[Director/Beamer] Bedieningsmenu op ander beeldscherm.

Pagina: 1
Acties:

• scav
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-01-2022

scav

Anybody else

Topicstarter
Waarschijnlijk kennen weinigen van jullie Chrysostomos. Ennieweejs het is dus een feest voor de 6de jaars.

Ik ben verantwoordelijk voor alles wat audio en video aangaat. De voorbije jaren is alles opgelost met een cd-speler en een powerpoint presentatie. Dit wil ik nu voorbij streven ;-) powerpoint is niet mijn favoproggie.

Ik was van plan om met director mx te werken. Ik denk dat dit wel algemeen aanvaard zal worden?

Nu mijn vragen hier omtrent, ik begin lingo onder de knie te krijgen, dus daar zal zich geen probleem voordoen. Maar ik ga waarschijnlijk tijdens de show met een computer werken(2.0Ghz, 256MB Ram, RAID HD(160GB), Geforce 4 Ti4200 64MB, ...) waarop 1 projector en 2 beeldschermen zijn aangesloten. Mijn secundair beeldscherm wil ik ook laten outten naar de projector en daarop zal ook mijn directorfile worden gemaximaliseerd.

Mijn vragen:
Mijn pc is snel genoeg om video+audio zonder haperen te outten?
Kan ik een soort bedieningsmenu op mijn ander scherm maken? Waarvan ik alles kan bedienen? (stop,pause,play, andere scene,...) heeft hier iemand ervaring? enzoja misschien voorbeelden?

Homo Sapiens Non Urinat Contra Ventum

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 20:46

krisis1

Onder-watte?!

Ik denk dat je pc het wel aankan ja...
Anyway, ik heb ook net iets gemaakt dat via een VBprogramma (ugh yuck bleah ik weet het) een Flash-animatie op een andere pc kunt sturen. Maar in jouw geval moet het makkelijker kunnen.
Wat dacht je ervan om je director anumatie gewoon 2x zo breed te maken, zodat de ene helft op het ene scherm valt en de andere op de andere? Je gebruikt natuurlijk maar de helft van die animatie voor je movie enzo hé :)
Anders, zoek eens op http://groups.google.com , dat heb ik altijd zeer handig gevonden bij macromedia-spullen ;)

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
je kunt geloof ik ook vanuit een director app een nieuwe windowtje met een sub-app openen en heen en weer kletsen tussen die twee appjes.

is je PC snel genoeg? tsja hangt er natuurlijk helemaal vanaf welke formaten, codecs en compressie instellingen je gebruik voor audio en video. aan Director zal het niet echt liggen....alhoewel ik laatst merkte dat een DivX geembed in een Director movie toch lang niet zo strak liep als wanneer geembed in een HTML pagina (maar dat was op een C466)

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
yo net een dag of twee geleden een Director MXje gemaakt die net hetzelfde doet - maw (ik had twee schermen, maar DIrector MX kan er zoveel aan als je wil). Je moet dan wel al je Monitors als 1 desktop instellen (dus dual output card (ala Matrox 550) or misschien jouw Geforce - weet het niet) je kan dit testen door een programma te openen en te draggen naar het andere scherm... dan idd met subwindows werken...

aantalMonitors = the deskTopRectList.count

dan kun je de rect opvragen van alle 'desktops - oftewel monitors' door

the deskTopRectList[1] //of 2...3..4 whatever you get the picture

dan moet je natuurlijk daar iets weten te zetten ...

dus je maakt bijvoorbeeld een admin.dir en film.dir

windowName = "admin.dir" //
global adminwindow //make global want is de gemakkelijkste methode om te praten tussen
set adminWindow to window windowName //geef een naam - uit ervaring moet dit ook
//de filename zijn - anders vind de projector em niet
set adminWindow.rect to the deskTopRectList[1] //zet het window op het eerste scherm
//wel oppassen hij gaat die proberen te 'scalen' en daar is ie niet goed in (als
//admin dan weer in flash is gemaakt is dat geen probleem (bij mij ook 2 flash mx))
set adminWindow.filename to windowName //as said before
set adminWindow.titleVisible to FALSE //fullscreen
open adminWindow //open het window - deze laat de dir en speelt em simultaan af...

dan doe je voor de andere dirt hetzelfde maar dan met index 2... etc etc..

snelheid hangt ervan af - normaal blijven alle hardwarematige regels gelden dus als je 2 divx tegelijk kunt afspelen gaat director dat meestal ook kunne (of quicktimes)... een 2Gig zou dat moeten kunnen. Flash MX of 800x600 met veel gedoe en alpha is natuurlijk erg zwaar. (welke FPS is nodig?)

oh en voor af te sluiten close adminWindow (mag ook in die window zelf - dan blijkt de andere nog lekker doorwerken)...

hopelijk heb je der wat aan..

• scav
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-01-2022

scav

Anybody else

Topicstarter
Ben eventjes van huis geweest, maar je hulp is zeker welkom geweest, het begint me nu zowat te lukken ;-)

Homo Sapiens Non Urinat Contra Ventum