[Win2k]IBM Token Ring Ethernetkaart werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Reda
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-07 23:22

Reda

HA DO KEN

Topicstarter
Hi iedereen,

Ik heb een PCtje erbij en heb hier Windows 2000 op gezet.
Het type PC is de IBM PC300GL.
Hierin zit een netwerkkaart die ook van IBM is met een Token Ring aansluiting en Ethernet. (zie de foto's)

http://www.xs4all.nl/~reda/got/100_0018.JPG
http://www.xs4all.nl/~reda/got/100_0020.JPG

Nu sluit ik mijn UTP kabel erop aan maar Windows geeft aan dat er geen verbinding is.

Ook in de eigenschappen van de netwerkkaart kan ik veel keuzes maken maar er staat niet tussen voor een switch tussen de Token Ring en Ethernet.
De IBM site geeft geen extra drivers of degelijke?
Wie weet de oplossing voor mij zonder dat ik naar Mycom hoef te hollen om een Realtekje aan te schaffen?
(de PC heeft namelijk wel altijd in een netwerk gestaan maar dan echter met Win95)

Thx

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
Is je router/hub/switch ook Token Ring?

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Reda

Reda

HA DO KEN

Topicstarter
nope
Ik heb gewoon een normaal 10mbit hubje met 1 Coax aansluiting erop en 8 Ethernet aansluitingen

• MrG
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 12:53

MrG

Reda schreef op 11 januari 2003 @ 00:23:
nope
Ik heb gewoon een normaal 10mbit hubje met 1 Coax aansluiting erop en 8 Ethernet aansluitingen
Juist, gewone ethernet kaart erin doen dan... Dat is net zoiets als benzine in dieselwagen douwen, dat werkt ook niet.

• Reda

Reda

HA DO KEN

Topicstarter
MrG schreef op 11 januari 2003 @ 00:28:
[...]

Juist, gewone ethernet kaart erin doen dan... Dat is net zoiets als benzine in dieselwagen douwen, dat werkt ook niet.
Ooow.
ik d8 dat wanneer je een ethernet aansluiting had op je netwerkkaart dit altijd Ethernet was.

weer wat geleerd.
Thx MrG

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Waar haal jij vandaan dat het (ook) een ethernet adapter zou zijn? Er staat vrij duidelijk "IBM PCI Wake on LAN Token Ring Adapter". Ik kan daar niet uit afleiden dat 't ding ook Ethernet zou doen. Je hebt je toch niet laten misleiden door het RJ45 stekkertje? Token Ring gaat ook gewoon over UTP; op de kaart kun je ws instellen of je over UTP of over DB9 gaat of hij doet't automagisch. Anyway zallie op ethernet never nooit gaan werken.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Reda

Reda

HA DO KEN

Topicstarter
Ik liet mijzelf vertellen dat het zou moeten werken.
Heb nu toch maar een goede NIC gekocht.
Pagina: 1