Toon posts:

[spel] Munchkin / star munchkin

Pagina: 1
Acties:
  • 1.469 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nog meer gotters die dit "kaart" spel spelen?

ik heb het een week geleden gespeeld voor de eerste keer en heb het 2 dagen daarna gelijk gekocht bij elf fantasy in utrecht :)

dit spel is echt UBER LOL

tjek it :
http://www.sjgames.com/munchkin/game/

en nee het is geen pc/console spel :) dit is nog met kaarten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh... dan wil ik het niet spelen hoor.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whoow kaarten? Wa's da'?

Kun je dat eten?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 20:11:
Whoow kaarten? Wa's da'?

Kun je dat eten?
In een resteaurant kan je er op aanwijzen wat je WILT eten. De menukaart heet dat dacht ik.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resistor schreef op 10 januari 2003 @ 20:12:
[...]

In een resteaurant kan je er op aanwijzen wat je WILT eten. De menukaart heet dat dacht ik.
Whoow oké, maar deze hebben plaatjes B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
misschien was het verstandiger geweest als ik het in spielerij gepost had... *zucht*.. stelletje cultuur babaren!!!!!!!!!!!111111111 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 20:08:
nog meer gotters die dit "kaart" spel spelen?

ik heb het een week geleden gespeeld voor de eerste keer en heb het 2 dagen daarna gelijk gekocht bij elf fantasy in utrecht :)

dit spel is echt UBER LOL

tjek it :

en nee het is geen pc/console spel :) dit is nog met kaarten :)
Kan j een kleine uitleg over dit spel geven? :)
Want ik ben in principe wel geinteresseerd, maar uit die site kan ik weinig (nuttige) info halen.
Bij mij op de studie speelt iedereen in de pauze nl Colonisten van satan (t kaartspel ervan dan) of iets dat er een bit lijkt op t originele spel, maar een stuk sneller gaat, of wordt er gekaart en ik houd van beide bezigheden niet :)

Role-playen zou wel koel zijn, maar daar zijn de pauzes niet lang genoeg voor, misschien is dit dan iets :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, tekst en uitleg.

Tis een game die je met 3-6 spelers speelt (kan ook vanaf 2 maar is minder leuk en meer dan 6 kan wel, maar dat is echt chaos :D)

je hebt meerdere speelstijlen, ikzal degene beschrijven die wij spelen.

ieder begint als een Level 1 Human, iedereen krijgt 8 kaarten (4 deur kaarten en 4 schat/treasure kaarten)

het is dus het doel om level 10 te worden, dit kan je op 3 manieren doen in het spel
1. Monsters verslaan die je in het spel tegen komt (komt zo meer uitleg over)
2. een treasure kaart pakken waaarop staat dat je level up gaat
3. een level kopen (1,000 credits kost dat) (sommige kaarten in het spel zijn credits waard beginnend van 100 tot 1200) een uitzondering, level 10 kan je alleen behalen door een monster te verslaan)

ok dit is hoe je het speelt (overleg eerst wie er begint, dmv eventueel een dobbelsteen)

je hebt verschillende kaarten in het spel
1. monsters, verschillend van level 1 t/m level 20
2. traps kunnen vanalles inhouden, level verliezen, een kaart opgeven enz enz
3. curses (hetzelfde als 2)
4. rassen (human ben je default, maar je hebt androids, mutants enz enz) (heeft zijn voordelen en adelen per ras, dit om het spannend te houden)
5. classes (sub category van 4) zoals eventueel thief
6. wapens/armor/en andere hulpmiddelen en powerups

en ik vergeet er vast een aantal, maar dat doet er even niet toe.

