[Win2k Pro] internet probleem bij meerdere netwerkkaarten

Pagina: 1
Acties:

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-02 10:53
Mensen ik heb het volgende probleem: Ik draai een Pentium II 400 Mhz met Windows 2000 Pro NL SP3. Mijn chello Internet verbinding werkt opzich best aardig zonder andere netwerkkaarten.. maar zodra ik een netwerk maak werkt deze niet meer :( Ik krijg wel een IP adres e.d. van chello maar ik krijg een DNS error bij het surfen op mijn server

Als ik bij netwerkinstellingen de andere netwerkkaarten disable dan werkt het internet gewoon weer :?

Deze problemen heb ik eigenlijks gekregen na een harddisk format. Ik had overigens ook Norton System Works 2003 geinstalleerd... misschien dat dit iets ermee te maken had dus heb deze maar geuninstalled wat geen oplossing bleek.

* Nic 1 (Chello) - alles automatisch verkrijgen
Nic 2 - Ip-adres 10.0.0.1
subnetmask 255.255.254.0
Nic 3 - Ip adres 192.168.1.1
subnetmask 255.255.255.0

* Ik gebruik Winroute Lite 4.1 en ik heb daar voor de zekerheid alle poorten open gezet (heb ik altijd anders kan ik geen bestanden verzenden in msn)

De clients staan goed ingesteld (werk er al meer dan een jaar zo mee)

Wat is de oplossing?? het lijkt wel alsof er een soort van firewall word ingeschakeld zodra ik meerdere netwerkkaarten gebruik en volgens mij heb ik geen aanstaan in windows of winroute

Alvast bedankt voor jullie opmerkingen en hulp

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
naar waar staat je DNS adres te verwijzen - ipconfig /all dacht ik voor windows - waarschijnlijk gaat je primary dns verkeerd staan. En je standaard route?
En wat als je die software gewoon uitschakelt?

[ Voor 14% gewijzigd door Guru Evi op 10-01-2003 18:17 . Reden: te vroeg op enter gedrukt ]

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Wizzing
Deze screenshot heb ik even gemaakt na het opstarten van de computer met alle netwerkkaarten enabled. Het surfen met Internet Explorer werkt nu dus niet

Afbeeldingslocatie: http://www.lageveen.cybercomm.nl/probleem.jpg

• DPG
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-03-2022

DPG

Biertje?

hhmmm je gebruikt 2 standaard gateway's dat mag ook niet op 1 machine.
je zal de 192.168.1.2 gateway weg moeten halen die is niet nodig, je machine is direct verbonden aan dat netwerk en zal het ook zonder deze verwijzing vinden.

We work in the dark....We give what we have....Our doubt is our passion....and our passion is our task....The rest is the madness of art.---@ Henry James @---.

• Wizzing
Ahh thnx.. inderdaad gateway bij Nic 3 weggehaald en probleem opgelost :)