[Slack 8.1] "SCSI device : 0 host " bij laden goede kernel!

Pagina: 1
Acties:

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
Het probleem:

Om van cd te kunnen booten heb ik de SCSI BIOS van mijn kaart uit gezet. Sinds dien doet de adaptec.s(SCSI) kernel het niet naar gelieven.

Wat ik heb getest:
Ik heb de bootfloppjes gemaakt en de SCSI bios aan gezet. Hierop liep de installatie gewoon met een /dev/sda. Dus ik heb de goede kernel.

Met bootflop en SCSI bios uit worden er ook 0 controllers gevonden, en dus geen sdX.

Mijn vraag, hoe krijg ik het voor elkaar dat de kernel, nogmaals de juiste kernel, mijn scsi kaart vind zelfs als de bios van deze kaart uit staat?

Ik ben tegen de volgende url van iemand aangelopen welk tot op heden met hetzelfde probleem zit:
http://groups.google.com/...sa%3DN%26tab%3Dwg%26lr%3D (een hele mond vol....)

Ik hoop dat dit topic als waardig beschouwd wordt door linux pro's, en niet direct onder het mom van "noob" of "RTFM" word dicht gegooid. :/

BVD

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Je zet je SCSI BIOS uit en je vraagt je af waarom je SCSI niet meer werkt? Dit is een grapje, hoop ik? :o

On a second thought: op die website van Adaptec heeft men het over het disabelen van die BIOS... slotje was te snel, mijn excuses ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Jordi op 10-01-2003 21:24 ]

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
When should the BIOS on the SCSI adapter, be disabled?

http://ask.adaptec.com/cg...GZsdCZwX3BhZ2U9MQ**&p_li=

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-05 18:18
Welke adapter heb je precies?

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
AVA 1505/1515

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Four schreef op 10 January 2003 @ 20:53:
Mijn vraag, hoe krijg ik het voor elkaar dat de kernel, nogmaals de juiste kernel, mijn scsi kaart vind zelfs als de bios van deze kaart uit staat?
Misschien dat de kernel de kaart vrij gemakkelijk kan vinden als er een SCSI BIOS is, maar je, als de SCSI BIOS uitstaat, een aantal SCSI kernel boot parameters mee moet geven?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 15:46

igmar

ISO20022

Four schreef op 10 januari 2003 @ 20:53:
Het probleem:

Om van cd te kunnen booten heb ik de SCSI BIOS van mijn kaart uit gezet. Sinds dien doet de adaptec.s(SCSI) kernel het niet naar gelieven.

Wat ik heb getest:
Ik heb de bootfloppjes gemaakt en de SCSI bios aan gezet. Hierop liep de installatie gewoon met een /dev/sda. Dus ik heb de goede kernel.

Met bootflop en SCSI bios uit worden er ook 0 controllers gevonden, en dus geen sdX.
Zonder BIOS moet je de IO parameters aan de driver vertellen, met een BIOS kan de driver daar zelf achterkomen.

aha152x=io, irq, scsi-id

Alleen IO is verplicht. Er zijn nog wel meer parameters, maar die heb je zelden nodig,

• Guru Evi
Die andere parameters zijn buson en busoff en heb je toch nodig als het niet werkt. Bij mij werken ze op 7 en 2 (buson en busoff eh) als het al de AHA152x is. Hij zegt dat het AVA1505/1515 is dus ik ga daarvoor es googlen

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Maar als jij die IO/IRQ parameters meegeeft, vindt de driver de kaart dan nog niet?

De aha152x module is voor zover ik weet ook geschikt voor de 1505 etc, maar naar alle waarschijnlijkheid moet je zelf je irq/io opties meegeven! wellicht is dat met de SCSI bios geinstalleerd, niet nodig.

[ Voor 56% gewijzigd door roelio op 13-01-2003 13:05 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Guru Evi
http://pluto.panservice.it/ildp/altri/ava1505.html als je italiaans verstaat (goede howto anders, kga ook gebruiken voor mijn AHA152x

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
Parameters werkte. Bedankt voor de info.

Pagina: 1