je begint (als het het jouw beurt is) door eerst te kijken wat je in je hand hebt, heb je een ras/class of wapens en je kan die/wil die gebruiken, dan kan je daarmee je character creeeren (deze liggen open op tafel, dit is het stukje role playing (althans het lijkt er op))

dan als je daarmee klaar bent, pak je een "deur" kaart van de "deur" kaart stapel, die drai je om, het kan van alles zijn (behalve wapens, armor en andere goodies (dat zijn namelijk treasures)
als het een monster is, dan moet je dat bevechten, eigenlijk heel simpel, is het monster level 5, dan ga je kijken hoe sterk jij bent, ben je lager level, dan ga je kijken wat e aan power ups hebt liggen, bijvoorbeeld wapens.. bijvoorbeeld laser = +2 , jij bent bijvoorbeeld level 4 (+ 2 van de laser = level 6) je bent sterker dan het monster en je kan het dus verslaan...... MAAR! je tegenstanders, kunnen dus kaarten hebben om het monster te versterken (of als ze dat zouden willen jou versterken), het is dus de bedoeling om je tegenstanders te "backstabben" en dus level 10 te halen en hun daarvan weerhouden.

heb je een monster verslagen, dan mag je een treasure kaart pakken (soms meer dan 1)

tegenstanders kunnen je ook helpen, door je te "joinen" in battle voor bijvoorbeeld een deel van je treasure (bijvoorbeeld je krijgt 3 treasure voor een monster, dan zou iemand kunnen zeggen, ik wil je wel helpen, maar dat kost je dan 2 treasure)

ik leg het waarschijnlijk moeilijker uit dan het eigenlijk is, maar zoals ik wel eens zeg, je kan beter kijken/spelen, dan pak je het heel snel op.

je kan in prenciepe NIET dood, je valt in het ergste geval terug naar level 1 en moet opnieuw proberen.
Soms raak je je character kwijt en ben je dus weer standaard Human (tot dat je weer kaarten kan neerleggen om een character te bouwen)

Het spel boeit heel erg omdat het ontzettend veel humor heeft, zo noem ik maar een paar kaarten:

"the spikey shoes of buttkicking" (een stukje footwear waarmee je character +4 krijgt)
"monster out for lunch" (een kaart waarmee je automatisch van een monster wint (mits je tegenstander niet een leuke "anti" kaart daar voor heeft ;)

potjes kunnen heel snel over zijn, met een 15 min kan het over zijn, maar het kan ook 1 1/2 uur duren, veel langer zijn wij nog niet bezig geweest.

meer info... ask me.... wie weet kan ik vanavond nog wel wat kaarten inscannen, om jullie een idee te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Doet mij een beetje aan Warhammer denken (en iemand die eerder naar huis gaat van een feestje omdat hij om 8:00 voor de deur van een winkel wil liggen voor een nieuwe serie kaarten ervan ofzo)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 20:41:

meer info... ask me.... wie weet kan ik vanavond nog wel wat kaarten inscannen, om jullie een idee te geven
graag, maar zet er even groot semi-transparant iets doorheen, anders krijg je problemen misschien..
Even vragen aan een modje anders, eerst..
Maar hoeveel moet t kosten, om een spel te hebben, dat je met een stuk of 5 mensen kan spelen?
Je koopt een set voor x players, of moet je boosterpacks ed kopen? :)

Dit zag ik op de site: 168 cards, rules sheet, and sturdy set-up box Suggested Retail Price: $24.95
Is dat hier zoiets in Euro's of iets van 30?
En die expansions, zijn die wat?
Jij speelt dus Space Munchkin? :)

:D in die expansion --> Equip yourself with dread armor like the Spiked Codpiece :D

[ Voor 24% gewijzigd door Okyah op 10-01-2003 20:48 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Resistor schreef op 10 January 2003 @ 20:45:
Doet mij een beetje aan Warhammer denken (en iemand die eerder naar huis gaat van een feestje omdat hij om 8:00 voor de deur van een winkel wil liggen voor een nieuwe serie kaarten ervan ofzo)
je speelt NIET met een eigen deck, zoals warhamemr of Magic of andere trading card games

het is een spel met een vast aantal kaarten, daarbij is wel een uitbreiding gekomen en Star munchkin is eigenlijk Munchkin 2 (je kan het ook gecombineerd met 1 spelen)

maar je koopt dus geen extra kaarten voor een eigen deck, tevens kan je niet traden.. tis dus (niet helemaal te vergelijken natuurlijk) als monopoly, de regels zijn beslist en je koopt het spel in zijn geheel. (daarmee houd de vergelijking ook op trouwens :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okyah schreef op 10 January 2003 @ 20:45:
[...]

