Toon posts:

Hoe vind ik een relay server voor email te sturen (BBS)?

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zie topic titel.

Voor mn BBS zoek ik een server die relayen toe staat, liefst een hele lijst. Wie helpt me uit de brand? :)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Die zal je niet vinden. :)
Als er 1 is wordt deze namelijk gelijk door spammers misbruikt.

Je zal gewoon diegene van je eigen provider moeten gebruiken.

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
had u een spam run in gedachte ?

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

[Airwolf] schreef op 10 January 2003 @ 17:23:
Je zal gewoon diegene van je eigen provider moeten gebruiken.
Waaraan even moet worden toegevoegd dat providers in vrijwel alle gevallen verbieden de service geheel of gedeeltelijk, al dan niet tegen een vergoeding, door te geven aan derden, behalve wanneer het bewoners van het pand betreft, waar het abonnement geregistreerd is. En zelfs daarbij worden studentenhuizen en dergelijke vaak al uitgesloten. En het betreft daar dus niet alleen het laten internetten van je buurman via een netwerkje, maar ook het gebruik van de mailserver.

Aangezien de topicstarter het hier over het 'aanbieden van mail aan de BBS-users' heeft, zal de kans vrij groot zijn dat het inderdaad geen gebruik binnen de huiselijke kring betreft. :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
jant schreef op 10 januari 2003 @ 19:13:
had u een spam run in gedachte ?
Nee, anders had ik ook niet gezegd dat het voor mijn eigen BBS is he? :? Ik haat spam met een passie.

Ik ben er al uit trouwens hoor gebruik nu idd de mail server van mijn eigen provider, alleen dacht ik in eerste instantie dat ie die niet zou pakken. :D

Thanx! Deze kan dicht. :D

Verwijderd

Er zijn bepaalde openrelay servers beschikbaar, weet niet waar...

Een van mijn servers is er ook ooit voor gebruikt, (I know my fault) maar toen ik
een beetje meer daarmee bekend werd bleek dat voor sommige instanties er
geen andere mogelijkheid is.
Weet wel dat die controleren als geen ander! Kijk eens bij MAPS of ORBS bij
correspondentie, die blokken deze servers namelijk en dat is wat die instanties
weer niet willen...

Verwijderd

Topicstarter
intoxicated schreef op 10 januari 2003 @ 19:30:
Aangezien de topicstarter het hier over het 'aanbieden van mail aan de BBS-users' heeft, zal de kans vrij groot zijn dat het inderdaad geen gebruik binnen de huiselijke kring betreft. :)
Oei, zou ik daar problemen mee kunnen krijgen dan? :(

Verwijderd

Als mensen beginnen te klagen bij abuse@balbla.bla waarschijnlijk wel...
Informeren bij provider? = Slapende honden wakker maken?

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 19:32:
[...]
Oei, zou ik daar problemen mee kunnen krijgen dan? :(
'k Zie dat je @Home hebt:
http://voorwaarden.home.nl/aanv_voorwaarden_maart2002.html
Het is de Abonnees niet toegestaan om de Kabelinternetdienst (geheel of gedeeltelijk) weder te verkopen, door te leveren aan derden zonder schriftelijk toestemming van de leverancier van de Kabelinternetdienst. Zo is het bijvoorbeeld niet toegestaan om toegang te verschaffen op het internet door middel van een inbelservice waarbij gebruik wordt gemaakt van de toegang tot de Kabelinternetdienst, shell accounts over het Internet te hosten, e-mail of news abonnementen te verstrekken of een news-feed te verspreiden.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
intoxicated schreef op 10 januari 2003 @ 19:38:
[...]
'k Zie dat je @Home hebt:

[...]
het is niet echt een email service, omdat je niet kunt antwoorden op de emails :) plus dat het een kleinschalig BBS is dus ik verwacht niet echt problemen. :)

Verwijderd

BBS? Bestaat het fidonet niet meer? Lekker met BlueMail (zo heette dat toch?) mailen :)

Die voorwaarden van @home zijn lek; zolang je het geen abonnement noemt mag je email verstrekken wat je wilt..

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 19:40:
[...]
het is niet echt een email service, omdat je niet kunt antwoorden op de emails :)
Overigens is het dan nog steeds verboden volgens de voorwaarden, want het hoeft geen complete service te zijn, ook 'gedeeltelijk' is verboden. En, waarom kan je niet antwoorden dan? Geen geldig from- of reply-to headers? Dan overtreed je nog een regel:
http://voorwaarden.home.nl/aanv_voorwaarden_maart2002.html
Het verwijderen of veranderen van de e-mail header is niet toegestaan. In uitzondering hierop is het toevoegen van tekens aan uw afzender weergave toegestaan met het doel te voorkomen dat u wordt toegevoegd aan automatische ‘bulk e-mailers’. Uw echte e-mail adres moet wel herkenbaar zijn voor andere mensen (bijvoorbeeld: nospam.johan.kort kan als vervanging dienen voor johan.kort).

- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 19:42:
BBS? Bestaat het fidonet niet meer? Lekker met BlueMail (zo heette dat toch?) mailen :)

Die voorwaarden van @home zijn lek; zolang je het geen abonnement noemt mag je email verstrekken wat je wilt..
lol ik heb ook een fidonet en bluemail optie, ik zal eens loeren of ik me daar bij kan aansluiten en zo, is geloof ik allemaal nogal ingewikkelt maar zou wel stoer zijn.

ik zal het geen abonnement noemen, en je kan dus ook niet antwoorden op die mails dus wat dat betreft is het geen echte email. ;)

Verwijderd

Topicstarter
intoxicated schreef op 10 januari 2003 @ 19:44:
[...]

Overigens is het dan nog steeds verboden volgens de voorwaarden, want het hoeft geen complete service te zijn, ook 'gedeeltelijk' is verboden. En, waarom kan je niet antwoorden dan? Geen geldig from- of reply-to headers? Dan overtreed je nog een regel:

[...]
lol schei uit, ik wordt er bang van!!!! ;)

Verwijderd

Je kunt veelal ook niet antwoorden op SPAM,

Dus wat dat betreft is het ook geen echte mail !

Klopt wel ja...

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je zelf een local mailserver draait hoe je alleen maar op localhost te zoeken. :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:08
Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 17:21:
Zie topic titel.

Voor mn BBS zoek ik een server die relayen toe staat, liefst een hele lijst. Wie helpt me uit de brand? :)

www.google.com

En zie dat die er niet zijn, niet legaal iig :)
En daarnaast is zulk een vraag al vaker langs gekomen, zie dus de search :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.