Toon posts:

Multiplier kan niet lager dan 13?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag en uiteraard heb ik eerst zelf gezocht maar kon nix vinden.. Ik kan de multiplier niet lager zetten dan 13 waadoor het lastig is om een hoge FSB te nemen. In het het grote A7V333 topic heb ik gelezen dat iemand ook een 2200 had met een mp van 9.

BTW, als ik mijn FSB hoger zet dan 133 krijg ik soms na een tijdje een blauw scherm, hoe zou dat komen? (staat zoiets met memory manager).

specs: AMD XP 2200+ unlocked
A7V333 bios 1014
512 PC2700

Alvast bedankt!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:00
Ik vraag me af af of je XP 2200+ wel geunlocked is. KUn je wel multipiers kiezen die hoger zijn dan 13?

Als je je FSB omhoog gooit dan moeten andere componenten die natuurlijk ook aankunnen, meestal blijft het geheugen achter en loopt je computer daardoor vast en zie je de beruchte blauwe schermen van Windows.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik kan de multiplier hoger zetten..

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 19:56:
ja ik kan de multiplier hoger zetten..
Als je de multiplier lager zet en dan met bijvoorbeeld Sisoft Sandra naar je cpu frequency kijkt, zie je dan ook verschil. Soms kun je in het bios de mp wel verzetten maar heeft dit geen effect. Dan is de cpu dus niet geunlocked.

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de MP wel hoger zetten dan 13 maar niet lager..

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2025

Denhomer

Doh !

is dat niet 1 of ander lijntje op je proc dat je dan moet aanpassen ik d8 dat multipliers tot 12.5 liepen en dan voor hogere was er een extra brug verbonden.
Maybe kan je es zoeken op google

Verwijderd

Topicstarter
zijn hier mensen die een 2200+ op een A7V333 die hun MP lager kunnen zetten dan 13?

Verwijderd

Volgens mij is de 2200+ standaart unlocked Tbred toch?

Waar kies je die multiplier? inde bios of op het mobo?

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:23
Volgens mij was het zo dat je óf de multiplier 13 en hoger kon zetten: vanaf XP2100+, óf 12.5 en lager: onder de 2000+.

Dit kon je veranderen door een paar bruggen te verbinden / breken, zoek eens op Google ofzo

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb BTW nog een vraag, waar ik al heel lang naar op zoek ben is een soort van schema/lijst van AMD processors met daarbij informatie over bijvoorbeeld de MHZ, Vcore, FSB, MP enz. Als iemand een linkje heeft ofzo hoor ik dat graag..
Pagina: 1