Toon posts:

Beetje goede sound in Linux

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het valt me hardstikke mee met de support van hardware in linux, met al die programmatjes die voor je werken gaat het heel gemakkelijk. Zelfs gnome werkt wel lekker vlot op een p233 met 160mb ram.

Nu heb ik in die computer een ESS Maestro 1 geluidskaart zitten omdat ie de SB128 niet vond. Deze geeft bij het opnemen gekraak en ruis. Iets wat ik niet van een cheap geluidskaartje gewend ben. :P (Tenminste niet zo'n hoeveelheid ;))

Wat is een beetje goedkoop kaartje wat geen gekraak heeft en zo min mogelijk ruis waar linux support voor heeft?

Of is het waar ik mee kamp een driver probleem?

• Mpdrichel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik denk gewoon een driver probleem. Trouwens is een creative Live 5.1 Platinum niet wat voor jou? Slechts 150Euro :P

Verwijderd

Gewoon die SB128 terug zetten, en dan de juiste drivers installeren.

Hoe 'doe' je het nu? Alsa?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je, alsa?

Hoe zien drivers er btw uit voor linux?

Verwijderd

aha.. let the reading begin:
sound HOWTO

Verwijderd

Topicstarter
awwh... ik hoef toch geen kernel te compilen he? Daar heb ik zo'n slechte ervaring mee

/edit
There are two ways of getting Linux drivers to work, you can either compile them into the kernel or build them separately as modules.

owhja :)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 22:05 ]

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Daar mag je idd voor gaan lezen. Welk kaartje? Zie een hardware compatibility howto ofzo :)
(hint: SBPCI128 heb ik er hier thuis 3 van en werken prima onder Linux, ook zonder aparte ALSA meuk ofzo)
Veel plezier ermee ;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.