[RC5] Er komen steeds meer subteams

Pagina: 1
Acties:

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-05 09:27
Ik ben al een tijdje aant zoeken op de statspagina en in het GoT-forum naar een interessant subteam welke ik kan joinen.

Nu ben ik eigenlijk helemaal niet blij dat er subteams zijn.
Wel om de volgende reden:

Om een beetje hoog als single grazer in de stats te komen moet je een behoorlijk aantal megahertzen aan het grazen zetten.
Om in de top 30 te komen als single grazer lukt al helemaal niet meer tenzij je minimaal een week WU's gaat sparen.

De subteams worden op die manier steeds maar groter en het worden er steeds maar meer want ik neem aan dat er nog veel meer mensen DPC gaan joinen tijdens de duur van dit project.

Strax gaan de subteams om een plaats in de stats strijden zoals de singel grazers dat in de begindagen van rc5-64 deden.

Naar mijn mening zouden alle subteams ontbonden moeten worden om zo ook de single grazer die geen team wil joinen een kans te geven een behoorlijke plaats in de stats te halen.

Nu kunnen jullie wel reageren met; " Dan moet je maar een subteam joinen.", maar daar gaat het hier niet om.

Ik wil graag een dicussie op gang brengen omtrent het bestaansrecht van de subteams.

Strix (Skullflame)

• insanity-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2025

insanity-

Elite

Mja, ik vind dat je gedeeltelijk gelijk hebt. In het begin kan ik me herinneren dat er een apart kopje werd opgenomen in de threads voor *alleen* users. Dan kun je als single user ook scoren. :) Ik ben ook een single grazer en kom steeds net niet in de stats. Behalve in de stats van 11 januari a.s. :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door insanity- op 10-01-2003 21:45 ]

Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10-2025
Een subteam is eigenlijk niet meer dan een groep mensen bij elkaar die onder 1 naam grazen. Ik denk dat subteams wel degelijk bestaansrecht hebben. Als je geen subteams hebt dan krijg je straks de mensen met meerdere computers of leuke servers in de stats. Dit zal je altijd houden. Anders moet je limieten in gaan stellen op Ghz'en die je mag inzetten en de bedoeling is om zo veel mogelijk computer kracht bij elkaar te krijgen.

• mcB
s_schimmel schreef op 10 januari 2003 @ 21:43:
Een subteam is eigenlijk niet meer dan een groep mensen bij elkaar die onder 1 naam grazen. Ik denk dat subteams wel degelijk bestaansrecht hebben. Als je geen subteams hebt dan krijg je straks de mensen met meerdere computers of leuke servers in de stats. Dit zal je altijd houden. Anders moet je limieten in gaan stellen op Ghz'en die je mag inzetten en de bedoeling is om zo veel mogelijk computer kracht bij elkaar te krijgen.
Ik bedoel dat de "personen" (lees: emailadressen) die in de stats voorkomen zelf de client hebben draaien op een willekeurig aantal machines.

Ik vindt het dus fout dat iemand anders voor een emailadrs graast.

Het maakt natuurlijk niet uit op hoeveel machines een persoon zelf de client heeft draaien.

Strix (Skullflame)

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

het bestaansrecht van de subteams
Ik heb twee drie redenen:

(1) Verspreiding van koetje is groter

Door subteam vorming is de spreiding van DPC in Nederland veel groter dan zonder subteams. Zo zitten er in ons subteam voornamelijk mensen die (bijna) nooit hier komen. Deze mensen hadden wellicht nooit van het koetje gehoord als we niet een subteam hadden gestart.

(2) Gezelligheid

De meeste subteam hebben eigen forums waar men over het algemeen iets meer 'slap kan ouwehoeren' dan hier op GoT, stukje extra community vorming dus. Zo hebben we op subteam nivo al een paar grote feesten georganiseerd (>100 man, ook veel niet grazers) waar dan wel weer nieuwe leden uit voortkomen. (wederom goed voor het verspreiden van het koetje.)

[edit]

(3) Om in de stats te staan!

Daar is het uiteindelijk ook mee begonnen. Als ik thuis drie PC's heb kan ik natuurlijk nooit opboksen tegen die sysadmin met 60 PC's onder zijn hoede. Maar met 60 vrienden/kennissen/enz staan we ineens wel sterk.

[ Voor 24% gewijzigd door RobzQ op 10-01-2003 21:55 ]

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Ik ben zelf ook een single-grazer, en ik moet wel een paar weken sparen voordat ik in de stats kom.

Dat vind ik op zich erg jammer, want voor mij is in de stats komen een reden om mee te doen. Maar aangezien je minstens 800 WU moet hebben om tegenwoordig in de stats te komen (stats van 9 januari zelfs 1000) is het voor de kleine jongens niet echt interessant meer.

Ik moet dus wel sparen, ook al is dat eigenlijk verboden. (dit geldt volgens mij niet alleen voor grote teams)

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

• mcB
(2) Gezelligheid
Gezelligheid ? OK in dat geval moet ik op zoek naar een leuk subteam. Waar kan ik dan een behoorlijke vertegenwoordiging van subteams vinden waar de teams zichzelf promoten? (behalve statspagina van Dnet)

Als gezelligheid de reden zou zijn wil ik best een team joinen.

