[php] "POST" Form submitten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een formulier te maken waarmee je kunt inloggen op bijv. hotmail, yahoo mail, freemail, enz...

Nu is mijn vraag hoe je met een php bestandje zo'n POST formulier kunt submitten.
Voorbeeld: hotmail.
Action: https://loginnet.passport.com/ppsecure/post.srf
De variabelen "login" en "passwd" moeten hiereen gezonden worden.

Ik geprobeerd de gebruiker dmv header() door te sturen naar https://loginnet.passport...srf?login=piet&passwd=123, maar dit werkt niet.

Dus nu moet ik (heb ik ergens op dit forum gelezen), "php post headers" versturen.
Hoe doe ik dit?

/me hoopt dat ie t duidelijk heeft uitgelegd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staan de superglobals aan op de server?
zo ja, dan kan je geen data via de "url" meegeven, zo nee dan kan je in ieder geval wel data meegeven.
de RERGISTERglobals staan normaliter uit bij de nieuwste versie's !

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

Dit lijkt me toch echt een zoek-vraagje. Heb je al in de manual van PHP gekeken of op google gezocht?

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk dat dit vrijwel onmogelijk is indien de server waar je naar wilt submitten de sessie id in een cookie wilt zetten... je kan best wel als server een post voor de user doen maar indien je cookies terug krijgt waarin een sessie id zit kan je dit niet voor de client zetten... waarom zou je het sowieso via de server willen doen? waarom laat je niet direct de client de form naar de desbetreffende server sturen? Dan is ie toch ook ingelogd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 23:59:
de superglobals staan normaliter uit bij de nieuwste versie's !
uhm, kleine correctie, bedoel je hier niet register_globals, die staat namelijk standaard uit bij de nieuwere versies. Superglobals zijn bijvoorbeeld $_GET, $_POST, $_SERVER en die kun je bij mijn weten niet uit zetten :)

verder lijkt me dat je met moeilijk gekloot php wel een formulier kan laten submitten, of dit simuleren, maar ik denk niet dat een dienst zoals bijvoorbeeld hotmail, het accepteert dat er inlogdata gepost worden van een adres wat hun onbekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 00:20:
[...]
verder lijkt me dat je met moeilijk gekloot php wel een formulier kan laten submitten, of dit simuleren, maar ik denk niet dat een dienst zoals bijvoorbeeld hotmail, het accepteert dat er inlogdata gepost worden van een adres wat hun onbekend is.
Ik neem aan dat hotmail van ongeveer elk IP wel een submit accepteerd... anders wordt het wel erg moeilijk allemaal ... zeker voor een nieuwe user / whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 00:39:
[...]

Ik neem aan dat hotmail van ongeveer elk IP wel een submit accepteerd... anders wordt het wel erg moeilijk allemaal ... zeker voor een nieuwe user / whatever
ja ok, je hebt gelijk :) ik doelde meer op de referer... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 00:20:
[...]

uhm, kleine correctie, bedoel je hier niet register_globals, die staat namelijk standaard uit bij de nieuwere versies. Superglobals zijn bijvoorbeeld $_GET, $_POST, $_SERVER en die kun je bij mijn weten niet uit zetten :)

ach.. register of super.. misschien is t wel super register ;)
in ieder geval bedankt voor de scherpe opmerking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
waarom doe je het niet rechtstreeks?
als je maar 1 inlog formulier wil gebruiken kom je met een klein javascriptje ook een heel end. die laat je er gewoon voor zorgen dat het formulier naar het goede adres wordt gepost.

tenzij je natuurlijk de wachtwoorden wil loggen.....

btw, hotmail heeft tegenwoordig hele irritante cookies die er voor zorgen dat je niet meer vanaf een andere site kunt inloggen. de enige manier is
- eerst naar de hotmail pagina gaan
- dan naar je formulier (zodat het cookie nog in browser zit) en dan vandaar inloggen.
maar dat heeft ook weinig zin natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:37

Stoffel

Engineering the impossible

Ik heb net even gekeken naar hotmail, en tenzij ik iets over het hoofd zie _kan_ het zeker.
Het is alleen zo ontzettend veel uitpluis werk dat ik geen zin heb om het helemaal te gaan doen om dat te bewijzen, en ik ook ten zeerste betwijfel of jij je die moeite wil doen ;)

waarom wil je het eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
marty schreef op 11 January 2003 @ 05:29:
waarom doe je het niet rechtstreeks?
als je maar 1 inlog formulier wil gebruiken kom je met een klein javascriptje ook een heel end. die laat je er gewoon voor zorgen dat het formulier naar het goede adres wordt gepost.
Oh jah, dat ik daar niet eerder aan heb gedacht |:(
Maar als je wilt inloggen op Hotmail, zit je inderdaad met de cookies. Je moet dus op de hotmailsite zijn geweest om in te kunnen loggen op hotmail.
Iemand hier nog een oplossing voor toevallig? Ik zat er zelf aan te denken hotmail te openen in een onzichtbaar frame...
Pagina: 1