graag, maar zet er even groot semi-transparant iets doorheen, anders krijg je problemen misschien..
Even vragen aan een modje anders, eerst..
Maar hoeveel moet t kosten, om een spel te hebben, dat je met een stuk of 5 mensen kan spelen?
Je koopt een set voor x players, of moet je boosterpacks ed kopen? :)

Dit zag ik op de site: 168 cards, rules sheet, and sturdy set-up box Suggested Retail Price: $24.95
Is dat hier zoiets in Euro's of iets van 30?
En die expansions, zijn die wat?
Jij speelt dus Space Munchkin? :)

:D in die expansion --> Equip yourself with dread armor like the Spiked Codpiece :D
ik kocht het hier in nederland en voor zover ik weet kan je het bij fantasy stores en spel winkels (nee niet computerspellen winkels) gewoon kopen/bestellen.

zowel Munchkin als Star munchkin = 32 euro (per spel) je kan dus vanaf 3 t/m 6 spelers spele (aan te raden, volgens mij kan het namelijk ook met meer)

je hebt aan munchkin (of star munchkin) genoeg om te kunnen spelen, ik heb geld teveel en heb ook star munchkin gekocht, je kan dit los spelen, maar je kan het ook door elkaar gooien en dus door elkaar gooien... (wij spelen het door elkaar)

je hoeft! GEEN extra kaarten/upgrades te kopen om bij te blijven, zoals ik al eerder zei.. het is geen trading card game zoals magic

het enige wat je zelf in huis moet hebben is een kladblok + pen om de levels bij te houden of Tokens (kroonkurken o.i.d.) om je levels bij te ouden.. papier en pen is het makkelijkst

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 20:53:
[...]

ik kocht het hier in nederland en voor zover ik weet kan je het bij fantasy stores en spel winkels (nee niet computerspellen winkels) gewoon kopen/bestellen.
We zijn nerds, hier, ik denk dat hier dus ook veel role-players zitten ed, die best weten waar je dit soort meuk zou kunnen kopen ;)

zowel Munchkin als Star munchkin = 32 euro (per spel) je kan dus vanaf 3 t/m 6 spelers spele (aan te raden, volgens mij kan het namelijk ook met meer)

je hebt aan munchkin (of star munchkin) genoeg om te kunnen spelen, ik heb geld teveel en heb ook star munchkin gekocht, je kan dit los spelen, maar je kan het ook door elkaar gooien en dus door elkaar gooien... (wij spelen het door elkaar)

je hoeft! GEEN extra kaarten/upgrades te kopen om bij te blijven, zoals ik al eerder zei.. het is geen trading card game zoals magic
Mhm... Een bit duur om uit te proberen misschien, maarja, mhm... kweet t niet, de vraag is met wie kan ik t allemaal spelen... (enkel de mensen op school, maar daar kan ikt neit echt mee vinden... en thuis zijn we niet met genoeg mensen (potentiele spelers ieg))
Maar ik zou prob wel voor die Unnatural Axe uitbreiding gaan (als ik t deed), dan heb je veel meer monsters en items...

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
true.. ik heb ook nog niet veel spelers (ik tel 3 tegenstanders) vast clubje van vrienden, het is ook nog niet bekend hier in .nl vandaar dat ik het probeer bekender te maken :)

tis heel makkelijk te leren (spel regels = A3-tje voor en achter kant op 15/20pt dus)

alleen de unnatural Axe = alleen uitbreiding.. alleen Munchkin en Star munchkin is standaard met alles erop en eraan die uitbreiding is in het leven geroepen, voor de verslaafden die het spel wat langer wouden laten duren en wat meer humor.. maar je hebt em zeker niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
met dank aan itsnows, deze komt dus uit de HK (ik had hem bij nader inzien verkeerd gepost) tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:48

chromeeh

the Gnome

JAAAA :)
Munchkin is zwaar ok en erg verslavend!
Ik heb nu zelf de standaard Munchkin, maar heb ook Unnatural Axe & Clerical Errors besteld :D

En het is snel te leren en als je het met mensen speelt die het spel ook goed kennen, kun je heel snel spelen :)
En het leuke is dat alle kaarten de nodige dosis humor hebben, zodat je echt een leuk spel krijgt....

