Toon posts:

V7700 irritante fluittoon

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een asus v7700 geforce 2 GTS 32mb. De fan die maakt een irritant hoge fluittoon. Kan ik de fan op 7v doen, als ik de core snelheid verlaagvan de standaart 200mhz naar 175mhz (maakt niet uit qua prstaties door p3 555)???????
stressed wordt hij nu ong. 51 a 52 graden.

Verwijderd

Zit er niet iets tegen het koelertje aan oid?

Verwijderd

heb zelfde kaart ( DeLuxe versie). Die van mij had die irritante toon ook. Iets later niet meer, toen was het een niet-sonore brom. Ik denk niet dat het hetzelfde probleem is. Waar ik eerder aan denk is dat je wat vuil in/rondom je fan hebt.

Ook een mogelijkheid is om met je kast open je systeem op te starten. Dan kom je er misschien ook ( na een paar keer starten ) achter waarom ie die brom geeft.

Verwijderd

51 graden is niet echt schrikbarend hoog hoor, m'n gts deluxe werd altijd in de 60 :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee het geluid hoort gewoon zo te zijn. Alleen maakt hij nu het meetste lawaai van alle koelers. Ik vraag me dus af of hij op 7v kan. Hoe warm kan de core maximaal worden?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Waarom probeer je het niet gewoon voorzichtig (eerst met een underclockte GPU bijvoorbeels). Als de temperatuur erg hoog wordt of de pc vastloopt kan je het weer op 12v zetten.
Je kan natuurlijk ook proberen een 80 mm fan erop te zetten, die zorgen voor meer dan voldoende luchtverplaatsing en maken toch niet zo erg veel herrie :)

Verwijderd

Topicstarter
dan ga ik het gewoon proberen. ik verbind de draaidjes met een verleng draad en daarna verbind ik ze via kroonsteentjes met de draden van de voeding via 7v.
Pagina: 1