6.1 alleen augigy 2?

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

• PingOvercrash77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-08 14:53
Mijn vader heeft een leuk pctje door mij laten samenstellen met budget 2200euro (pc prive project) Specs:
Asus P4PE
p4 2.53ghz
512 drr ram
ati radeon 9700pro
creative boxenset 6.1

maar het probleem is nu dat wij hebben gemerkt dat de onboard codec van het mobo maar tot 5.1 gaat en dus werkt er een center speaker niet. Toen waren we terug gegaan naar de winkel en ze zouden kijken of ze het aan de praat konden krijgen. Week later, ja hij doet het hoorden we aan de telefoon. Nu hebben ze er een creative 5.1 soundblaster live! ingezet.Maar die ondersteund ook geen 6.1 :( . Nu heb ik gehoord dat de creative augigy2 nog alleen maar 6.1 ondersteund. Is dat waar? want moeten we die dan kopen om volledige vreugde te hebben van die boxen..??

Search hielp niet.. daarom jullie hulp gevraagd

-=- specs mp3pc -=- specs server -=- specs workstation -=-

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:07
Hercules maakt ook 6.1 en zelfs 7.1 soundcards.

http://europe.hercules.com/index_products.php?t=2

Maar wat is er mis met een audigy 2? Heb hem er sinds van de week in zitten en het is een ZWARE vooruitgang tenopzichte van m'n oude live.....

• PingOvercrash77
Ja... je snapt het denk ik niet helemaal.. In de winkel hebben ze (terwijl ze wisten dat we een 6.1 boxen set hebben) een 5.1 geluidskaart in de pc gedaan en dat werkt dus niet met die boxenset.. Er is wel geluid alleen komt er dus uit 1 speaker geen sound...Zijn ze dan in die winkel dom ofzo?

Verwijderd

nee zo zit dat niet heb die sets ook gezien en in de boxen word iets verwerkt waardoor je achter geluid hebt. Staat ook op de doos dat het gewoon met 5.1 kaarten kan aangesloten worden.

Alleen voor de mooiste effecten kun je beter naar audigy 2 overgaan

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

of een maya audiotrak 7.1 gold
of idd een hercules

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• PingOvercrash77
Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 00:03:
nee zo zit dat niet heb die sets ook gezien en in de boxen word iets verwerkt waardoor je achter geluid hebt. Staat ook op de doos dat het gewoon met 5.1 kaarten kan aangesloten worden.

Alleen voor de mooiste effecten kun je beter naar audigy 2 overgaan
nou..uit de front center speaker komt toch echt geen geluid..(hij werkt wel)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

eeh.. misschien de gebruiksaanwijzign van de speakers lezen.. ik kan niet zo zeggen hoe je het anders moet aansluiten

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:39

me1299

$ondertitel

sorry

[ Voor 98% gewijzigd door me1299 op 11-01-2003 00:18 ]

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

Heeft het mobo geen Onboard Sound wat 6.1 boxxen ondersteund, want dat is vaak wel zo bij ASUS mobo's, me A7M266-D en A7V333R hebben wel onboard sound 6.1.

• PingOvercrash77
Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 00:19:
Heeft het mobo geen Onboard Sound wat 6.1 boxxen ondersteund, want dat is vaak wel zo bij ASUS mobo's, me A7M266-D en A7V333R hebben wel onboard sound 6.1.
nope heeft alleen met het programma 'soundmax' wat erbij geleverd werd een 5.1 funktie.
En boxen aansluiten kan ik wel maar het is een softwarematig probleem denk ik. of het ligt aan de geluidskaart dat is het enige hardware waar iets aan kan liggen

[ Voor 22% gewijzigd door PingOvercrash77 op 11-01-2003 00:28 ]

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Ha , DK jongen , jij hier ook al? :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

Aan de achterkant van de subwoofer zit een knopje 5.1->6.1 UPMIX "To create 7-channel sound field with 5.1 soundcards for enhanced multi-channel playback."

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 13:50
Problemen met de SBlive/Audigy (speakers,drivers)

Er gaat een dag komen dat "mijn centerspeaker doet het niet" vragen worden beloond met een OW.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.