[ Voor 44% gewijzigd door chromeeh op 20-01-2004 21:44 ]

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whaha :D

Muchkin is zoooooo verslavend / dissend / vervelend / leuk spel.
Ik en mijn vrienden hadden over 1 potje 8 uur gedaan :D
We hadden elkaar echt geen millimeter gegunt. Iedereen zat elkaar te beroven niemand hielp elkaar en als ze geholpen werden werden ze zoooo hard gedissed

Munchkin is echt zo een briljant en simpel spel. Ik heb unnatural axe maar nog niet clerical errors. Zowiezo bijna elke game van Steve Jackson zijn geniaal :D

Btw lees net op de site van Munchkin dat er een collecters uitbreiding komt.
Munchkin 3.5 - Clerical Errata !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyrinian
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De quotes en zo zijn misschien minder leuk en zo, maar de Nederlandse versie kost slechts E12,50. Da's m.i. nogal een verschil met de ca. E30,- die de Engelse versie kost.

Daarnaast vind ik persoonlijk Munchkin Fu de leukste variant. Da's Munchkin maar dan in Japan, waar je Yakuza, Samurai, Ninja of Monk (geloof ik) kunt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 23:59:
Btw lees net op de site van Munchkin dat er een collecters uitbreiding komt.
Munchkin 3.5 - Clerical Errata !
Uhm dat klopt niet helemaal:
When Munchkin 3 - Clerical Errors was printed, we made a not-funny goof. 28 of the cards in one deck had the wrong backs. Fortunately, it was caught before we shipped them out . . . and at great expense, and with much muttering of naughty words, new decks were printed. So the Munchkin 3 - Clerical Errors that we shipped out was free of errors, or at least free of THOSE errors.

When we announced the reason for delay, though, some people said "Treasures with Door backs? Cool. Don't throw them away!"

Yeah, right. Collector items! No, guys, these are MISPRINTS. Embarrassing misprints.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chromeeh schreef op 21 januari 2004 @ 07:41:
[...]

Uhm dat klopt niet helemaal:

[...]
Lees het hele bericht is
We are going to package up 1,200 of the bad deck, along with a few rules that actually make the cards PLAYABLE with the wrong back. Only 1,200; we'll throw away the rest. Why 1,200? Because if that many of you WANT this silly thing, we'll break even on what we spent to reprint all the bad decks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 09:14:
[...]
Lees het hele bericht is
[...]
Whehehehe ja ok, maar het ging in eerste instantie om een misdruk die later voorzien is van een nieuwe set regels :)

Maar hoe spelen jullie eigenlijk de 'Schattige kniestukken' ??
Moet degene die verplicht is je te helpen ook ten koste van alles (dus ook zijn / haar drankjes) je te helpen? Of spelen jullie gewoon dat degene zijn / haar drankjes mag gebruiken ten behoeve van het gevecht....
Wij zelf doen meestal dat de drankjes niet verplicht gebruikt mogen worden maar optioneel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 09:14:
[...]
Lees het hele bericht is
[...]
Leuk, maar dat maakt het nog steeds geen nieuwe uitbreiding. Het zijn precies dezelfde kaarten als Munchkin 3: Clerical Errors, waarvan sommige kaarten helaas bij het drukproces de verkeerde achterkant hebben gekregen. Om rare situaties in het spel te voorkomen (je kunt namelijk geen treasures ontvangen als je de kamer binnengaat, hebben ze wat extra regels verzonnen om die misdrukken in het spel te kunnen brengen zonder enorme problemen met de balans van het spel te veroorzaken.

Het is leuk, maar inderdaad niet meer dan een collectors item.

