hoe maak je zelf een .iso of een .bin

Pagina: 1
Acties:
  • 407 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11039

Topicstarter
Ik vroeg me dus af hoe je dat zelf kan doen. Ik kan ze branden, dus iets in me brandproggie moet het omzetten naar echte bestanden, dus moet er ook iets zijn wat dus echte bestanden omzet naar een .iso of een .bin. Mijn vraag is dus, wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-04 16:55
gebruik nero voor nrg files, en cdrwin voor iso of bin volgens mij.
ik gebruik altijd blindread (www.blindread.com) voor ongeveer het zelfde effect, maar dan gewoon met cue, is superhanding, en werkt ook nog.

WeppeL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11039

Topicstarter
Jah maar ik wil zelf van files een .iso maken. Dat ik dus gewoon simpel kan verdelen in .rar files en dan op een PUB kan lozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalium-220
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

moet je met nero gewoon kiezen voor
cd copy
en dan bij het tabblad image het vinkje
bij delete image after copy uitvinken
en dan niet kopieeren maar gewoon inlezen (duh)
dan heb je de image

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FReaKaNDeLL
  • Niet online
In Nero kan je (volgens mij) alleen NRG files maken. Kies als recorder de Image Recorder, and you're ready to go.
Maar een NRG is GEEN ISO!
Met FireBurner kan je wel ISO's maken, maar kweenie zeker of dit ook kan dmv een image copy van een cd (beetje voag, maar bijzonder klein proggie).
Met CDRWIN kan je BIN (met bijbehorende CUE) files maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1704

Met cdrwin kun je inderdaad een cue en bin file maken door "Extract Disc" te kiezen en dan naar image te laten schrijven

Weet niet de preciese opties, maar het is mogelijk. Ik gebruik cdrwin voornamelijk om deze cue en bin files te fikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5909

En waar zit die extract disc optie bij cdrwin ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1795

Het 3e knopje op het beginscherm, het staat er ook bij als je erop klikt en er staat een pijl van cd naar HD, hoe simpel kan het zijn :)
Pagina: 1