ik ben nie gek, ik ben een vliegtuig
Verwijderd
Verwijderd
Nokia 6150 op Automatisch opnemen zetten.
DTMF decoder op de speaker van je carkit aansluiten.
En de uitgang van de DTMF decoder koppelen aan je on/off switch.
(die DTMF decoder is ervoor om te voorkomen dat iemand anders je pc aan/uit kan zetten)
het gaat inderdaad om het op afstand aanzetten van het systeemVerwijderd schreef op 10 January 2003 @ 22:26:
Dat kan.
Nokia 6150 op Automatisch opnemen zetten.
DTMF decoder op de speaker van je carkit aansluiten.
En de uitgang van de DTMF decoder koppelen aan je on/off switch.
(die DTMF decoder is ervoor om te voorkomen dat iemand anders je pc aan/uit kan zetten)
maare wat is een dtmf decoder? (sorry ik moet het weten) en hoe kom ik daaraan
edit: het nummer van de gsm weet verder niemand en ze mogen hem thuis wel uitzetten (moeten ze eerst effe inbreken)
[ Voor 11% gewijzigd door Crazy Eyes Cobra op 10-01-2003 22:31 ]
Verwijderd
Een printje dat de tonen die je toetsen van je telefoon produceerd decodeerd.the-real-cobra schreef op 10 January 2003 @ 22:28:
[...]
het gaat inderdaad om het op afstand aanzetten van het systeem
maare wat is een dtmf decoder? (sorry ik moet het weten) en hoe kom ik daaraan
Daardoor kan je bijvoorbeeld je pc aan laten springen als je op de 1 drukt.
Verkrijgbaar bij de betere electronicaboer over het algemeen
En als je van zelfbouw houd
http://www.boondog.com/%5Ctutorials%5Cdtmf%5Cdtmf.htm
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 22:36 ]
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
is er niks te maken met een relay ofzo want hij hoeft alleen maar aan verder niks
ik kan dan controle overnemen met vnc
Verwijderd
Verwijderd
- koop een sim-kaart met een nr dat je niet publiceert
- sluit je leds aan op een relais (of optocoupler) dat je pc kan aanzetten
-> je belt/sms't dus nr je pc en het relais schiet aan. de relais moet je zo plaatsen zodat je hem enkel manueel terug kunt uitzetten (met een terugkoppeling op een van de contacten).
dat is wat ik bedoel maar een probleem de 6150 van nokia heeft geen leds en ook geen trilfunkieVerwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 22:52:
Als je een oude gsm liggen hebt dan zou je dit kunnen doen:
- koop een sim-kaart met een nr dat je niet publiceert
- sluit je leds aan op een relais (of optocoupler) dat je pc kan aanzetten
-> je belt/sms't dus nr je pc en het relais schiet aan. de relais moet je zo plaatsen zodat je hem enkel manueel terug kunt uitzetten (met een terugkoppeling op een van de contacten).
mischien is er iets te maken via de mute draad van de carkit ofzo
Verwijderd
Er zitten er toch echt 12 in verstopt hoorthe-real-cobra schreef op 10 januari 2003 @ 22:57:
[...]
dat is wat ik bedoel maar een probleem de 6150 van nokia heeft geen leds en ook geen trilfunkie
mischien is er iets te maken via de mute draad van de carkit ofzo
ik zal morgen eens gaan kijken ga nu pitten
Verwijderd
6 leds onder de toetsen.
Spanning is alleen wat aan de lage kant op die leds.
moet je alleen even kijken wat wakeonlan precies verwacht op de pinnetjes
en welke pinnetjes van datakabel dat (misschien) kunnen leveren ?
Verwijderd
als je in de auto zit, even bellen naar huis en dan staat je lekker warm voor je klaar tegen de tijd dat je thuis bent
-via datakabel aansluiten op com poort
-test: als je in windows met hyperterminal connecteert naar die com poort, en je belt vervolgens naar je GSM toestel (met een andere telefoon), dan zou je RING in het terminal scherm moeten zien
-als dat zo is, dan zou het misschien (in theorie
Als bovenstaande waar is zou het misschien niet werken als je computer écht uit is, maar kan je hem waarschijnlijk wel uit standby halen
[ Voor 0% gewijzigd door pistole op 10-01-2003 23:23 . Reden: te lang gedaan over het intypen :) ]
Ik frut, dus ik epibreer
Wake-on-Ring zeg maarVerwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 23:22:
je heb toch ook van die moederbordjes die wakker worden op signaal van de modem?? zeg maar net als wake on lan!
als je in de auto zit, even bellen naar huis en dan staat je lekker warm voor je klaar tegen de tijd dat je thuis bent
Verwijderd
Relais kan de PC-schakelaar overbruggen.
Ingang van de schakeling is een optocoupler, dus het signaaltje kan uiterst klein zijn, mag heel kort zijn en wel 5s lang.
Als de telefoon dat signaal leveren kan is 't klaar, ik heb dat schakelingetje speciaal voor die toepassing gemaakt.
die tijden van 0.5s en 5s zijn eventueel gemakkelijk aan te passen.