Strix (Skullflame)

• mcB
RobzQ schreef op 10 January 2003 @ 21:49:
[...]

Daar is het uiteindelijk ook mee begonnen. Als ik thuis drie PC's heb kan ik natuurlijk nooit opboksen tegen die sysadmin met 60 PC's onder zijn hoede. Maar met 60 vrienden/kennissen/enz staan we ineens wel sterk.
Dit was nu juist mijn punt !

Strix (Skullflame)

• mcB
Ik denk dat het nu tijd is om zelf maar eens wat gezelligheid op te zoeken.

Tijd om de kroeg op te zoeken en een biertje te drinken.

Strix (Skullflame)

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

www.dutchpowercows.org en dan een beetje de homepages afstruinen :)

"Tijd om de kroeg op te zoeken en een biertje te drinken"
Mwaa, over een uurtje of anderhalf misschien ;)

• Mist
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:29

Mist

Een gevaar op de weg

Met subteams vind ik niets mis. Ik heb bij THINK ook een subteampje gevormd samen met wat lui die ik ken. Wel zo gezellig, je hebt het er eens over en je hebt makkelijk onderlinge stats.
Maar van sommige subteams vraag ik me wel af of ze niet te ver zijn doorgeschoten. Volgens mij zijn die onderhand zo groot dat de leden elkaar nauwelijks meer kennen. Maar das misschien een persoonlijke mening, zelf zou ik geen enkele behoefte aan vreemden in mijn subteam hebben.
Wel heb ik mijn twijfels over subteamfusies zoals die in het verleden enkele keren hebben plaatsgevonden, omdat ik daarvan echt het idee had dat ze puur bedoeld waren om hoger in de stats te komen.

[DPC] help conquer cancer @ WCG

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Kan je als je een subteam joint eigenlijk later nog switchen? :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Okyah schreef op 10 January 2003 @ 22:05:
Ja, ander email adres in je client zetten en waarschijnlijk nog even de proxy instellen.

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:06

CBA

een vat, een vat, een vat !

Misschien is het wel beter om de stats in te delen in subteams en single users, ik sta er tegenwoordig ook niet meer in :(

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

• AlvaK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hoe wil je dat in vredesnaam goed splitsen?

Ik neem aan dat je al je pc's mag gebruiken.
Maar als de pc van je vriendin bijvoorbeeld ook voorzien wordt van koe onder jouw naam, wat dan? Eigenlijk heb je dan al een subteam.
En er zullen ook ongetwijfeld mensen tussen zitten die tig computers tot hun beschikking hebben?

Naar mijn mening kun je single users en subteams nooit goed van elkaar scheiden, waardoor je het maar beter achterwege kunt laten.

3 dagen nadat ik begon met grazen (jan 2002 geloof ik) heb ik al een subteam gejoind omdat ik me daar wel mee kon identificeren, namelijk Division Eindhoven (heet intussen Division Brabant).
Voor jou is er vast ook wel een subteam waar jij je mee kan identificeren. Misschien moet je even de sfeer proeven op sites of fora van verschillende subteams.

Ik weet wel dat ik het gewoon een heel gezellige boel vind. Zonder subteams zou het voor mij veel minder leuk zijn. :D

(maar je mag ook gewoon als single doorgaan hoor, 't is mij om 't even ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door AlvaK op 10-01-2003 23:10 ]

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

mcB schreef op 10 januari 2003 @ 21:56:
[...]

Gezelligheid ? OK in dat geval moet ik op zoek naar een leuk subteam. Waar kan ik dan een behoorlijke vertegenwoordiging van subteams vinden waar de teams zichzelf promoten? (behalve statspagina van Dnet)

Als gezelligheid de reden zou zijn wil ik best een team joinen.
in Signatures :X
Op de site van DPC natuurlijk.
www.dutchpowercows.org

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

Verwijderd

als je geen subteams hebt hou je altijd users die meer dan gemiddeld doen
(als je alleen al kijkt naar het aantal netwerk en systeembeheerders dat hier rondloopt)

ik kom zonder subteam ook wel in de T30 ;)

Verwijderd

RobzQ schreef op 10 January 2003 @ 21:49:
[...]

Ik heb twee drie redenen:

(1) Verspreiding van koetje is groter
(2) Gezelligheid
_/-\o_ so true. Door subteams kan een project veel meer output krijgen omdat elk subteam leden werft die normaal nooit bereikt zouden worden. Een klein gedeelte komt maar vanaf GoT, bijna al onze leden zijn vrienden van andere leden en een aantal komt van GoT (zijn wel onze grootste grazers, dat dan weer wel :P )

Het kiezen van een subteam kun je doen op http://www.dutchpowercows.org/subteam.php of hier in de hitparades kijken naar signatures.