Crayne

Mijn Library Thing catalogus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

chromeeh schreef op 21 januari 2004 @ 09:55:
[...]
Maar hoe spelen jullie eigenlijk de 'Schattige kniestukken' ??
Moet degene die verplicht is je te helpen ook ten koste van alles (dus ook zijn / haar drankjes) je te helpen? Of spelen jullie gewoon dat degene zijn / haar drankjes mag gebruiken ten behoeve van het gevecht....
Wij zelf doen meestal dat de drankjes niet verplicht gebruikt mogen worden maar optioneel :)
Er staat dat je iemand kunt aanwijzen die je moet helpen in het gevecht. Dat betekent alleen dat hij niet mag weigeren om je te helpen, niet dat jij mag bepalen wat hij doet om je te helpen. Zoals jij de kaart speelt hoort je hem dus te spelen.

Crayne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

munchkin = 8)
In Ierland heb ik de uitbreiding Munchkin-Fu gekocht. Die heb ik hier nog niet gezien. Munchkin, maar dan in Japan, met de Jakuza enzo.... :7
Is wel een stukje minder leuk, omdat de tekeningen van een andere tekenaar zijn... :'(
maar toch. fun blijft t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bras
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10 10:09
Voor alle mensen die dit spel een te ver van hun bed/pc show vinden, heeft de uitgever van munchkin ook het spel Frag.
Eeen first person shooter dan dan als bordspel, met weapon en armour upgrades en cheats als een wall hack, lag en lost connection kaart.

http://www.sjgames.com/frag/index.html

Erg ok spel :), alleen een beroerde prijs kwaliteit verhouding :(

"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die steve jackson games zijn idd veeeeeeeeeeel te duur :/
neem nou munchkin. 2 pakjes kaarten. that's it. 30 euro.
merci.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Ik heb €12,50 voor m'n basic Munchkin game betaald, ik heb er echt geen spijt van :) Tja en spellen zijn nu eenmaal duur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thirdeye
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-10 12:00

thirdeye

tool

chromeeh schreef op 21 januari 2004 @ 20:10:
Ik heb €12,50 voor m'n basic Munchkin game betaald, ik heb er echt geen spijt van :) Tja en spellen zijn nu eenmaal duur....
Nederlandse versie is idd stukken goedkoper. Maar was het nou zo moeilijk om een dobbelsteen en tig fiches in die doos te doen? Komt een beetje onprofessioneel over... Weet iemand of er ook andere Munchkin versies in het Nederlands zijn? Niet dat ik geen Engels wil, maar een Engelse upgrade op een Nederlandse game is wat vreemd...

Prying open my Third Eye

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Weet je wat het probleem met die Nederlandse versie is? Veel van de grappen die in het Engels blaasvullend (danwel -legend) grappig zijn, slaan in het Nederlands als een lul in een bord pap.

Als je het verhaal achter "The Gazebo" niet kent, is het al minder leuk. "Het tuinhuisje" (zo vermoed ik dat de kaart vertaald is) is echt dieptriest. :Z

Echt weer typisch zo'n PS Games/999 Games baggerpoging om geld te verdienen met poldertactieken. |:(

Crayne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thirdeye
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-10 12:00

thirdeye

tool

Crayne schreef op 22 januari 2004 @ 00:31:
Weet je wat het probleem met die Nederlandse versie is? Veel van de grappen die in het Engels blaasvullend (danwel -legend) grappig zijn, slaan in het Nederlands als een lul in een bord pap.

Als je het verhaal achter "The Gazebo" niet kent, is het al minder leuk. "Het tuinhuisje" (zo vermoed ik dat de kaart vertaald is) is echt dieptriest. :Z

Echt weer typisch zo'n PS Games/999 Games baggerpoging om geld te verdienen met poldertactieken. |:(

Crayne
De Pukemon die Kotsemon heet is een ander voorbeeld van het vervelende van vertalen. Maarja, wat moet je er anders van maken? Nou ja, ik zou het gewoon in het Engels laten en er de kleine lettertjes van vertalen...

Prying open my Third Eye

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Ja ok, maar ik vind de nederlandse absoluut niet slecht :)
Dingen zoals de Peking Eend vervloeking (= Duck of Doom in het engels) vind ik wel leuker int engels :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

chromeeh schreef op 22 januari 2004 @ 07:42:
Ja ok, maar ik vind de nederlandse absoluut niet slecht :)
Dingen zoals de Peking Eend vervloeking (= Duck of Doom in het engels) vind ik wel leuker int engels :D
Tja, ieder zijn smaak. Feit is dat Munchkin alleen werkt omdat het welbekende fantasy roleplaying clichés belachelijk maakt. Het moment dat je die clichés gaat vertalen wordt het gewoon het zoveelste partijtje kaarten.