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
@ own risico
Hoi.
net even geprobeerd maar hij geeft geen signaal op die manierpistole schreef op 10 januari 2003 @ 23:22:
misschien een raar idee hoor, maar:
-via datakabel aansluiten op com poort
-test: als je in windows met hyperterminal connecteert naar die com poort, en je belt vervolgens naar je GSM toestel (met een andere telefoon), dan zou je RING in het terminal scherm moeten zien
-als dat zo is, dan zou het misschien (in theorie) zo kunnen zijn dat dit ook een zodanige puls genereert dat je je computer hiermee wakker kan laten worden (via APM in je bios, moet je even zoeken)
Als bovenstaande waar is zou het misschien niet werken als je computer écht uit is, maar kan je hem waarschijnlijk wel uit standby halen
dat zal ik eens gaan proberen maar zal eerst even meten wat die draad geeft voor signaal of stroom ofzoPLeX schreef op 11 January 2003 @ 08:34:
Ideetje, je kunt op je carkit je radio aansluiten, dat de radio dimt, als je gebeld word. Volgens mij is dit gewoon een contactje. Als je die aansluit @ je mobo, dan moet het volgens mij werken
offtopic:
@ own risico
Als je het contact van je carkit gebruikt dan moet je er op letten dat deze meestal de massa schakeld en niet je + 12 volt...
[ Voor 63% gewijzigd door Polderdijk op 11-01-2003 19:32 ]
Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!
[ Voor 5% gewijzigd door Foxclone op 12-01-2003 11:30 ]
nVENTIV
vriendin heb ik nie en moeder (zucht) die heb ik al 5 keer uitgelegd welk knoppie ze moet indrukken en ze weet het nog nietFoxclone schreef op 12 January 2003 @ 11:26:
Zit gewoon een aan/uit knop op volgens mij, kan die ook mee aan en uit.Of belt met je GSM je moeder/vrouw/vriendin en vraagt of ze de pc wil aanzetten.....
edit: en de hond kan het ook niet
[ Voor 6% gewijzigd door Crazy Eyes Cobra op 12-01-2003 12:41 ]
ik weet alleen niet hoeveel volt hij geeft want mijn cheap multimeter is nie zo snel met weergeven
iemand ideën?
Verwijderd
Precies, ik snap het nut niet helemaal. Je wilt je computer op afstand aanzetten zodat je via een andere computer er in kan. Maar kan je je computer dan niet via die andere computer, met behulp van WoL, aanzetten?
Blasphemy is a victimless crime
Gewoon met een relais (of optocoupler?) met aan de ene kant de carkit en aan de andere kant de powerknop d8 ik zo. Telefoon wordt gebeld -> carkit geeft puls -> relais (/optocoupler?) geeft puls door aan mobo -> pc gaat aanthe-real-cobra schreef op 12 January 2003 @ 15:46:
ik ben net aan het meten geweest en de carkit geeft een korte puls als ie gebeld word
ik weet alleen niet hoeveel volt hij geeft want mijn cheap multimeter is nie zo snel met weergeven
iemand ideën?
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
optocoupler is alleen een galvanische scheiding voor in een circuitFlotter schreef op 12 januari 2003 @ 18:24:
[...]
Gewoon met een relais (of optocoupler?) met aan de ene kant de carkit en aan de andere kant de powerknop d8 ik zo. Telefoon wordt gebeld -> carkit geeft puls -> relais (/optocoupler?) geeft puls door aan mobo -> pc gaat aan
Deze advertentieplaats is te huur!
Door de modem (GSM met datakabel) wordt een bepaald pinnetje op je COM poort (hoog of laag) 1 en het ding wordt wakker (soms kun je instellen na hoeveel tonen). Ik heb dat vroeger nog gedaan toen ik een vaste lijn had - wel lastig als zowat iedereen kan/moet bellen naar daar.
[ Voor 1% gewijzigd door Guru Evi op 12-01-2003 18:51 . Reden: haakjes ]
Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org
Verwijderd
had toen geen beschikking over een telefoon met sim , inmiddels wel , bij toeval ook een 6150
het lijkt mij heel simpel , als je word gebelt kont er een signaal naar bv de speaker of de trilmoter , schakel er een relais op , de rest is niet zo moeilijk
Maargoed ,ik moet eerst mijn lcd aan de praat krijgen , daarna fix ik die foon ff
precies maar in een ander topic werd mij verteld dat dat niet gaat over internet als het wel kan is dat ook een oplossingBoondock_Saint schreef op 12 January 2003 @ 16:55:
[...]
Precies, ik snap het nut niet helemaal. Je wilt je computer op afstand aanzetten zodat je via een andere computer er in kan. Maar kan je je computer dan niet via die andere computer, met behulp van WoL, aanzetten?
En als je pc uitstaat werkt je inrarood nogalVerwijderd schreef op 12 January 2003 @ 21:12:
Zo'n 6150 heeft toch ook infra-rood of ben ik nou gek?
Nej je moet of WOL / WOR eignelijk beide zelfde principe alleen andere benaming
Had je em geinstalleerd als modem?the-real-cobra schreef op 11 januari 2003 @ 13:35:
[...]
net even geprobeerd maar hij geeft geen signaal op die manier
gewoon an com1 gehangen en met hyperterminal verbonden met com een met aanzetten krijg ik wel wat maar met overgaan niet
Verwijderd
Dus je mobo om WoL zetten maare hoe kan ik dan mijn isdn nummer zien van mijne pctje???
Verwijderd
Mja, je hebt ook modems, die Wake on Ring zijn.. Zo kan je ook je pc remote inschakelen
hij blijkt inderdaad de massa te schakelen, zou ik er dan nog iets mee kunnen of houd het dan gewoon op met die carkitPolderdijk schreef op 11 January 2003 @ 19:29:
Edit:
Als je het contact van je carkit gebruikt dan moet je er op letten dat deze meestal de massa schakeld en niet je + 12 volt...
edit: dat electuur setje word denk ik beetje te duur en te moeilijk om te maken voor mijthe-real-cobra schreef op 13 January 2003 @ 18:40:
[...]
hij blijkt inderdaad de massa te schakelen, zou ik er dan nog iets mee kunnen of houd het dan gewoon op met die carkit
edit damn verkeerde knopje (eerste keer
[ Voor 8% gewijzigd door Crazy Eyes Cobra op 13-01-2003 18:44 ]