Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

computer aanzetten met gsm

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Crazy Eyes Cobra
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-08 12:03
ik heb hier meerdere topics over gelezen maar daar kwam niet echt een mogelijk oplossing uit

ik heb nog een nokia 6150 liggen die ik hier voor wil gebruiken ik heb ook een datakabel en een originele carkit

weet iemand of ik hier iets mee

ik dacht mischien iets met de carkit
er zit ook een kabel op om een radio te dimmen

ik ben nie gek, ik ben een vliegtuig

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 23:45

JdM

Humbled

Wat bedoel je met aanzetten? bellen naar je pc ofzo, zodat ie aanspringt?, ik snap niet wat je bedoelt.

Verwijderd

Ja wat is de bedoeling door middel van een druk op de knop met je gsm je pc aanzetten of als de gsm gebelt wordt dat je pc aangaat??

Verwijderd

Dat kan.
Nokia 6150 op Automatisch opnemen zetten.
DTMF decoder op de speaker van je carkit aansluiten.
En de uitgang van de DTMF decoder koppelen aan je on/off switch.
(die DTMF decoder is ervoor om te voorkomen dat iemand anders je pc aan/uit kan zetten)

• Crazy Eyes Cobra
Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 22:26:
Dat kan.
Nokia 6150 op Automatisch opnemen zetten.
DTMF decoder op de speaker van je carkit aansluiten.
En de uitgang van de DTMF decoder koppelen aan je on/off switch.
(die DTMF decoder is ervoor om te voorkomen dat iemand anders je pc aan/uit kan zetten)
het gaat inderdaad om het op afstand aanzetten van het systeem

maare wat is een dtmf decoder? (sorry ik moet het weten) en hoe kom ik daaraan

edit: het nummer van de gsm weet verder niemand en ze mogen hem thuis wel uitzetten (moeten ze eerst effe inbreken)

[ Voor 11% gewijzigd door Crazy Eyes Cobra op 10-01-2003 22:31 ]

Verwijderd

the-real-cobra schreef op 10 January 2003 @ 22:28:
[...]

het gaat inderdaad om het op afstand aanzetten van het systeem

maare wat is een dtmf decoder? (sorry ik moet het weten) en hoe kom ik daaraan
Een printje dat de tonen die je toetsen van je telefoon produceerd decodeerd.
Daardoor kan je bijvoorbeeld je pc aan laten springen als je op de 1 drukt.
Verkrijgbaar bij de betere electronicaboer over het algemeen

En als je van zelfbouw houd
http://www.boondog.com/%5Ctutorials%5Cdtmf%5Cdtmf.htm

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 22:36 ]

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

elektuur heeft een miniproject hierover, ff kijken op elektuur.nl

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• Crazy Eyes Cobra
die dingen zullen wel redelijk duur zijn.

is er niks te maken met een relay ofzo want hij hoeft alleen maar aan verder niks

ik kan dan controle overnemen met vnc

Verwijderd

ik heb toenstraks in de elektrowinkel een elektuur zien liggen... je kon via sms de pc aanzetten. ik weet niet hoe het werkt, heb alleen maar de voorpagina gezien...

Verwijderd

Als je een oude gsm liggen hebt dan zou je dit kunnen doen:
- koop een sim-kaart met een nr dat je niet publiceert
- sluit je leds aan op een relais (of optocoupler) dat je pc kan aanzetten

-> je belt/sms't dus nr je pc en het relais schiet aan. de relais moet je zo plaatsen zodat je hem enkel manueel terug kunt uitzetten (met een terugkoppeling op een van de contacten).

• Crazy Eyes Cobra
Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 22:52:
Als je een oude gsm liggen hebt dan zou je dit kunnen doen:
- koop een sim-kaart met een nr dat je niet publiceert
- sluit je leds aan op een relais (of optocoupler) dat je pc kan aanzetten

-> je belt/sms't dus nr je pc en het relais schiet aan. de relais moet je zo plaatsen zodat je hem enkel manueel terug kunt uitzetten (met een terugkoppeling op een van de contacten).
dat is wat ik bedoel maar een probleem de 6150 van nokia heeft geen leds en ook geen trilfunkie

mischien is er iets te maken via de mute draad van de carkit ofzo

Verwijderd

the-real-cobra schreef op 10 januari 2003 @ 22:57:
[...]

dat is wat ik bedoel maar een probleem de 6150 van nokia heeft geen leds en ook geen trilfunkie

mischien is er iets te maken via de mute draad van de carkit ofzo
Er zitten er toch echt 12 in verstopt hoor :)

• Crazy Eyes Cobra
Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 23:04:
[...]