Kip op de kop. Fucking hilarious people... :Z

Crayne

[ Voor 4% gewijzigd door Crayne op 22-01-2004 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Tja, ik vind het niet storend :)
Vind het alleen jammer dat er geen computer spel van bestaat, wel handig als je ff een potje wil spelen als je geen slachtoffers kunt vinden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyrinian
  • Niet online
bras schreef op 21 januari 2004 @ 13:24:
Voor alle mensen die dit spel een te ver van hun bed/pc show vinden, heeft de uitgever van munchkin ook het spel Frag.
Eeen first person shooter dan dan als bordspel, met weapon en armour upgrades en cheats als een wall hack, lag en lost connection kaart.

http://www.sjgames.com/frag/index.html

Erg ok spel :), alleen een beroerde prijs kwaliteit verhouding :(
Hoe bedoel je, slechte prijs/kwaliteit verhouding? Je moet er nog 20 dobbelstenen bijkopen, voordat je een compleet spel hebt. En er zitten amper genoeg 'charactersheets' bij. Gelukkig kun je wel weer op het net diverse extra maps downloaden.

Ik vind trouwens de replayability van Frag ook een stuk minder. Als je het een keer of 10 gedaan hebt ben je het wel zat.

Ook Ninjaburger is een typisch geval van een incompleet spel. Volgens mij zitten hier de dobbelstenen wel bij, maar counters en bankbiljetten moet je zelf nog even printen of zo.
Crayneschreef:
Echt weer typisch zo'n PS Games/999 Games baggerpoging om geld te verdienen met poldertactieken.
Ik vind het juist met dit spel meevallen. Het kost nog niet de helft van het origineel, en ik gok erop dat PS-Games ook nogal wat aan licentie moet afdragen. En de oplage zal niet enorm zijn. De markt voor geek-gamers is nu eenmaal niet zo groot
Tony_Montana666 schreef:
In Ierland heb ik de uitbreiding Munchkin-Fu gekocht. Die heb ik hier nog niet gezien.
Goed kijken dan. In Eindhoven alleen al is die bij twee zaken te vinden. En dan hoef je als doorgewinterde gamer niet eens moeite te doen.
crashoverride schreef:
Ja ok, maar ik vind de nederlandse absoluut niet slecht
Dingen zoals de Peking Eend vervloeking (= Duck of Doom in het engels) vind ik wel leuker int engels.
I Agree! Ze hebben ze juist de sfeer van het spel vertaald. De échte typische woordspelingen zijn niet te vertalen, maar ik vind dat ze al met al een prima job gedaan hebben, zeker voor het geld.

Op dit moment zijn overigens mijn favoriete games trouwens Brawl (Cheap Ass Games) en A Game of Thrones (Fantasy Flight Games, naar het gelijknamig boek van G.R.R. Martin.)

[ Voor 2% gewijzigd door tyrinian op 23-01-2004 00:44 . Reden: Laatste stuk duidelijker gemaakt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

tyrinian schreef op 23 januari 2004 @ 00:42:
Ik vind het juist met dit spel meevallen. Het kost nog niet de helft van het origineel, en ik gok erop dat PS-Games ook nogal wat aan licentie moet afdragen. En de oplage zal niet enorm zijn. De markt voor geek-gamers is nu eenmaal niet zo groot
Ik denk niet dat dit op de geekgamer markt gericht. De meeste geeks kopen net zo lief Engels en als het ging om de lagere prijs hadden ze net zo goed het Engelse spel kunnen uitbrengen in het kleinere doosje. Dan hadden ze zich de kosten en moeite van het vertalen kunnen besparen.

Ik denk dat PS Games/999 Games voornamelijk probeert om dit onder de neus van de studenten te schuiven met de mededeling: hier, leuk spelletje voor 's avonds.

