Toon posts:

Dell router tm 1184 op switch werkt dit ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een dell Laptop met een draadloze router gekocht en nu wil ik het volgende doen en weet niet of dit lukt .

Ik heb nu 2 ip adressen bij @home en 2 pc,s hier Hebben een eigen ip en CC nummer deze beide pc,s zitten op de switch. dit wil ik graag zo houden

Verder heb ik in 1 van die twee pc,s 2 nic,s met daarop pc 3 die internet delen via ICS.

Nu wil ik de laptop draadloos gaan gebruiken kan ik de router ook aansluiten op de switch en dan deze zo instellen dat hij het CC nummer en ip van de eerste pc krijgt en dan via dhcp een ip maakt voor de laptop en pc 3 .

PC 2 is via een crossed kabel aangesloten op pc 3 die kan natuurlijk ook een ip krijgen via de router maar dan moet ik een andere kabel (straight) trekken.

Heb even een plaatje toegevoegd om 1 en ander te verduidelijken

Mijn vraag is gaat dit zo werken of moet de router rechtstreek op de kabelmodem worden aangesloten.

[Netwerk]

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 06:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand hier ervaring mee ?
Heb de search al gebruikt maar niks gevonden helaas.

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds niemand ?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:28

Predator

Suffers from split brain

Nu wil ik de laptop draadloos gaan gebruiken kan ik de router ook aansluiten op de hub en dan deze zo instellen dat hij het CC nummer en ip van de eerste pc krijgt en dan via dhcp een ip maakt voor de laptop en pc 3 .
Kan je dat even anders uitleggen :?

Je router zit toch al op die switch en je laptop zit via wireless op je router ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de laptop en 1 pc die een ip heeft van @home een ip laten krijgen van de router
1 andere pc moet zijn huidige ip en CC nr van @home gewoon behouden .
Dus de pc die zijn CC nummer houdt en de Router wil ik op de switch plaatsen .
De router stel ik dan zo in dat hij het ip en CC nr van de andere pc krijgt die nu ook nog op
de switch zit .
ik hoop dat het zo een beetje duidelijker is

Klik anders even op de link in de openingspost

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 21:37 ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:28

Predator

Suffers from split brain

[nohtml]
Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 21:34:
Ik wil de laptop en 1 pc die een ip heeft van @home een ip laten krijgen van de router
1 andere pc moet zijn huidige ip en CC nr van @home gewoon behouden .
Dus de pc die zijn CC nummer houdt en de Router wil ik op de switch plaatsen .
De router stel ik dan zo in dat hij het ip en CC nr van de andere pc krijgt die nu ook nog op
de switch zit .
ik hoop dat het zo een beetje duidelijker is
Nu wel denk ik :P
Klik anders even op de link in de openingspost
Dat had ik gedaan maar ik dacht dat de huidige situatie was maar dat is de situatie die jij wilt. ;)

Dat zou geen probleem mogen geven.
Stel de router gewoon in zoals je dat zou doen zonder dat er een switch tussen hangt.
Die switch maakt niets uit en die ene pc daarop zal nog altijd z'n ip van @home krijgen :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Opmerking waarom doe je pc2 niet gewoon in de router ipv ICS op pc3?

Verwijderd

Topicstarter
OK Bedankt .
Ga het gelijk zo doen , tenminste als alles binnen is .
Heb een week geleden alles besteld maar Dell laat nog niks van zich horen :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 14:40:
Opmerking waarom doe je pc2 niet gewoon in de router ipv ICS op pc3?
Omdat er al een crossed kabel van pc 2 naar pc 3 loopt .
Deze pc word niet zo heel vaak gebruikt en dan hoef ik die kabel niet te vervangen .

Verwijderd

Topicstarter
alles is binnen en werkt zoals op de tekening :)

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt maar....

Als ik de router statisch instel heb ik gewoon verbinding ,maar dit is natuurlijk niet de bedoeling . Ik heb dus mijn IP Subnet en Gateway DNS handmatig ingevuld maar als @home mij via dhcp een ander IP geeft ,heb ik problemen (of iemand anders ,alhoewel ik dit ip al meer dan een jaar heb ,maar je kunt nooit weten )

Als ik de router statisch wil instellen moet ik een Hostname en een Domainname invullen , ik heb hier voor Host mijn CC12345-A nummer ingevuld en bij Domainname ensch1.ov.home.nl.

Maar dit werkt helaas niet .

Ik kan ook aanvinken dat ik een mac-adres moet invullen maar dit werkt ook niet.

@Home biedt hier geen ondersteuning :( en Dell de leverancier van de router zegt dat @Home deze instelingen gewoon moet geven . :/
Je snapt het al ik kom zo niet verder. :?

Iemand hier die ook een Dell Truemobile TM1184 Wireless Broadband Router heeft en wel de juiste instellingen heeft?

Werkt trouwens wel lekker relaxt draadloos op de laptop op de bank :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 17:28 ]

Verwijderd

Hoe is eigenlijk het bereik van die Dell 1184?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 22:57:
Hoe is eigenlijk het bereik van die Dell 1184?
Hier heb ik in het hele huis maximaal bereik buiten heb ik nog niet geprobeerd .
Is het nog niet echt weer voor maar bij de buren 2 deuren verderop werkte het
ook nog perfect. :)
Pagina: 1