Verwijderd

Nog een ander puntje is dat omdat een persoon met meerdere pc's mee kan doen een erg grote output genereert, verdwijnen de single users zowiezo uit de top (vul hier uw getal in). Dus: de systeembeheerder met 100 pc's staat toch bovenaan, daaronder staat degene met 80 pc's enz. Binnen een subteam krijg je veel meer competitie dan binnen DPC. Bovendien ken je die mensen (of je leert ze vanzelf kennen) en ben je dus meer gedreven om alle trucjes uit de kast te rukken om zelf meer output te genereren, hetgeen weer tegoed komt van DPC.

Hint: in de subtitles kun je hele leuke teams tegenkomen ;)

• polo1987
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-05 17:21
Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 01:01:
blabla

Hint: in de subtitles kun je hele leuke teams tegenkomen ;)
is dit ook niet een soort van subteam reclame? >:)

Verwijderd

ik zou zeggen, neem dit in acht:

Verwijderd in "DPC RC5-72-hitparade van 9 januari"

• polo1987
Gelezen en het er helemaal mee eens :)

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 19:19

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Wat zijn subteams dan wel? Meerdere peecees op verschillende plekken die flushen onder 1 email adres? Is dat ook niet het geval bij de systeembeheerder? Wanneer is een peecee wel of niet van jou? Als je hem betaald hebt? Als je emailadres hetzelfde is?
Een single user bestaat niet --> alleen een single peecee!
Tenzij we Dsmarty zover krijgen alle users te gaan bezoeken om alles te controleren :P

In mijn ogen is een systeembeheerder met diverse peecees al een subteam aangezien hij peecees tot zijn kudde rekent die door anderen gebruikt worden. Als ik het hele dorp help met hun peecee en dat tot "mijn kudde" reken is dat toch hetzelfde? Als die mensen daardoor actief worden en meerdere mensen erbij willen halen is het een "subteam"?
Wat als een gebruiker van een door een systeembeheerder tot zijn kudde gerekende peecee thuis ook de client installeerd? Dan hebben we ook al een subteam....

Om het makkelijk te maken.....subteams zijn er, we zijn er groot door geworden..lekker laten zo :)

mijn twee eurocentjes

Verwijderd

NightHawk schreef op 11 January 2003 @ 01:25:
we zijn er groot door geworden..lekker laten zo :)

mijn twee eurocentjes

klinkt als... klinkt als... calve pindakaas (jawel; geen reclame...)

zo... dat was weer mijn offtopic post voor deze week... he... dat lucht op :+

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 01:28 ]

• polo1987
helemaal waar NightHawk, maar ik kan me wel voor stellen dat je als single user met je 1 of 2 PCtjes wel een in de stats zou willen komen. En dat gaat helaas zeer moeilijk.
Ik zit zelf wel in een subteam, maar dat is maar een klein teampje, lekker gezellig, en daarmee komen wij ook bijna nooit in de top 30.
Als het goed is vandaag wel, ff 2 weken gespaard voor een verjaardags flush.

• mcB
Ik merk dat tochde meeste mensen VOOR subteams zijn.

Het verschil tussen een subteam en een single grazer is naar mijn menig erg duidelijk.

Een single grazer heeft de client draaien op pc's waar die persoon zelf de baas over is of die van mensen die hij erg goed kent.
Op dat moment is de output op het e-mailsdres zijn eigen verdienste.

Bij een subteam is het naar mijn menig niet helemaal zo. Een persoon die meedoet aan RC5 kan wel een subteam joinen om het feit dat deze persoon met zn enkele pc anders toch nooit in de top 30 zou komen.

Strix (Skullflame)

• mcB
Als het echt zo is dat subteams zo leuk zijn, dan mag iemand mij wel eens vertellen hoe ik er achter kan komen of een bepaald subteam ook leuk is.
Een regionaal subteam kunnen alle mensen in de regio zich mee identificeren, een subteam van mensen met een bepaalde hobbie oid daar kunnen anderen zich weer mee identificeren. (ICT zal iedereen wel als hobbie hebben)

Maar tot nog toe heb ik mbt bovenstaande criteria nog geen subteam gevonden welke bij me past.

Strix (Skullflame)

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-05 11:33
Veel subteams hebben een forum of een irc kanaal waar je es kan gaan kijken, daar zie je in veel gevallen al wel een toon. Of bekijk postings in dit forum, veel members hebben de naam van hun subteam wel in hun sig/ondertitel/icon/whatever, krijg je ook een beetje beeld.

Subteams horen bij DPC.

• polo1987
Veel mensen willen geen subteam joinen, omdat ze de andere leden niet of niet goed kennen.
Je leert ze wel kennen via meetings enzo, maar in het begin ken je ze niet.
Dat is ook de reden dat ik eerst ook niet in een subteam zat. Dat was 1.5 jaar geleden, nu ben in sinds een jaar terug een eigen subteampje begonnen met wat vrienden, en dat is super gezellig.
Misschien ook wat voor jou om een eigen teampje te beginnen met 2 of 3 vrienden? dan stijg je harder in de stats, grotere kans om in de top 30 te komen en heel gezellig.

Verwijderd

Daarnaast kun je als je vragen hebt ook gewoon via mail of ICQ werken. Leden van subteams zijn graag bereid al je vragen te beantwoorden over het subteam of over subteams in het algemeen. Dus schroom niet om te informeren.

