Toon posts:

[Win_XP] registry keys verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
*voordat ik begin.. ja ik heb al in de search gezocht ;)

Mijn broertje had onlangs een nieuwe useraccount voor zichzelf gemaakt. Toen hij klaar was, verwijderde hij zijn oude account. Nou had ie porgramma;s zoals tweak xp, kazaa lite etc. Nu hij ze opnieuw erin wil zetten geven ze allemaal errors die met de registry te mkaen hebben. de programma's kunnen niet in de registry schrijven, want de oude registry keys staan er nog in. Wat ik nu d8 was dat ik ze wel handmatig kan verwijderen. Ik heb administrator status dus dat zou ook geen probleem zijn. Maar ik kan ze niet verwijderen! Ik krijg steeds: Cannot open <naam programma> ! Error while openig key.
Wat ik ook doe, ik kan ze er niet uit krijgen. Ik kan die progamma's ook niet handmatige verwijderen. E als dat zelf gaat stoppen ze bij het verwijderen van de reg keys. :(
Wat kan ik doen? Ik heb geen zin om te formatten |:(

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Heb je het al eens geprobeert als je ingelogt bent als 'DE' Administrator? Ook kan je zowel regedit als regedt32 proberen. Ze lijken veel op elkaar, maar hebben toch wat verschillen.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

het komt wel eens voor dat de ene key alleen met regedit en de andere key alleen met regedit32 kan worden verwijderd.

Toen je broertje zijn account weghaalde heeft hij waarschijnlijk alle gegevens voor zn hkey_current_user verwijderd zonder deze over te zetten op zn nieuwe account.

Hoe probeer jij ze te verwijderen?

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
SilentStorm schreef op 10 januari 2003 @ 20:52:
Hoe probeer jij ze te verwijderen?
met regedit gewoon

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:12
Het kan voorkomen dat je die niet mag weg gooien ivm rechten (op de registersleutels)

Rechts klikken op de map met de te verwijderen sleutel -> permisssions -> op knop "advanced" klikken,

"inherit from parent bla bla" uitvinken, in het scherm wat dan naar boven komt kiezen voor "remove" vervolgens via "add" je eigen account full control geven.

Vervolgens zou volgens de wet van bartje zou je de inhoud van het mapje moeten kunnen weggooien.

suc6 (eigen risico natuurlijk, maak iig een backupje)

[ Voor 7% gewijzigd door SniperGuy op 10-01-2003 21:15 ]