Soldeerbout hoeveel watt??

Pagina: 1
Acties:
  • 563 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:54

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Ben van plan om een nieuwe soldeerbout te kopen, ding wat ik nu gebruikt is gaar geworden.
Nou vroeg ik mij dus af, wat raden jullie nou aan?
Wil gewoon een lekker soldeerboutje (niet te lomp).
Zie hier bij conrad mooie staan van 40 watt.
Of kan ik beter 150 watt nemen (koperen leidingen solderen, overkill :~ ??!!)
Wat zegt de doorgewinterde tweaker?
Zal wel een slotje opkomen, wat heeft dit nou met overklokken te maken?
Als toch iemand wil reageren graag, geeft mij weer een beetje zekerheid :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:59

JdM

Humbled

Ga es op zoek naar een instelbare van , laten we zeggen 15 tot 150 Watt, kun je zelf kiezen en is de meerprijs echt wel waard.

beter nog, neem een soldeerstation, dat bedoelde ik dus met instelbaar, kun je zelf de temp kiezen conrad soldeerstation

[ Voor 72% gewijzigd door JdM op 10-01-2003 22:22 ]

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

mm, voor electronica moet je tussen de 20 en 40 watt hebben, koperen leidingen kan je vele malen beter m,et een brander doen...

zelf heb ik een velleman soldeerstation, bavalt goed, 60 watt oid... soldeerstation mag wel lekker vermogen hebben, want die zijn beter tempgestuurd (geen oververhitting of "teveel vermogen" ergens in pompen)
maar daar kan je nog geen koperen leidingen mee solderen...

[ Voor 52% gewijzigd door 3lmowww op 10-01-2003 23:00 ]

Electronics development

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 16:30
handig topic, ben zelf ook opzoek naar een soldeerbout voor vmods enzo :) Ik zat dus te kijken bij conrad en vond de volgende bout voor €39,95. Is dat wat?

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:54

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Ik ga denk toch voor zo'n soldeerstation (69 euro)
Kost wel wat meer dan een normale soldeerbout maar denk dat dit toch is wat ik zoek.
Zit nu dus met een soldeerbout van 15 piek op me moederbord en videokaart te solderen.
Beetje stom vind ik zelf, hoop geknoei op dure spullen.
Verkeerde zuinigheid geweest :(
En bij zo'n station zit ook een mooi houdertje en een sponsje, wat schattig :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd

Ik heb bij display een 40 watt soldeerboutje gehaalt, kun je verschillende tips op zetten, ik heb een klein puntjes voor het fijne werk (voltmods en electronica stuff) en een flinke punt voor het lompe soldeerwerk. 40 watt = prima, als je ff wacht dat wordt ie flink heet dus is meer watt niet nodig, en hij wordt niet zo heet dat je meteen al je chips naar de hell helpt.

Een instelbare is wel beter hoewel je met een licht-dimmer ook prima de temp kan regelen. Maar ik doe het al me hele leven met een niet-instelbare en vind het prima zo.
Pagina: 1