• mcB
He bedankt voor alle tips.
Ik zie wel veel mense posten in dit forum van Team BVD en van Noizy Cows, maar ik vraag mij bijvoorbeeld af waar de mensen van de mensen van gameparty.net zijn. Ik zie ze nooit op t forum.

Strix (Skullflame)

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-05 11:33
die zitten ongetwijfeld met een forum op hun eigen site :)

Verwijderd

Het zou dus kunnen dat er heel veel assimilaties bij zitten; dus een bepaalde harde kern van een paar man die zeer veel cpu power hebben weten te regelen en dat deze mensen uberhaupt niet veel op GoT komen, maar DPC op een andere manier kennen en daarom zijn gejoined! Maar goed dat is ook maar een idee. Als je het echt wilt weten, moet je het ze ff vragen!

• mcB
Wie weet waar een goed stap-voor-stap handleiding t evinden is voor het opzetten van een subteam?
Ik heb zelf de beschikking over een pc met linux OS, PHP en MySQL.

Strix (Skullflame)

Verwijderd

In principe kun je heel snel een subteam opzetten door meerdere personen op 1 e-mail te laten flushen. Pas als je stats wilt hebben, zul je aan de gang moeten met een eigen proxy. Daarnaast wil je waarschijnlijk een site hebben voor je team, een forum om dingen makkelijk te kunnen afspreken/ vragen en een irc kanaal om lekker te ouwehoeren.

• mcB
Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 03:09:
In principe kun je heel snel een subteam opzetten door meerdere personen op 1 e-mail te laten flushen. Pas als je stats wilt hebben, zul je aan de gang moeten met een eigen proxy. Daarnaast wil je waarschijnlijk een site hebben voor je team, een forum om dingen makkelijk te kunnen afspreken/ vragen en een irc kanaal om lekker te ouwehoeren.
Zover was ik zelf ook al ongeveer.
Weet je ook een stap-voor-stap handleiding om in ieder geval een proxy te installeren en een statsprogje te installeren (welke dit ook zijn mag)

Strix (Skullflame)

• polo1987
een beetje zoeken op GoT/dpc werkt ook heel goed, daar staat alles al wel een keertje uitgelegd, het geeft meestal niet als je toevallig nog dingen tegen komt van RC5-64, want de proxy en de stats proggies zijn bijna niet veranderd.

de proxy kan je hier vinden en de stats proggies hier.

[ Voor 28% gewijzigd door polo1987 op 11-01-2003 03:20 ]

• mcB
hmmmm..... Java security exception op irc van Noizy cows ??????

Strix (Skullflame)

Verwijderd

Idd, er zijn al vele topics over het installeren van proxy's ed... Zoek ff op perproxy.

edit:

Hmmm dan heb je een verkeerde Java client...
FF een nieuwe installen als je bij ons wilt chatten

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 03:24 ]

• mcB
Maar om ontopic te blijven; Is men wel zo blij met de subteams??

Strix (Skullflame)

Verwijderd

mcB schreef op 11 January 2003 @ 03:36:
Maar om ontopic te blijven; Is men wel zo blij met de subteams??

Da's de vraag; iedereen heeft er wel een mening over, en hoogstwaarschijnlijk ook iedereen een andere. To the point:

het bestaan van subteams zal nooit ophouden; officieel of inofficieel. Waarom wel DPC-er, maar niet DPC-er + subteamer, waar je je thuis voelt, met mensen met dezelfde interesses?

DPC is zo groot dat een subteam net zo groot is als een top15 niet-dpc-team. Het persoonlijke element vind je daardoor eigenlijk alleen nog maar terug in subteams, en dat is imho ook de enige reden waarom DPC nog niet uit elkaar is gevallen.
Als iedereen stand-alone user was, zou je vanzelf concurrerende teams krijgen, it's nature I guess...

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-04 22:03
Ik ben zelf lid van [DPC] Alphen ...
Waarom :? :?

Simpel ...
Zoals eerder vermeld is de gezelligheid aanwezig daar je met een aantal je teampje binnen DPC hoog in de stats probeert te heisen ... :P

Het leuke is dan ook dat de subteams elkaar gaan ... ehm ... op stoken om elkaar voorbij te gaan (en dus meer resultaten, lees : flushes, komen ... )

Ik spreek alleen uit mijn ervaring bij Project Muon waar we aantal subteams,
maar ook single users in de top 15 hebben staan ...
Hier is de "strijd" voor een plekkie bij de Top 15 heel heftig ...
Iedereen wilt er natuurlijk in staan, dit maakt de strijd des te leuker en zeker als je de reacties ziet van andere teams die zich proberen te meten met DPC ... B) }:O
( N.B. En let op ... # 1 en 3 in de Top 15 zijn single users ... _/-\o_ :Y) )

Tevens wilt iedereen (bijna) hetzelfde ... in de top 10 / 15 van DPC staan ...
Waarom ... Geilheid op Stats :*)
Wil je dus inderdaad in die top komen, dan moet je of sparen ... of er moet een aparte stat komen voor single users ...
... Ook dit heeft minder zin daar er veel mensen natuurlijk op 1 mail adres / username flushen ... (vanwege het subteampje)

