Toon posts:

Alles werkt behalve internet op de client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Server: Windows XP, stabiel up and running (nooit problemen gehad).
Client: Windows 98, via hub aangesloten op de server. 1 jaar lang ging internet prima. Maar nu opeens niet meer.
Al geprobeerd: ICS (in windows XP) opnieuw doornemen, network-setup disk gemaakt, bekabeling gecontroleerd. Firewall uitgezet.
Sygate geinstalleerd, nu werkt e-mail, telnet en pingen naar buiten wel, maar internet (IE 5) komt niet verder dan "Website gevonden, wacht op antwoord...".
Client computer rechtstreeks op internet: nu werkt IE 5 probleemloos. Client via server: weer hetzelfde probleem (geen internet via IE 5). Pingen lukt wel.
Aan de hardware twijfel ik niet aangezien e-mail en telnet (vanaf de client naar buiten toe) probleemloos verloopt.
In My Network Places is alleen de eigen computer te zien op de werkgroep (op beide computers @home). Server heeft 2 netwerkkaarten (1 op DHCP en 1 op 192.168.0.1), client heeft nu 192.168.0.155 (van de Sygate setup diskette), maar had eerst 192.168.0.2. Subdomein is natuurlijk 255.255.255.0.
Een dag voordat het misging had ik nog IE 6 SP 1 geinstalleerd op de server. Die heb ik er inmiddels afgehaald maar het probleem is gebleven. Wat kan ik nog meer doen?
Het is eigenlijk ongelofelijk dat ik dit hier moet gaan vragen, want ik ben informatica student en heb al 3 verschillende netwerk configuraties opgezet thuis. Misschien dat jullie iets weten wat ik over het hoofd heb gezien?

Verwijderd

Topicstarter
Met ipconfig /all krijg ik het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
Windows IP Configuration

Host Name . . . . . . . . . . . . : CC49085-B
        Primary Dns Suffix  . . . . . . . :
        Node Type . . . . . . . . . . . . : Unknown
        IP Routing Enabled. . . . . . . . : No
        WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No

Ethernet adapter Wide Area Network:

Connection-specific DNS Suffix  . : ensch1.ov.home.nl
        Description . . . . . . . . . . . : Intel 21041-Based PCI Ethernet Adapt
er (Generic) #3
        Physical Address. . . . . . . . . : 00-00-C5-0E-6C-50
        Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
        Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
        IP Address. . . . . . . . . . . . : 217.120.168.55
        Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.254.0
        Default Gateway . . . . . . . . . : 217.120.168.1
        DHCP Server . . . . . . . . . . . : 212.120.66.200
        DNS Servers . . . . . . . . . . . : 212.120.66.195
                                            212.120.66.194
                                            213.51.129.131
                                            213.51.129.132
                                            213.51.129.133
        Lease Obtained. . . . . . . . . . : vrijdag 10 januari 2003 21:18:49
        Lease Expires . . . . . . . . . . : woensdag 15 januari 2003 10:49:26

Ethernet adapter High-speed LAN:

Connection-specific DNS Suffix  . :
        Description . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethe
rnet NIC #3
        Physical Address. . . . . . . . . : 00-02-44-29-A7-1E
        Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : No
        IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
        Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        Default Gateway . . . . . . . . . :
        NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Disabled
E:\WINDOWS\system32>

Misschien is hier iets mis mee?

Verwijderd

Probeer eens een andere DNS-server. De symptonen wijzen erop dat het daarmee te maken heeft, misschien is het tijdelijk.
DNS servers zijn te vinden in het dns server topic, waar ik over 30 sec een linkje naar in deze post zet. en ja hoor daar is ie:v=Het grote DNS-server topic

in je post staat niet of het internet op de routerende pc wel werkt, maar ik neem aan van wel?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 21:51 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 21:39:

Het is eigenlijk ongelofelijk dat ik dit hier moet gaan vragen, want ik ben informatica student en heb al 3 verschillende netwerk configuraties opgezet thuis. Misschien dat jullie iets weten wat ik over het hoofd heb gezien?
Eeeej, ik ben 36 uur per week met IT bezig (zakelijk) en ik weet ook wel es iets niet.....

Als alles werkt behalve surfen zeg maar, dan is de kans groot dat alleen de instellignen van IE fout zijn. Probeer een probleem altijd analytisch te benaderen.

In jouw geval:

probeer eens in IE:

http://213.206.66.113

als je dan op de kijkshop site komt, kunt je wel surfen, maar staat je DNS niet goed ingesteld. Overigens kijkshop is niet als reclame bedoeld :-)

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

foute proxy server ingesteld?
problemen met dns servers? (pingen!)
• edit: uiteraard niet naar dns maar naar url om te zien of ie wordt omgezet :)
firewall op client pc?
configuratie sygate op server?

[ Voor 26% gewijzigd door SilentStorm op 10-01-2003 22:01 ]

Localhost is where the heart is

Verwijderd

ik ben 40 uur per week in de IT(in de IT niet in de it, ghi) werkzaam, en ik weet vaker iets niet dan wel, maar dat ligt dan misschien weer aan mij.......nou topicstarter, zit er al schot in?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 21:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Website gevonden, wacht op antwoord... en dan de hele tijd niks.

Op de server-computer werkt het wel. Alles werkt, ook internet. Zowel via internetnamen als IP-nummertjes.

