Toon posts:

[Debian] MD010C PCMCIA NIC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na exact een maand heb ik eindelijk mijn PCMCIA NIC kunnen kopen in die zin: omgeruild voor een tegoedbon. Nou ik heb hier dus deze NIC. Hier staat dat-ie wel werkt met Linux 2.2.5 en hoger. Ik probeer het met Debian GNU/Linux 2.2.20 rootflops en met Debian GNU/Linux 2.4.18 en het werkt NIET. Met Debian network install wordt deze niet herkent. De slot bij welke-ie in de laptop gaat is wel goed. Er zat nl. een andere PCMCIA NIC in. Die werkt nog steeds. Dus daar ligt het niet aan. Als ik dan bij Configure PCMCIA support i82365 en dan hoort-ie te piepen en dan is-ie herkent. Mooi niet, het werkt niet. Wat doe ik fout? Is die NIC weer stuk? OpenBSD detect 'm ook al niet :/

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Misschien dat Debian de kernel pcmcia drivers gebruikt? Dan zou je kunnen proberen om pcmcia-cs te gebruiken.

Alhoewel ik geen MD010C zie staan op http://pcmcia-cs.sourceforge.net/ftp/SUPPORTED.CARDS

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

Verwijderd

Topicstarter
_Squatt_ schreef op 10 January 2003 @ 18:48:
Misschien dat Debian de kernel pcmcia drivers gebruikt? Dan zou je kunnen proberen om pcmcia-cs te gebruiken.
Dat werkte de vorige keer ook niet. Toen had ik al een Debian install en toen ik 'm erin propte werkte dat niet.
Hij zou toch 'pcnet_cs' van de kernel moeten pakken? Die zit er wel in hoor, in mijn kernel.

Ik heb deze genomen:
ftp://ftp.debian.org/debi...-05-21/images-1.44/bf2.4/
en deze:
ftp://ftp.debian.org/debi...23-2002-05-21/images-1.44
Alhoewel ik geen MD010C zie staan op http://pcmcia-cs.sourceforge.net/ftp/SUPPORTED.CARDS
Nee, idd. Op de site van hen staat van wel. Ik heb ze een maand geleden gemailed en ze geven geen antwoord.

UNEX NexNIC MA010 staat er wel in. In de manual staat dat je bij Win2k/WinXP een RTL8139-compatible driver moet nemen welke onboard zit.

Ergste vind ik nog nog dat het niet eens voor mij is ;(

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook gehad. Het was achteraf makkelijk op te lossen.

Ik heb na een mailtje gestuurd te hebben naar het bedrijf waar de pcmcia nic vandaan kwam de broncode gehad. was voor asix 88190. Die driver bleek ook in de kernel source te zitten.

Maar dat terzijde.

Kijk als je windows hebt welke drivers met de desbetreffende kaart werken. En hoe andere kaarten heten die die driver gebruiken. En kijk dan of die driver ook onder linux werkt

Kijk daarna tijdens de installatie wat tty-3 als uitvoer heeft. Bij mij was dat iets van unsupported PCMCIA en dan nog een melding.

Waar het om gaat is de manfid. Die moet er ongeveer zo uit zien manfid 0xffff, 0x1090.
Voer daarna een cardctl ident en cardctl info uit.
Die geven informatie over hoe de kaart herkent wordt.

dan nano-tiny /etc/pcmcia/config.opts
Voeg daar onderaan

Volgens mij maakt het niks uit wat er bij card wordt in gevoerd maar dat weet ik niet zeker.
Version is prodid_1 en prodid_2 van cardctl info
manfid in voeren
bind hier de module die bij de kaart hoort.

Dit zijn de instellingen die bij mijn kaart horen.

card "PCMCIA Fast-Ethernet"
version "PCMCIA", "Fast-Ethernet"
manfid 0xfff,0x1090
bind "axnet_cs"

Edit

Voer nog wel ff een pcmcia restart uit.

/Edit

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 19:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 19:19:
Dit probleem heb ik ook gehad. Het was achteraf makkelijk op te lossen.

Ik heb na een mailtje gestuurd te hebben naar het bedrijf waar de pcmcia nic vandaan kwam de broncode gehad. was voor asix 88190. Die driver bleek ook in de kernel source te zitten.
Done; geen antwoord.
Kijk als je windows hebt welke drivers met de desbetreffende kaart werken. En hoe andere kaarten heten die die driver gebruiken. En kijk dan of die driver ook onder linux werkt
Windows erop installeren is niet te doen omdat dat ding geen cdrom drive heeft.
Kijk daarna tijdens de installatie wat tty-3 als uitvoer heeft. Bij mij was dat iets van unsupported PCMCIA en dan nog een melding.
Hij geeft geen info. Hij zegt: Watching 2 sockets zegt-ie. Als ik 'm erin prop gebeurd er niks. Als ik de andere NIC erin prop krijg ik wel een *peep* en worden de juiste kernel modules geladen. Ik krijg ook geen melding over unsupported bij de 'nieuwe' NIC. De oude NIC werkt bij allebei de sockets (echter de dongle is wat brakjes vandaar ook een andere, die dus al voor de 2de keer kapot blijkt te zijn. Alt+F3 had ik nog niet aan gedacht.

Lijkt mij de juiste conclusie dat de kaart (alweer (8)7)) dood is :?