MW | BF1 Stats

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-05 13:02

TGEN

Hmmmx_

Subteams zijn gezellig, en t met gelijkgestemden (meestal kameraden uit de buurt) een doel nastreven is altijd leuk :). Ik heb zelf samen met B-Force een subteam opgericht, in de zomer van uhh.... 2000 iirc. Heel koel allemaal, kameraden die joinden, zelfs eentje die stiekem al veel langer rc5-64 deed dan wij.. waardoor we een boel wu's erbij kregen :). Dan krijg je standaardverhaal van groeien, school assimileren, ruzie met systeembeheerders, school wekelijks opnieuw assimileren, fuseren met een ander subteam (destijds een hot item vanwege de 'grote jongens' als ClanOfNine en QU|CCC die altijd voorop liepen). Op een gegeven moment stagneerde de groei, viel t subteam uit elkaar, deed niemand eik meer mee (behalve een server ergens waarvan we niet wisten dat we er nog een client op hadden). Maar nu is de harde kern (lees: de leden van het eerste uur) weer bijeen, hoewel we door het studeren op verscheidene plaatsen elkaar niet zo vaak meer zien. Toch is het wel weer gezellig, hoewel ik in ieder geval niet zo fanatiek meer ben als vroeger... Natuurlijk laat ik mijn pc wel 24/7 grazen, maar verwacht niet dat ik elke pc op de uni ga assimileren... daarbij komt dat de systeembeheerders hier niet op hun achterhoofd zijn gevallen, en er best zware sancties aan zulk misbruik van resources hangen. Nu is ons subteam ook weer rijzende in de G@H stats (daar is het allemaal veel kleinschaliger dan de overigens erg goed uitgewerkte distributed.net projecten, of het wat mij betreft enorm brakke seti).

Hmm, ik begin nu het idee te krijgen dat ik in plaats van een vlammend betoog over de goede kant van subteams de historie van mijn subteam heb opgetekend... Laat ik nu dan maar to-the-point komen:
[Chef-stem]Subteams are goooood[/Chef-stem]

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-05 16:58

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Ik heb voorheen het ECCp-109 project alleen gedraait.
Dit was eigenlijk geen probleem omdat het project in zijn beginstadium was.
Bij RC5 zitten meer sys. admins en doen de grotere subteams aan mee.
Als kleine gebruiker (1 tot 3 pc's) wordt je dan gewoon ondergesneeuwd.

Hierboven wordt de term gezelligheid al aangesneden.
De LAN's die je hebt.
De MEETING's.
Het slap ouwhoeren.
Het plannen van dingen.
Het dwarszitten ..
Het is gewoon fun.
Voor gebruikers die alleen draaien is het minder, maar als je eenmaal in een leuk subteam zit, wil je niks anders meer ...

beleave me ..

MOOOOOOH :P

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

Verwijderd

deze discussie is zinloos, als jij mij kan zeggen hoe je ooit wilt controleren of er maar 1 persoon op 1 e-mail adres graast wil ik naar je luisteren.

Dit is dus absoluut niet te controleren !

verder denk ik dat DPC zo groot is geworden juist door de sub-teams, mocht er ooit een "verbod" op komen denk ik dat de dagelijkse output gehalveerd word omdat iedereen naar bv TA overstapt.

my 2 cents !

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-03 12:59

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Voor diegenen die dan toch graag in de stats willen komen als single user, zijn er natuurlijk nog andere projecten waar je met 1 pc nog dagelijks in de top 30 kan komen.
Daarom zie je bij de (voor DPC) kleine projecten ook relatief weinig grote teams/users.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Verwijderd

Sub-teams mogen en zullen niet verdwijnen.....

sub-teams maken het een stuk leuker en intressanter. Wanneer er zelfs geen sub-teams waren was ik waarschijnlijk al lang geleden gestopt. Ik had namelijk eerst een eigen account voor RC5 en het enige DC wat ik deed was dat ik een koe draaide. Ik ben toen naar een groot sub-team (toen nog niet zo groot ;) ) gegaan en heb daar een aantal dingen ontdekt :

1. DC is gezellig
2. mijn PC kan ook 's nachts aan staan (om in de subteam stats toch boven je team genoten te komen ;) )
3. meetings lans uitjes. Omdat je de meeste leden toch wel kent van IRC of iets dergelijks ken je de mensen al en dat maakt het een stuk leuker

Wanneer je zegt dat je vaker in de stats zou willen staan heb ik daar een heel makelijk antwoord op :

RC5 is het grootste project... dus het is hier het moeilijkst om in de stats te komen. Je kan dan kiezen voor een kleiner project.... bv ECC2 of D2OL wanneer je hier aan mee doet kan je bijna elke dag in de stats staan... andere projecten denk ik ook wel maar die volg ik zelf niet echt......

wil je toch RC5 blijven doen ga dan naar een team met goede sub-team stats....