Alleen als de client aan de server is gekoppeld, kan ik niet surfen op de client. Wat vroeger dus wel kon.

Verder heb ik nog even ad-aware en AVG (anti-virus) doorheen gehaald, maar kon niks verdachts vinden.

Zoals je in de ip-config kunt zien zijn er zat DNS adressen voor de server, bovendien zijn ze dynamisch toegewezen. En surfen op IP op de client werkt niet, dus het probleem ligt volgens mij niet aan de DNS. Maar waaraan dan wel?

Overigens wordt voor server-----kabelmodem en server-----client dezelfde kabel gebruikt: 2 paar aders voor de ene en 2 paar voor de andere verbinding. Als nou 1 van die aders stuk is,... nee laat maar want telnet werkt prima (van client via server naar utwente) dus alle aders zijn goed.

Pingen van de client-computer naar willekeurige internet adressen gaat goed.
Bijvoorbeeld: ping www.nu.nl geeft meteen 4 resultaten met lage ping.
Dus geen DNS probleem.

Wat kan het nog meer zijn???
En er zit nog geen schot in :-(

Firewall op server heb ik uit en aan en uitgezet. Vorige week deed client internet het in beide toestanden nog, nu in geen van beide.

Ik gebruik geen proxy server (lang geleden wel maar nu niet). Sygate instellingen heb ik nagelopen, een sygate network setup disk gemaakt voor de client. En het werkt NOG niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 22:13 ]

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

fout in iexplore? probeer eens opnieuw te installeren of probeer het eens met bv mozilla

edit: dat pingen doe je dat wel vanaf de client bak? het komt wel voor dat bv het programma new.net.dot.com (wat bij oa kazaa wordt geinstalleerd) een aantal registerinstellingen en je socket molt. Vervolgens kun je (ook met een goed werkende dns server) geen gebruik maken van die omzetting.

[ Voor 63% gewijzigd door SilentStorm op 10-01-2003 22:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt, ik ga na 't weekeinde een andere browser uitproberen (en als dat niet lukt win98 op een andere partitie schoon installeren). Je zou wel gelijk kunnen hebben omdat op de client een oudere versie van ad-aware zit (en die we nu niet kunnen updaten).

Toch blijf ik het vreemd vinden dat je met een directe verbinding wel op internet kunt surfen (client rechtstreeks aan kabelmodem). Maar dat kan wel weer aan een corrupte socket liggen...

En ja, ik ping vanaf de client bak wat dus goed gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 22:28 ]

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Socket is erg waarschijnlijk (en dat veranderd niet als je new.net.dot.com erafhaald (dit is trouwens niet het enige programma dat dit kan doen, maar wel het meest voorkomende. Een voordeel: hij staat gewoon onder geinstalleerde programma's (al heeft weghalen geen enkele zin.. op deze manier) Voor het socket probleem is wel een oplossing, maar die heb ik hier niet bij de hand. Hij staat ergens onder dslreports.com's Browser+Issues, maar weet niet precies waar.. Als je echt wanhopig bent kun je gaan zoeken - ben je echter wel even mee bezig..

Of de browser. Je kunt voor de aardigheid eens kijken of er nog meer diensten problemen mee ondervinden. (ftp, ntp (tijdsynchronisatie), icq, msn, ssh, etc).

Verwijderd

Ik had precies hetzelfde probleem, ik weet niet precies waar het aanligt maar bij mij was het op te lossen door sygate te uninstallen en door proxy van analogx te installen. Werkt weer perfect. Je moet op de client ff een proxyserver instellen in IE met poort 6588, maar dat staat wel in de readme file.
Je kan het programma downloaden op deze site:

http://www.analogx.com/contents/download/network/proxy.htm

Laat je ff ut weten of het gelukt is?

Succes ermee

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb Win98se opnieuw geinstalleerd op de client (schoon op een lege partitie). En de situatie is nog precies hetzelfde! Wel ping van de client overal naar toe, maar browsen loopt steeds vast. MSN doet het ook niet, maar telnet over port 80 naar bijvoorbeeld www.nu.nl doet het wel.

Op de server staat Windows XP en dat ga ik echt niet opnieuw installeren. Maar het lijkt me een software-probleem op de server. Ik probeer nog na te gaan (met de weinige middelen die op een schone Win98 pc zitten) waar het netwerk probleem aan kan liggen, maar ik heb al erg veel geprobeerd (en zonder resultaat).
Oja, de proxyserver heb ik nog niet geprobeerd. Ga ik nu even doen. En ik heb nog zat netwerkkaarten, maar heeft het nut om andere uit te proberen? Eerst de proxy maar (alhoewel ik niet van proxy's hou omdat elke applicatie speciaal daarvoor moet worden ingesteld).

Verwijderd

Topicstarter
Oh dat is mooi, de proxy van analogx doet het goed. Bedankt voor je tip Jan15, ik ga even de oude windows98 installatie repareren en dat op proxy instellen, want als het daar ook werkt hoef ik niet alles opnieuw te installeren (op de client). Maar toch blijf ik het (net als jij) hartstikke vreemd vinden...

Verwijderd

Ja het is hartstikke vreemd maar ja zo is het opgelost dus dan hou ik proxy eerst maar. O-)
Pagina: 1