[wol] wol via @home

Pagina: 1
Acties:

• Crazy Eyes Cobra
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 15:54
hoi

zou het mogelijk zijn om je pc in te schakelen via wake up on lan vanaf een andere lokatie

dus wol instellen met de netwerkkaart die aan het @home modem hangt

ik kan niet echt iets specifieks vinden

het gaat om een com 21 modem

ik ben nie gek, ik ben een vliegtuig

Verwijderd

Nee, lijkt mij niet, want:

LAN=Local Area Network
WAN=Wide Area Network

Je zit niet in hetzelfde segment/whatever, dus dan lijkt het mij niet dat het gaat.

Edit:
zoeken met de omega search op "wol over internet" levert mij dit op:

*klik*

Staan genoeg interessante topics tussen :)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 18:26 . Reden: aanvulling ]

• Crazy Eyes Cobra
nou ja dan houd het op

moet ik toch iets met een gsm fixen dus

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
ik heb ooit zo'n service gehad die dat toch kon (gratis) maar ik kan echt niet meer op de naam komen - ff googlen zou je moeten op het spoor kunnen brengen.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Lees mijn edit even ;)

Verwijderd

ik vraag me af woorom deze functionaliteit nog niet in routers is ingebouwd... kan best handig zijn om even je server aan te zetten.
Log op router in -> WOL command (vereist opgave MAC-adres) -> thuisserver aan -> up/downloaden maar.

• Crazy Eyes Cobra
ik heb effe zitten lezen maar ik heb niet de indruk dat het ooit gaat lukken helaas

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 18:32:
ik vraag me af woorom deze functionaliteit nog niet in routers is ingebouwd... kan best handig zijn om even je server aan te zetten.
Dat is er wel, daar maakt T.net ook gebruik van namelijk.

Alleen zijn die iets te duur voor huis-tuin en keuken gebruik

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

WOL werkt volgens mij met een programma dat een bepaalde reeks bytes naar een MAC adres stuurt, en dat zou dus niet werken dan via @home. Je kan volgens mij met @home namelijk je MAC adres niet aanspreken.

Verwijderd

tuurlijk wel.
Vreemde PC -> IP van router (extern), en router kent MAC-adres en IP adres (DHCP namelijk) van computer op interne netwerk.
De roter doet dus gewoon wat hij altijd al doet: een aanvraag van buiten het netwerk in het netwerk verwerken.
Dat programma die die bepaalde reeks bytes stuurt zou Draytek of een andere fabrikant dus gewoon ook in haar router-firmware kunnen verzenden.
Aangezien een magic packet niet zo moeilijk is te maken, hoeft het programma niet complex te zijn en zou het dus binnen de firmware ruimte van de router moeten passen.
Pagina: 1