Er zitten er toch echt 12 in verstopt hoor :)
:X de display verlichting bedoel je

ik zal morgen eens gaan kijken ga nu pitten

Verwijderd

6 stuks bij je display (3 aan elke kant)
6 leds onder de toetsen.
Spanning is alleen wat aan de lage kant op die leds.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:36

DDX

datakabel aansluiten op mainbord met wakeonlan
moet je alleen even kijken wat wakeonlan precies verwacht op de pinnetjes
en welke pinnetjes van datakabel dat (misschien) kunnen leveren ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Verwijderd

je heb toch ook van die moederbordjes die wakker worden op signaal van de modem?? zeg maar net als wake on lan!
als je in de auto zit, even bellen naar huis en dan staat je lekker warm voor je klaar tegen de tijd dat je thuis bent :)

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:10

pistole

Frutter

misschien een raar idee hoor, maar:
-via datakabel aansluiten op com poort
-test: als je in windows met hyperterminal connecteert naar die com poort, en je belt vervolgens naar je GSM toestel (met een andere telefoon), dan zou je RING in het terminal scherm moeten zien
-als dat zo is, dan zou het misschien (in theorie :) ) zo kunnen zijn dat dit ook een zodanige puls genereert dat je je computer hiermee wakker kan laten worden (via APM in je bios, moet je even zoeken)

Als bovenstaande waar is zou het misschien niet werken als je computer écht uit is, maar kan je hem waarschijnlijk wel uit standby halen

[ Voor 0% gewijzigd door pistole op 10-01-2003 23:23 . Reden: te lang gedaan over het intypen :) ]

Ik frut, dus ik epibreer

• Jaded
  • Laatst online: 07-10 17:02
Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 23:22:
je heb toch ook van die moederbordjes die wakker worden op signaal van de modem?? zeg maar net als wake on lan!
als je in de auto zit, even bellen naar huis en dan staat je lekker warm voor je klaar tegen de tijd dat je thuis bent :)
Wake-on-Ring zeg maar :)

Verwijderd

Ik heb laatst een schakelingetje inelkaar gestoken dat een klein signaaltje op z'n ingang nodig heeft, en dan een relais 0.5s laat aanspreken.
Relais kan de PC-schakelaar overbruggen.

Ingang van de schakeling is een optocoupler, dus het signaaltje kan uiterst klein zijn, mag heel kort zijn en wel 5s lang.

Als de telefoon dat signaal leveren kan is 't klaar, ik heb dat schakelingetje speciaal voor die toepassing gemaakt.

die tijden van 0.5s en 5s zijn eventueel gemakkelijk aan te passen.

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 21:20

flexje

got-father

kan toch ook gewoon met wake on lan? :S

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• PLeX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-11 19:59
Ideetje, je kunt op je carkit je radio aansluiten, dat de radio dimt, als je gebeld word. Volgens mij is dit gewoon een contactje. Als je die aansluit @ je mobo, dan moet het volgens mij werken

offtopic:
@ own risico

Hoi.

• Crazy Eyes Cobra
pistole schreef op 10 januari 2003 @ 23:22:
misschien een raar idee hoor, maar:
-via datakabel aansluiten op com poort
-test: als je in windows met hyperterminal connecteert naar die com poort, en je belt vervolgens naar je GSM toestel (met een andere telefoon), dan zou je RING in het terminal scherm moeten zien
-als dat zo is, dan zou het misschien (in theorie :) ) zo kunnen zijn dat dit ook een zodanige puls genereert dat je je computer hiermee wakker kan laten worden (via APM in je bios, moet je even zoeken)

Als bovenstaande waar is zou het misschien niet werken als je computer écht uit is, maar kan je hem waarschijnlijk wel uit standby halen
net even geprobeerd maar hij geeft geen signaal op die manier

• Crazy Eyes Cobra
PLeX schreef op 11 January 2003 @ 08:34:
Ideetje, je kunt op je carkit je radio aansluiten, dat de radio dimt, als je gebeld word. Volgens mij is dit gewoon een contactje. Als je die aansluit @ je mobo, dan moet het volgens mij werken

offtopic:
@ own risico
dat zal ik eens gaan proberen maar zal eerst even meten wat die draad geeft voor signaal of stroom ofzo

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11 17:01
Edit:

Als je het contact van je carkit gebruikt dan moet je er op letten dat deze meestal de massa schakeld en niet je + 12 volt...

