Toon posts:

Smalfilm --> VHS/PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik nog een flinke collectie smalfilms die ik wil gaan omzetten. Hetzij naar VHS, hetzij naar PC - dat doet er nu even niet toe.

Ik weet dat er apparaatjes/kastjes bestaan waar je aan de ene kant je film op projecteert op een soort mini-schermpje en aan de andere kant je camera in richt. Het hele spul moet je flink (scherp)stellen en dan kun je dus de geprojecteerde films opnemen met je Hi-8- of DV-camera. Vervolgens naar video of PC met de output van je camera.

Weet iemand hoe dit heet? Is er een tweedehandsmarkt voor? Ik heb al gezocht hier en daar maar weet niet goed waarop omdat ik de naam van dit gerät niet weet.

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
www.conrad.nl daar hebben ze dit soort videoconverters

Verwijderd

Topicstarter
Die had ik inmiddels ook gevonden ja, tnx.
Is hier ook een tweedehandsmarkt voor dat iemand? Of moet ik hier gewoon ff naar zoeken.... (denk dat laatste... ;))

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-07 22:59
Krijg je dan geen last van flikkering? Aangezien de framerate van video verschilt met band. Nuja daar zal wel een oplossing voor zijn.

Verder kan'k je niet helpen :)

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:26
Hier ben ik dus ook al een tijdje naar op zoek. Waar staat dat ding op de conrad pagina. Ik kan niets vinden. Kun je me een naam geven van zo'n apparaat en ook wat zo'n ding kost.

30x sf175s + gw5000-dt op oost

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:26
IK heb even wat dieper gegraven in het net en ik ga dit apparaat bestellen (spiegel eigenlijk). Ik laat jullie wel horen wat mijn ervaringen zijn.

http://www.video-optik.de/glasscreen/

30x sf175s + gw5000-dt op oost

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

8mm heeft een fps van 16 per seconde en dat in vergelijk met PAL 25 fps (50 fields) zorgt voor wel wat flikkering in beeld. Ik heb het altijd heel simpel gedaan en wel door te projecteren op een stuk heeeeeeel glad materiaal en dat met en camera op te nemen. Flikkering is dan meer een dynamische beweging en is niet heel irritant. Nadeel is je moet een projector hebben en het liefst 1 met een dimbare lamp.

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Pagina: 1