

Dan nog ff naar de rechteninstellingen, de oude user van je vorige install verwijderen, en jezelf full-control geven, en TADAA! probleem opgelost.
Bron: ProGo

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 00:36 ]

• Sjoq
dat usb ding is afschuwelijk. Zelf heb ik hem niet genomen omdat ik toch wel van hoge snelheden houd. stabiliteit is voor de usb modem niet de betrouwbaarste factor. Die kan niet tegen hoge snelheden helaas :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 00:32:
Probeer anders eens in "software" het nieuwe programma toe te voegen..wie weet.
Argh :) ...software werkt prima, windows xp wilt gewoon mn modem niet installeren ..drivers enzo zijn er wel ..maar krijg dus steeds die 'toegang geweigerd' scherm

Voor de duidelijkheid even een plaatje gejat uit een ander topic:

Afbeeldingslocatie: http://www.moa.nl/mb/fout.jpg

Zelfde scherm alleen dus niet de usb controller maar de speedtouch modem

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 00:37 ]

Verwijderd

Sjoq schreef op 11 januari 2003 @ 00:33:
dat usb ding is afschuwelijk. Zelf heb ik hem niet genomen omdat ik toch wel van hoge snelheden houd. stabiliteit is voor de usb modem niet de betrouwbaarste factor. Die kan niet tegen hoge snelheden helaas :(
ik kreeg hem gratis van planet, en voorlopig doet hij het perfekt. zodra ik klachten krijg ga ik natuurlijk niet lopen zeiken bij planet. die modems zijn idd weird, en het zou niet eerlijk zijn om voor een gegeven paard dan ook nog eens garantie te eisen (ja ik weet dat ik daar dan recht op heb maargoed). dan haal ik wel een ethernet modem bij de pc boer om de hoek.

• Sjoq
inderdaad een gegeven paard kijk je niet in de bek.

Je kan eens proberen een andere account met adminrechten aanmaken. Met die account inloggen en kijken wat windows dan van die modem vind.

Trouwens installeer je wel de goeie drivers?

Verwijderd

Topicstarter
Je kan eens proberen een andere account met adminrechten aanmaken. Met die account inloggen en kijken wat windows dan van die modem vind.
(heb ook andere accountje gemaakt, precies hetzelfde) ..helaas :(
Trouwens installeer je wel de goeie drivers?
Hehehe, kom nou ;) ..zo dom ben ik niet en er is maar een driver voor de 330 :) (ja ik weet zeker dat ik de goede installeer)

Verwijderd

Had je me edit al gelezen en er ook wat mee gedaan ?

• Sjoq
Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 00:55:
Had je me edit al gelezen en er ook wat mee gedaan ?
Indeed dat zou het moeten doen :D

Verwijderd

Topicstarter
Deneb: het is nu te laat om het nog te proberen dus ik zal het morgen doen. Bedankt!

Klinkt wel een beetje raar ..er is zover ik weet geen andere winxp installatie ofzo maarja, we zullen het wel zien morgen

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 01:08 ]

Pagina: 1