En daar schiet het tekort, want als je nog nooit van (A)D&D hebt gehoord (of liever nog: hebt gespeeld), gaat de hele essentie van het spel (een satire op munchkinism in fantasy roleplaying games) compleet aan je voorbij en zit je gewoon het zoveelste kaartspelletje te spelen.
Op dit moment zijn overigens mijn favoriete games trouwens Brawl (Cheap Ass Games) en A Game of Thrones (Fantasy Flight Games, naar het gelijknamig boek van G.R.R. Martin.)
Ik heb aGoT één keer gespeeld, maar ik vond het vrij saai. Bovendien waren de production values niet geweldig voor het geld. Age of Mythology daarentegen vind ik, tegen alle verwachting in, een ontzettend leuk spel. Gisteren ook El Grande en Amun-Ra gespeeld. Allebei leuk, maar niet geweldig.

Crayne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Ik heb altijd D&D gespeeld, daarom vind ik juist zo leuk :)
Puur omdat het een flauwe parodie is.....
Gister avond nog weer 3 potje gespeeld :D

Edit:
Kreeg gister een mailtje dat ik morgen m'n Clerical Errors krijg :D

[ Voor 23% gewijzigd door chromeeh op 25-01-2004 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyrinian
  • Niet online
Crayne schreef op 23 januari 2004 @ 08:37:

...
Ik heb aGoT één keer gespeeld, maar ik vond het vrij saai. Bovendien waren de production values niet geweldig voor het geld. ...
Crayne
[Totally Off Munchkin Topic]

In het meeste wat je stelt kan zie ik de logica (maar dat wil zeggen dat ik het er mee eens ben) maar bij deze stelling...

aGoT wordt in diverse reviews geroemd om de kwaliteit van de houten speelstukken en de kwaliteit van de kaart, opbergbox, counters etc. Toegegeven, de prijs van E45,- is wat duur, maar vergelijk het met Catan (E35,- voor de basic set), waar je tegenwoordig plastic stukken bijkrijgt en kwalitatief mindere grondstofkaarten.

Binnen mijn kenniskring (vnl. RPG'ers, gamers, geeks en ander vreemd volk) zijn er inmiddels zoveel enthousiastelingen dat er bijna elke zondag gegamed wordt en dat daarbij veelal meer spelers dan speelplekken zijn.

Maar goed, ymmv.

AoM en El Grande nooit gespeeld, en Amun-Ra slechts 2x. ik vond het spel origineel en interessant, maar zeker niet boeiend voor langere tijd.

[/Totally Off Munchkin Topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:39

Hu9o

Schokkend

Afgelopen weekend heb ik ook Munchkin gespeeld. Was echt een cool spel!!
Helaas heb ik met maar met 2 spelers kunnen doen. Het is vast leuker om het met 3 of meer te doen (zoals ook op het doosje staat).

Op de site van Munchkin staat dat er verschillende verianten zjin van het spel. Maar is dit ook wezenlijk anders of is het gewoon alleen de tekst op het kaartje anders maar is er uit iedere serie een vergelijkbare kaart uit een andere serie?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cûora
  • Laatst online: 06-09-2024
Hu9o schreef op 08 november 2004 @ 16:32:
Helaas heb ik met maar met 2 spelers kunnen doen. Het is vast leuker om het met 3 of meer te doen (zoals ook op het doosje staat).

Op de site van Munchkin staat dat er verschillende verianten zjin van het spel. Maar is dit ook wezenlijk anders of is het gewoon alleen de tekst op het kaartje anders maar is er uit iedere serie een vergelijkbare kaart uit een andere serie?
"de zwakken geslacht" is gewoon meer monsters, meer back-stabbing kaarten en een nieuw ras: de orks.
Zeker de moeite waard om te kopen als je munchkin basisspel leuk vind.
In het engels heet het unnatural axe

[ Voor 20% gewijzigd door cûora op 08-11-2004 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hu9o schreef op 08 november 2004 @ 16:32:

Het is inderdaad een stuk leuker met meer dan 2 spelers, omdat je dan kan samenwerken met een ander om 1 iemand te zieken.
Het spel ruled. 8)
Pagina: 1