Toon posts:

PIII 650@754 sneller dan 650@800! hmm?!?..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand hier een theorie over?
Ik heb net mijn CPU overclocked van 650@754 naar 650@800.
Nu test ik via 3DMark2000 deze settings.
Wat blijkt nou op 754 is hij sneller dan op 800. Ik krijg deze waarden :

800Mhz: 4445
754Mhz: 4808

Iemand een idee?
Ik gooi hem nog eens terug naar 754 en weer de test er doorheen jagen. Kijken wat hij nu zegt...

Verwijderd

Post ff wat voor FSB, voltages, enz...

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:24
ik neem aan dat je de FSP hoger gezet hebt??.. Mischien dat je CPU fouten gaat maken met zijn berekeningen, of waarschijnlijker; je geheugen gaat fouten maken!, voor de cpu: je kunt proberen voltage hoger te zetten

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Hmmmz, weird. De p3-650 is een 100MHz FSB CPU en de FSB-snelheid is omhoog gegaan (van 117 naar 123 MHz) dus zou je een verbetering moeten zien. Normalieter dan.

Het kan zijn dat je RAM CAS-latency van 3 naar 2 terug is gegaan (mits auto in BIOS) door de verhoogde FSB. (Heb je soms 100MHz SDRAM?) Dat zou namelijk de verslechtering in score kunnen verklaren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad PC100 geheugen. Zou het daar aan liggen?

Wat gegevens:

VCore 1,65 (default)
I/O 3,50 (default)

FSB 116 (x6,5) : 754Mhz
FSB 123 (x6,5) : 800Mhz

Misschien is het nu wat duidelijker voor de pro clocker ;)
Mochten jullie nog tips hebben dan hoor ik het graag :)

Verwijderd

Hebbie al in je BIOS gekeken offie nu naar CAS-3 teruggeschakeld is? You bet dat dat namelijk je terugval veroorzaakt heeft.

Verwijderd

Oja,

P3-650 trekt zelfs onder z'n default voltage eenvoudig 800MHz, de harddisk trekt de FSB-opschroeving ook anders had je dat wel gemerkt. Aan de videokaart kan het ook niet liggen daar ie de benchmark overleeft heeft. Andere onderdelen doen niet ter zake.

Tip: Dwing (in BIOS) eenmalig je RAM om op CAS-2 te laten lopen, al kan dat veel gevraagd zijn voor PC100 RAM, en probeer de test opnieuw. Werkt het en zie je verschil, dan heb je je antwoord.

Succes ermee!

Verwijderd

Topicstarter
Die CAS3 (zegt me niet veel trouwens als beginnende clocker) maar die kan je ook gewoon terug zetten?

Verwijderd

Topicstarter
oops, ik was net te snel met een reply.
Je had nog een berichtje komen.
Thanks...ik zla het proberen..het resultaat zie je hier. ;)

Verwijderd

Pas wel een beetje op met het klooien met de RAM settings. At your own risk...

Verwijderd

Topicstarter
Dat zeg je nu! Nu is alles VERROT!
Je wordt bedankt!.....

heheh nee hoor grapje ;)

Ik vond de setting en heb hem veranderd.
Ik vond er gelijk nog 3 en heb het bij ze alle drie geprobeerd. Ze stonden alle 3 op '3'. Terug gezet naar 2 maar in de verschillende combinaties start mijn mobo niet op. Ging gewoon piepen en moest via power on/off hem opnieuw opstarten en bios stond in default stand. Dus dat lukt niet.
Hij boot nu op 793Mhz en is stabiel met de snelste 3DMarks.
Zou 133 Mhz geheugen helpen als ik dat er in zou gooien om hoger te kunnen gaan?
Prijzen zijn nu toch gunstig. :)

Verwijderd

Ja het verschilt zeker tussen pc100 en pc133, bij mij zeker 500 3dmark punten
nog wat
256mb pc100 7100 3dmark (alles cas3)
128mb pc133 7300 " " "
128mb pc133 7589 " (cas 2-2-2)

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 07:20

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Misschein dat ding gebakken is, of gewoon zoveel fouten maakt dat hij dingen opnieuw moet berekenen. Kost hoop tijd

MZZLS TPP

Breek je nek voorzichtig

Pagina: 1