Mensen ik heb het volgende probleem: Ik draai een Pentium II 400 Mhz met Windows 2000 Pro NL SP3. Mijn chello Internet verbinding werkt opzich best aardig zonder andere netwerkkaarten.. maar zodra ik een netwerk maak werkt deze niet meer
Ik krijg wel een IP adres e.d. van chello maar ik krijg een DNS error bij het surfen op mijn server
Als ik bij netwerkinstellingen de andere netwerkkaarten disable dan werkt het internet gewoon weer
Deze problemen heb ik eigenlijks gekregen na een harddisk format. Ik had overigens ook Norton System Works 2003 geinstalleerd... misschien dat dit iets ermee te maken had dus heb deze maar geuninstalled wat geen oplossing bleek.
* Nic 1 (Chello) - alles automatisch verkrijgen
Nic 2 - Ip-adres 10.0.0.1
subnetmask 255.255.254.0
Nic 3 - Ip adres 192.168.1.1
subnetmask 255.255.255.0
* Ik gebruik Winroute Lite 4.1 en ik heb daar voor de zekerheid alle poorten open gezet (heb ik altijd anders kan ik geen bestanden verzenden in msn)
De clients staan goed ingesteld (werk er al meer dan een jaar zo mee)
Wat is de oplossing?? het lijkt wel alsof er een soort van firewall word ingeschakeld zodra ik meerdere netwerkkaarten gebruik en volgens mij heb ik geen aanstaan in windows of winroute
Alvast bedankt voor jullie opmerkingen en hulp
Als ik bij netwerkinstellingen de andere netwerkkaarten disable dan werkt het internet gewoon weer
Deze problemen heb ik eigenlijks gekregen na een harddisk format. Ik had overigens ook Norton System Works 2003 geinstalleerd... misschien dat dit iets ermee te maken had dus heb deze maar geuninstalled wat geen oplossing bleek.
* Nic 1 (Chello) - alles automatisch verkrijgen
Nic 2 - Ip-adres 10.0.0.1
subnetmask 255.255.254.0
Nic 3 - Ip adres 192.168.1.1
subnetmask 255.255.255.0
* Ik gebruik Winroute Lite 4.1 en ik heb daar voor de zekerheid alle poorten open gezet (heb ik altijd anders kan ik geen bestanden verzenden in msn)
De clients staan goed ingesteld (werk er al meer dan een jaar zo mee)
Wat is de oplossing?? het lijkt wel alsof er een soort van firewall word ingeschakeld zodra ik meerdere netwerkkaarten gebruik en volgens mij heb ik geen aanstaan in windows of winroute
Alvast bedankt voor jullie opmerkingen en hulp