[ Voor 63% gewijzigd door Polderdijk op 11-01-2003 19:32 ]

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• Foxclone
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-04-2024

Foxclone

Een vos verliest wel zijn.....

Zit gewoon een aan/uit knop op volgens mij, kan die ook mee aan en uit. :P Of belt met je GSM je moeder/vrouw/vriendin en vraagt of ze de pc wil aanzetten..... :D

[ Voor 5% gewijzigd door Foxclone op 12-01-2003 11:30 ]

nVENTIV

• Crazy Eyes Cobra
Foxclone schreef op 12 January 2003 @ 11:26:
Zit gewoon een aan/uit knop op volgens mij, kan die ook mee aan en uit. :P Of belt met je GSM je moeder/vrouw/vriendin en vraagt of ze de pc wil aanzetten..... :D
vriendin heb ik nie en moeder (zucht) die heb ik al 5 keer uitgelegd welk knoppie ze moet indrukken en ze weet het nog niet :'(

edit: en de hond kan het ook niet :+

[ Voor 6% gewijzigd door Crazy Eyes Cobra op 12-01-2003 12:41 ]

• Crazy Eyes Cobra
ik ben net aan het meten geweest en de carkit geeft een korte puls als ie gebeld word

ik weet alleen niet hoeveel volt hij geeft want mijn cheap multimeter is nie zo snel met weergeven

iemand ideën?

Verwijderd

je kan ook een WAP site bouwen met een simpele code erin om een Magic Packet te versturen naar je WOL-enabled pc'tje en hoppa: pc springt aan.

• Boondock_Saint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11-2023
flexje schreef op 11 January 2003 @ 01:27:
kan toch ook gewoon met wake on lan? :S
Precies, ik snap het nut niet helemaal. Je wilt je computer op afstand aanzetten zodat je via een andere computer er in kan. Maar kan je je computer dan niet via die andere computer, met behulp van WoL, aanzetten?

Blasphemy is a victimless crime

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-11 08:46

Flotter

Pelipper!

the-real-cobra schreef op 12 January 2003 @ 15:46:
ik ben net aan het meten geweest en de carkit geeft een korte puls als ie gebeld word

ik weet alleen niet hoeveel volt hij geeft want mijn cheap multimeter is nie zo snel met weergeven

iemand ideën?
Gewoon met een relais (of optocoupler?) met aan de ene kant de carkit en aan de andere kant de powerknop d8 ik zo. Telefoon wordt gebeld -> carkit geeft puls -> relais (/optocoupler?) geeft puls door aan mobo -> pc gaat aan :)

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Verwijderd

Ja, en nu de praktische realisatie nog even....

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 10:24

Eraser127

Nijkerk

Flotter schreef op 12 januari 2003 @ 18:24:
[...]

Gewoon met een relais (of optocoupler?) met aan de ene kant de carkit en aan de andere kant de powerknop d8 ik zo. Telefoon wordt gebeld -> carkit geeft puls -> relais (/optocoupler?) geeft puls door aan mobo -> pc gaat aan :)
optocoupler is alleen een galvanische scheiding voor in een circuit :)

My Discogs

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 12:46

RammY

Dát!

Het kan nog makkelijkker.. Alleen moet je wel oppassen voor andere telefoons... Je ken die telefoonhouders met die lampies wel... als je dan word gebeld gaan die lampies branden door die golven... je zou bv zoon ding kunnen koppellen aan je pc...

Deze advertentieplaats is te huur!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-11 12:30
Wake on ring zou ik gebruiken (zit quasi-standaard op ieder mobo) dat gaat een modem die opgebeld wordt de pc uit slaaptoestand halen (moet dan wel een ACPI mobo zijn met functies aanstaan), de voeding en dus ook het mobo moeten constant onder stroom staan.
Door de modem (GSM met datakabel) wordt een bepaald pinnetje op je COM poort (hoog of laag) 1 en het ding wordt wakker (soms kun je instellen na hoeveel tonen). Ik heb dat vroeger nog gedaan toen ik een vaste lijn had - wel lastig als zowat iedereen kan/moet bellen naar daar.