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-05 15:33

Scraper

ErikJ

Het is heel simpel, een jaar of 2 geleden ben ik een subteam gejoined, als ik dat niet had gedaan, had ik niet meer meegedaan. Niet omdat ik niet in de stats kom, want dat lukt me ook wel zonder subteam. Maar ik vond het gewoon niks meer aan. Een subteam heeft dat volledig voor mij veranderd.

• DSmarty
  • Niet online
Ik ben destijds met een aantal mensen in een subteam verder gegaan, juist omdat ik in mijn eentje zonder sparen nooit in de TOP30 kon komen (waar allerlei mensen in stonden die op het werk 50 machines hadden draaien bijvoorbeeld).

Nou snap ik best dat het voor individueen ook niet makkelijker is geworden nu, maar aan de andere kant hebben subteams gezorgd voor een groot deel van de groei van DPC.

Verwijderd

Jah dat is wel waar maar dat geeft ook de impuls om te proberen je subteam te laten groeien en in die top30 standaard te komen :)

• Jive
  • Laatst online: 03-01 22:57

Jive

MooMooMastah

* Jive vind het niet in de stats komen een redelijk suf idee om niet mee te doen.

Natuurlijk is het leuker als je in de DPCH staat in de top30, maar als je bij een subteam zit hebben ze meestal ook eigen proxy+stats.
Daar kun je ook prima in stijgen.

En wat betreft subteams met 1 user .. tja .. ik ben er zo eentje, met een kudde van grofweg 175 koeien, ik sta nagenoeg elke dag wel in de stats, maar dat boeit me dus geen ruk, want ik heb nog steeds even veel plezier als toen ik alleen mijn pc's thuis had staan grazen en maar een fractie deed van wat ik nu doe.

En als je helemaal straight gaat kijken, zijn we allemaal lid van DPC ... en DPC is degene die presteerd & daarom bekend staat ... niet alle subteams & members afzonderlijk.

Jive's Box
Jive @ DNET

Verwijderd

mcB schreef op 11 januari 2003 @ 02:46:
Als het echt zo is dat subteams zo leuk zijn, dan mag iemand mij wel eens vertellen hoe ik er achter kan komen of een bepaald subteam ook leuk is.
Een regionaal subteam kunnen alle mensen in de regio zich mee identificeren, een subteam van mensen met een bepaalde hobbie oid daar kunnen anderen zich weer mee identificeren. (ICT zal iedereen wel als hobbie hebben)

Maar tot nog toe heb ik mbt bovenstaande criteria nog geen subteam gevonden welke bij me past.
Volg van een aantal subteams die je aanspreken een week lang hun forum/site/irc channel en join degene die je leuk vind. Meestal staat er wel ergens een beschrijving van de sfeer oid op de site. Eigenlijk maakt het niet zo veel uit welk team je joined, gezellig krijg je het toch wel :)

Je moet alleen even kijken naar de faciliteiten van een team als je dat belangrijk vind, maar de meeste teams hebben wel een forum, irc chan, een proxy met stats en een eigen site. Voor sites van subteams kun je ook op de www.dutchpowercows.org kijken overigens.

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-04 22:03
Wessie schreef op 11 January 2003 @ 11:05:
...
Hierboven wordt de term gezelligheid al aangesneden.
De LAN's die je hebt. Ehm ... bezig met sharen van mp3's :P
De MEETING's. Biertje
Het slap ouwhoeren. geen commentaar
Het plannen van dingen. ehm ...
Het dwarszitten .. Jaaaah ... het leukste
Het is gewoon fun. _/-\o_

MW | BF1 Stats

• Mark83
  • Laatst online: 08-04 10:12
Okyah schreef op 10 januari 2003 @ 22:05:
Daarvoor is Team Switch ;) ... daar zitten veel geswitchte mensen in ... maar switchen kan makkelijk, je gaat gewoon bij het team dat jij leuk vind, en als dat veranderd maakt dat niemand uit ... als het maar DPC blijft O-)

Verwijderd

Muon is het eerste project waar ik aan meedoe.
Ik ben begonnen voor mezelf, maar dat schoot niet echt op, vond er toen ook niet zo heel veel aan.
Toen ik 2 vrienden van me erover vertelde en het liet zien wouden ze me ook wel helpen, de flushes werden al wat groter en zo werd het al een stuk interesanter om mee te doen.
Onze beste plek bij muon is de 9e plaats geweest nu staan we 12e waar ik ook nog wel tevreden mee ben :)
Maar ik vind het met een subteam veel leuker om mee te doen dan alleen mee te doen.
Iedere dag word er wel ff op icq over de stats gelult, en over wat we op vooraad hebben en of we gewoon dagelijks gaan flushen of dat we gaan sparen.

Conclusie: subteams moeten gewoon blijven :Y)

• d33n
  • Laatst online: 30-04 15:52
mcB schreef op 10 januari 2003 @ 21:38:

Ik wil graag een dicussie op gang brengen omtrent het bestaansrecht van de subteams.
dat mag wel, maar niet met mij.... sjeez..

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Het is toch niet zo moeilijk om subteams te scheiden?
Als er staat: "[DPC] TeamBVD" lijkt me dat een behoorlijke giveaway.

