Windows XP: browsen shares traag, transfers wel snel

Pagina: 1
Acties:

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Hallo,

Ik heb een netwerkje met daarin Windows 2000 prof, 2 x windows XP SP1 prof en Windows 98SE.

Vanaf de PC's met Windows XP gaat het browsen van de shares op de 2000 machine echt ENORM traag (20 sec per stap), terwijl het vanaf de Windows 98 SE machine gewoon snel gaat. Transfers lopen wel goed met 11 MB/sec, en de pingtimes zijn ook prima. Maar op een of andere manier gaat het browsen dus echt hinderlijk traag.

Weet iemand een maniertje om dit op te lossen ?

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Gebruik de search eens ;)

• FreeRider
Noem het topic eens ;)

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Euhh....Windows, Xp, Traag, Browsen?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Gebruik de search eens
dat is dus zo'n lekker kul antwoord. Probeer liever de vraag te beantwoorden in plaats van "gebruik de search" te roepen. De search werkt in de meeste gevallen niet.

Back On Topic:
Precies weet ik het niet, het zou te maken kunnen hebben met de verschillende windows versies. Heb je meerdere protocollen geinstalleerd? (netbios, of nog andere?) of werk je met een tcp/ip netwerk?

• Woksie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Woksie

Gone

Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 22:49:
[...]
dat is dus zo'n lekker kul antwoord. Probeer liever de vraag te beantwoorden in plaats van "gebruik de search" te roepen. De search werkt in de meeste gevallen niet.

Back On Topic:
Precies weet ik het niet, het zou te maken kunnen hebben met de verschillende windows versies. Heb je meerdere protocollen geinstalleerd? (netbios, of nog andere?) of werk je met een tcp/ip netwerk?
Als 'ie dit nou eens probeert:
Ortep schreef op 10 January 2003 @ 22:11:
[...]

Euhh....Windows, Xp, Traag, Browsen?
Dan vind je toch wel een paar goede topics (moet je alleen wel EN ipv OF gebruiken).

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Hmm was dit niet het bekende browsen-in-shares-gaat-traag probleem? Een simpele wijziging in het register was de oplossing. Is nog wel langs geweest de laatste tijd! Het spijt me heel erg maar ik heb momenteel geen zin om te zoeken (schaam, schaam), maar met het sleutelwoord register ofzo moet je verder kunnen komen. Weest creatief, zoekt en gij zult vinden! ;)

• FreeRider
Ik heb zowel de in de topics genoemde registry waardes verwijderd, en QoS uitgezet, en beide helpen niet...

Verder zijn de protocollen die ik heb geinstalleerd :

TCP/IP
File & print sharing
Client for MS networks

Alles gaat verder zo snel als verwacht, alleen het browsen niet...

Je zou toch zeggen dat er meerdere mensen met dit probleem zitten ?

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Installeer netbios eens?

• FreeRider
Dat helpt ook niet, had ik al geprobeerd.

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 16:15
ja ik heb dat probleem ook. 2 winxp home machines. Alleen tcp langzaam. met ipx nog langzaam. netbios erbij nog steeds langzaam. heel raar. ben benieuwd of nog meer mensen er last van hebben en eventueel toch een oplossing. oja op ander netwerk thuis gaat het wel weer snel dan, das het rare.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

How about IPX/SPX installeren en 't packettype vastzetten op 802.3??