[ Voor 1% gewijzigd door Guru Evi op 12-01-2003 18:51 . Reden: haakjes ]

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 13:22
Golven en pc, leuke combinatie als je erover nadenkt :X

Verwijderd

Heb hier zelf ook al eens een draadje over gehad,,,
had toen geen beschikking over een telefoon met sim , inmiddels wel , bij toeval ook een 6150

het lijkt mij heel simpel , als je word gebelt kont er een signaal naar bv de speaker of de trilmoter , schakel er een relais op , de rest is niet zo moeilijk

Maargoed ,ik moet eerst mijn lcd aan de praat krijgen , daarna fix ik die foon ff

• Crazy Eyes Cobra
Boondock_Saint schreef op 12 January 2003 @ 16:55:
[...]

Precies, ik snap het nut niet helemaal. Je wilt je computer op afstand aanzetten zodat je via een andere computer er in kan. Maar kan je je computer dan niet via die andere computer, met behulp van WoL, aanzetten?
precies maar in een ander topic werd mij verteld dat dat niet gaat over internet als het wel kan is dat ook een oplossing

Verwijderd

Zo'n 6150 heeft toch ook infra-rood of ben ik nou gek?

• Psychops
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-11 12:58
Kan heel simpel. gewoon een modem in je pc bouwen. als je ernaar belt gaat de pc aan (mits dit ingestled is). Helemaal makkelijk als je ISDN hebt (meerdere nummers)

• Termi
  • Laatst online: 18:56
Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 21:12:
Zo'n 6150 heeft toch ook infra-rood of ben ik nou gek?
En als je pc uitstaat werkt je inrarood nogal :P.

Nej je moet of WOL / WOR eignelijk beide zelfde principe alleen andere benaming :P. Als je ISDN hebt, is dat misschien goedkopere oplossing denk ik :D. Want 2*20 = 40 euro aan beltegoed moet je kopen om je sim levendig te houden :D.

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
the-real-cobra schreef op 11 januari 2003 @ 13:35:
[...]

net even geprobeerd maar hij geeft geen signaal op die manier
Had je em geinstalleerd als modem?

• Crazy Eyes Cobra
Wisey schreef op 12 januari 2003 @ 21:27:
[...]

Had je em geinstalleerd als modem?
gewoon an com1 gehangen en met hyperterminal verbonden met com een met aanzetten krijg ik wel wat maar met overgaan niet

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:35
ehm check de nieuwste elektuur maar eens staat een leuke module in waarmee je via sms zo een beetje alles kan als je wilt :P

Verwijderd

Leuk draatje maare hoe werkt dat dan met isdn. Deze arme tweakers die geen geld heeft voor speed connectie staat namelijk te popelen om dit uit te proberen....
Dus je mobo om WoL zetten maare hoe kan ik dan mijn isdn nummer zien van mijne pctje???

Verwijderd

Ben je zo erg verslaafd :?

Mja, je hebt ook modems, die Wake on Ring zijn.. Zo kan je ook je pc remote inschakelen :)

Verwijderd

Je kunt ook je pc gewoon continu aan laten staan..... Of via een pager ofzo... Suc6

• Crazy Eyes Cobra
Polderdijk schreef op 11 January 2003 @ 19:29:
Edit:

Als je het contact van je carkit gebruikt dan moet je er op letten dat deze meestal de massa schakeld en niet je + 12 volt...
hij blijkt inderdaad de massa te schakelen, zou ik er dan nog iets mee kunnen of houd het dan gewoon op met die carkit :?

• Crazy Eyes Cobra
the-real-cobra schreef op 13 January 2003 @ 18:40:
[...]

hij blijkt inderdaad de massa te schakelen, zou ik er dan nog iets mee kunnen of houd het dan gewoon op met die carkit :?
edit: dat electuur setje word denk ik beetje te duur en te moeilijk om te maken voor mij

edit damn verkeerde knopje (eerste keer :'( )

[ Voor 8% gewijzigd door Crazy Eyes Cobra op 13-01-2003 18:44 ]

Pagina: 1