We kunnen toch gewoon een extra dagranking publiceren, waarin we de subteams eruit halen. Iets is dan gewoon een subteam als ze aangeven dat ze een subteam zijn. Ik denk dat 99% van al onze subteams daar geen probleem mee zullen hebben. De meeste zijn trots op hun subteam-zijn.

Natuurlijk kan een subteam doen alsof ze geen subteam zijn, maar dan missen die toch helemaal het idee van DPC? Namelijk gezellig voetballen voor nerds?

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Overigens zijn subteams het geheim van het succes van DPC.

Ik kan me nog herinneren dat wij een klein team waren, toen ons enige project nog RC5-64 was (het allereerste begin was ik trouwens ook niet bij hoor). We groeiden toen gestaag, en kwamen steeds hoger in de rankings.

Maar het ging pas echt hard toen er ineens allemaal subteams kwamen. Het aantal leden knalde omhoog, en onze daily output ging zo hard omhoog dat we na MF6 (de laatste officiele) gewoon #1 wereldwijd bleven staan, ook al was de flush afgelopen ;)

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• AB2ND
  • Laatst online: 18-01 12:18

AB2ND

Vonkenboer

Ik ben nu ook bezig met het oprichten van een subteam.
Het is gewoon leuk om hetzelfde doel te hebben maar toch met elkaar te kunnen concureren
Nu kun je dit ook wel ieder voor zich doen, maar tis ook koel om te laten zien dat je toch wel "bij elkaar hoort"

Specs ][ [DPC] rc5-72 stats ][ 7758 3D Marks 2001 compare url

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-05 16:58

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Het klinkt voor de "single" user wel leuk natuurlijk om aparte stats te gaan maken, maar hoe wou je controleren of iemand "alleen" draait.
Waar leg je de lat voor de term "alleen".
Als je dat opgelost hebt ... hoe wou je het gaan controleren ?
Vervolgens moet KoW lief aangekeken worden om zoiets te creëren.
Nah dat is niks.

Een subteam is gewoon top.
Het is gezellig.
Ik heb al in meerdere gezeten en de sfeer verschild per team.
Als je niet weet wat je wil, moet je gewoon eens gaan shoppen ... it's simple :)

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

het is natuurlijk ook een kwestie van vraag en aanbod. Als niemand meer belang heeft een subteam te joinen, dan stopt de groei vanzelf. Ook zie je dat hoelanger het project vordert er steeds minder subteams overblijven

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Loco-Motiv
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-04 21:11

Loco-Motiv

Eppur Si Muove!

./Proxy schreef op 12 January 2003 @ 22:46:
het is natuurlijk ook een kwestie van vraag en aanbod. Als niemand meer belang heeft een subteam te joinen, dan stopt de groei vanzelf. Ook zie je dat hoelanger het project vordert er steeds minder subteams overblijven
komt dit oa door subteam-fusies?

last.fm

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Yip, en door mensen die er mee kappen :)

Pixilated NetphreaX
DragonFly

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:28
subteams zijn imho gewoon 'fair'. Je hebt altijd mensen met een computerpark waar je U tegen zegt. D.m.v. een subteam (bestaande uit mensen die een beetje dezelfde gedachten hebben als jij) kun je het daar dan tegen opnemen.

Als je toch bezwaar blijft houden tegen het feit dat je als single user zo lang moet sparen om eens in de top30 te komen dan is mijn antwoord kort en simpel...kies een project waarbij dat niet zo is. Er zijn genoeg projeccten waar DPC aan meedoet waarbij je met 1 computer in de top30 staat en je invloed dus evenredig groter is :)

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Jah, ga meedoen met Genome@Home! Daar is het niet zo moeilijk in de Top30 te komen...

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Verwijderd

/me slaps TGEN wegens het maken van reclame voor Genome@Home :)

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:28
* MarcyDarcy slaps ook TGEN. Ik wist het nog wel zo mooi genuanceerd te brengen 7(8)7

Buiten het door TGEN genoemde project zijn er nog een 5tal projecten waar je als eenling belangrijk bent :)

[ Voor 11% gewijzigd door MarcyDarcy op 13-01-2003 07:50 ]

Verwijderd

/me geeft MarcyDarcy een schoederklopje

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Pfft, jullie zijn zeker anti-Genome@Home... Het is ook nooit goed :).

En trouwens, MarcyDarcy maakt reclame voor zijn subteam in zijn sig! Van wat ik em van twee jaar terug kan herrineren is dat verboden op GoT :) (remember de dpc subteamreclame oorlogen :P).

Pixilated NetphreaX
DragonFly

• d33n
  • Laatst online: 30-04 15:52
TGEN is back in action.....

(overduidelijk... *zucht*) :+

[ Voor 7% gewijzigd door d33n op 13-01-2003 08:56 ]

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Uh uh en ik ben niet eens een forumhoer!

