Ik heb een Compaq Presario 1600 laptop (model number 1600-xl144) met een "leuk" probleempje. Nadat ik de laptop aanzet komt er het startup logo met de rode letters "Compaq" in beeld. TOT hier gaat het goed; zodra dit logo weg is boot ie verder, maar is de text nauwelijks te lezen. Wanneer Windows 98 is geladen, is er nog steeds bijna niets te zien. Kort samengevat: het Compaq logo is te zien zoals het hoort, de rest niet. Ik kan wel met "FN F8" de helderheid aanpassen (van niks zien tot net iets zien), als ik dit doe zie ik onderin de OSD "brightness meter in beeld komen. Wanneer ik dit met het contrast wil doen (FN F6) zie ik dit niet, er verandert dan ook helemaal niks aan het beeld (of ik dit doe tijdens het booten of in Windows 98, het resultaat is in beide gevallen niets). Ik heb geprobeerd om niet op de accu maar op netstroom te draaien, heeft niet geholpen.
Mijn eigen conclusies: Het lijkt mij dat het niet aan Windows 98 ligt, anders zou het booten zelf wel goed leesbaar op beeld moeten komen. Het backlight is niet in zijn geheel stuk, anders zou het rode Compaq logo niet goed in beeld kunnen komen. De accu zal wel niet kapot zijn, anders zou het bij een directe aansluiting op netstroom wel moeten werken. Misschien is er iets mis met het contrast, aangezien dit niets doet bij de toetsencombinatie FN F6. Wat het probleem echt is weet ik natuurlijk niet, anders zou ik dit niet posten
Iemand suggesties?
Mijn eigen conclusies: Het lijkt mij dat het niet aan Windows 98 ligt, anders zou het booten zelf wel goed leesbaar op beeld moeten komen. Het backlight is niet in zijn geheel stuk, anders zou het rode Compaq logo niet goed in beeld kunnen komen. De accu zal wel niet kapot zijn, anders zou het bij een directe aansluiting op netstroom wel moeten werken. Misschien is er iets mis met het contrast, aangezien dit niets doet bij de toetsencombinatie FN F6. Wat het probleem echt is weet ik natuurlijk niet, anders zou ik dit niet posten
[ Voor 3% gewijzigd door deavatar op 10-01-2003 17:49 ]