Verwijderd

Komt van Tweakzone.nl ;
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Netwerk versnellen [xp]

Gepost door: Spooty @ 11-19-02 00:19

Wie op zoek gaat naar bestanden, mappen of andere zaken die zich op een netwerk bevinden, kan dit proces versnellen.
Eigenlijk is het zelfs een oplossing voor een bug die standaard in Windows XP ingebakken zit.
Als Windows XP naar gedeelde bestanden zoekt, doorzoekt het namelijk ook de geplande taken.
Blijkbaar kost deze bug u tot dertig seconden extra wanneer u via een netwerk gedeelde bestanden wilt bekijken.
Ook gewone gebruikers zonder een netwerk kunnen echter voordeel halen uit deze aanpassing.
Klik op START vervolgens op RUN. In het dialoogvenster dat verschijnt, voert u REGEDIT in.
Klik vervolgens op OK of druk op de [Enter] toets.
In het register moet u vervolgens dubbelklikken op de verschillende sleutels. Het volledige adres is :
HKEY LOCAL MACHINE / Software / Microsoft /Windows / Current Version / Explorer / RemoteComputer / NameSpace
Als u hier aangekomen bent, selecteert u de sleutel : {D6277990-4C6A -JJCF-8D87-00AA0060F5BF}
en verwijdert deze via de [Del] toets.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Was dat niet de oplossing :? , heeft iig bij mij wel gewerkt :)

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 16:15
tcp-ip moet toch gewoon goedwerken?? waarom allemaal oue protocollen installen?? het is duidelijk bij mij een combinatie thuisnetwerk werkt gewoon goed, en bij iemand anders gaat het langzaam???

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

TCP/IP is ook oud! Oud is niet hetzelfde als "niet nodig". Een protocol als NetBIOS heeft wel eens vaker voor een rappere deling gezorgd! :) Maargoed, dat werkte hier niet... Misschien bovenstaande regkey wel.

• FreeRider
Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 23:19:
Komt van Tweakzone.nl ;
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Netwerk versnellen [xp]

Gepost door: Spooty @ 11-19-02 00:19

Wie op zoek gaat naar bestanden, mappen of andere zaken die zich op een netwerk bevinden, kan dit proces versnellen.
Eigenlijk is het zelfs een oplossing voor een bug die standaard in Windows XP ingebakken zit.
Als Windows XP naar gedeelde bestanden zoekt, doorzoekt het namelijk ook de geplande taken.
Blijkbaar kost deze bug u tot dertig seconden extra wanneer u via een netwerk gedeelde bestanden wilt bekijken.
Ook gewone gebruikers zonder een netwerk kunnen echter voordeel halen uit deze aanpassing.
Klik op START vervolgens op RUN. In het dialoogvenster dat verschijnt, voert u REGEDIT in.
Klik vervolgens op OK of druk op de [Enter] toets.
In het register moet u vervolgens dubbelklikken op de verschillende sleutels. Het volledige adres is :
HKEY LOCAL MACHINE / Software / Microsoft /Windows / Current Version / Explorer / RemoteComputer / NameSpace
Als u hier aangekomen bent, selecteert u de sleutel : {D6277990-4C6A -JJCF-8D87-00AA0060F5BF}
en verwijdert deze via de [Del] toets.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Was dat niet de oplossing :? , heeft iig bij mij wel gewerkt :)
Dat heb ik ook gedaan, ik heb alle keys daar verwijderd (dus ook Printers). Het helpt helaas niet...

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:28

pistole

Frutter

hmm misschien heb je wel "ruzie" in je netwerk over wie je master browser is..
Heb je een domain van die machientjes gemaakt? Draaien ze in (dezelfde of meerdere) workgroup(s)?
doe eens een
code:
1
nbtstat -r
en laat eens zien of je resolved via wins of broadcast
Eventueel eens een network monitor mee laten lopen?

Ik frut, dus ik epibreer

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik heb hetzelfde probleem, hopelijk heeft iemand hier echt antwoord op :)

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:28

pistole

Frutter

Lennieboy83 schreef op 10 januari 2003 @ 23:52:
Ik heb hetzelfde probleem, hopelijk heeft iemand hier echt antwoord op :)
lees mijn post en de posts daarboven eens.. Heb je dat allemaal al geprobeerd?

Ik frut, dus ik epibreer

• FreeRider
De compjes zitten met z'n allen in dezelfde workgroup (genaamd NETWORK)... Mijn XP bak resolved via broadcast volgens nbstat

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11