Pixilated NetphreaX
DragonFly

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-05 20:23
Ik zou toch zeggen: als je als single grazer niet in de T30 kan komen kijk dan of je in een subteam wel aan de top kunt staan...
Ik red 't zelf ook niet om iedere keer in de T30 te komen (het team waar ik inzit komt ook maar met moeite in de T30 af en toe) maar ik als persoon sta binnen 't team toch 3e overall :)

I'm not weird, I'm a limited edition

Verwijderd

ff een qoute uit de FAQ:
Met enkele specifieke toevoegingen voor het Dutch Power Cows forum:

Het is niet toegestaan dat je het DPC forum gebruikt om jouw subteam te profileren, noch om mensen te ronselen voor jouw subteam. Tevens is het niet de bedoeling dat jij in een thread over project A reclame gaat maken voor project B, of project A zonder argumentatie gaat bekritiseren.

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Fuq de Faq ;).

Pixilated NetphreaX
DragonFly

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Diadem schreef op 11 January 2003 @ 21:46:

[..]

Namelijk gezellig voetballen voor nerds?

Staat daar geen Copyright op? ;)

D3 char(s)

• DSmarty
  • Niet online

Mess with the FAQ, be banned like the rest :)

Maar heren, laten we dit draadje wel enigszins ontopic houden aub.

• mcB
Zoals ik al dacht is de meerderheid VOOR het bestaan van subteams.

De personen die ook twijfelden over het bestaansrecht van de subteams zoals ze nu in de stats terug te vinden zijn (tussen de single grazers; lees boven) willen net als ik ook graag in de top van de stats terug te vinden zijn.

Ik denk dat ik nu dan zelf maar een subteampje ga proberen op te zetten. Zal eens kijken of ik de proxy aan de praat kan krijgen.

Strix (Skullflame)

• Jive

Jive

MooMooMastah

Ik vind het helemaal geen slecht idee om de DPCH's op te splitsen in users & subteams ..

Maar vergeet niet dat er nog steeds een flink aantal mensen zijn die niet in een SubTeam zitten en toch behoorlijk produceren, zoals ik & theFonz.

Maar we zullen zien.

Jive's Box
Jive @ DNET

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:29

sus

is druk :+

hehe, we zijn ook allemaal stats-freak ;)

Maar, mij maakt het niet uit in WELK lijstje ik sta, als ik maar stats kan zien.

Bij ons in het team hebben we (net als de rest) heerlijke stats gebouwd voor de verschillende projecten. En eerlijk gezegd vind ik die leuker dan de stats hier in DPC. Ik kom hier ook niet erg vaak. Uiteraard vind ik het wel leuk om te weten waar mijn team staat in de DPC-stats, of zelfs wereldwijd. Maar ik hou me voornamelijk bezig met de stats van onszelf.

Daarbij, een subteam, ik vind het een stuk leuker. Je hebt meer mensen die gek zijn van het koetje, ze weten allemaal waar je het over hebt, problemen kan je heeel makkelijk met zijn allen oplossen. Daarbij organiseren wij 2x per jaar ongeveer een LAN. Je leert dus echt mensen kennen. Dat zou ik toch missen als ik een single-user zou zijn.

Maar, uiteraard, als iemand niet in een team wil, dat is zijn keuze. Heb ik geen probleem mee hoor :)

• Mobster
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Jive schreef op 14 January 2003 @ 14:21:
Ik vind het helemaal geen slecht idee om de DPCH's op te splitsen in users & subteams ..
Zoals iemand anders in dit draadje ook al vroeg/stelde.
Wanneer ben je een subteam? Als ik mijn thuis PC gebruik en de PC van mijn moeder en mijn vader dan ben ik geen subteam. Maar als mijn vader (stel hè ;)) hier op GoT zit en geregged is, zijn we ineens een subteam?!?!

Nee, vergeet. Het is niet te doen. Als je 1 pc'tje hebt en je wil in de stats komen moet je geluk hebben. Je kiest een project waar weinig mensen aan meedoen (die zijn er helaas genoeg), je spaart een lange tijd of je gaat bij een subteam.'

It's like that! :7

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• Jive

Jive

MooMooMastah

IMO
Is een subteam een groep mensen is die bewust allemaal onder hetzelfde email flushen.
Je bent een single als je gewoon alles zelf doet of een kudde hebt draaien.

Uiteraard kun je met een grote kudde ook lid zijn van een subteam :P

Maar zoals al boven aangegeven ... als je de lijst gaat splitsen, kunnen de teams zelf al aangeven of ze een team zijn of niet, en meestal is de naam ook al een goeie indicator van een ST.

Jive's Box
Jive @ DNET

• mcB
Hmmmm.......als ik dus in de stats wil komen zal ik wel een ST op moeten zetten vrees ik.
(Of bij SARA of KNMI gaan werken ofzo)

Is een leuke uitdaging om de proxy en de ppstats aan de gang te krijgen en grazers te werven.
Ben al begonnen, maar gaat nog niet echt helemaal goed)

[ Voor 12% gewijzigd door mcB op 14-01-2003 17:00 . Reden: additional info ]

Strix (Skullflame)

• Mobster
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

mcB schreef op 14 January 2003 @ 16:58:
Hmmmm.......als ik dus in de stats wil komen zal ik wel een ST op moeten zetten vrees ik.
(Of bij SARA of KNMI gaan werken ofzo)
Als je je wilt beperken tot dnet projecten wel ja :P

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Pagina: 1