Toon posts:

cabel door routen met 2 crosscables

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een pentuim 166 met daarop win 98 en van deze pc wil ik een router maken. De internet verbinding komt binnen op een kaart en moet worden gerout naar 2 andere netwerk kaarten die dmv crosscable weer aan 2 pc's vast zitten ...
welk progamma kan ik hiervoor het best gebruiken ? het moet trouwens ook msn messenger ondersteunen

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 16:42:
ik heb dus een pentuim 166 met daarop win 98 en van deze pc wil ik een router maken. De internet verbinding komt binnen op een kaart en moet worden gerout naar 2 andere netwerk kaarten die dmv crosscable weer aan 2 pc's vast zitten ...
welk progamma kan ik hiervoor het best gebruiken ? het moet trouwens ook msn messenger ondersteunen
winroute ;)

Hoe deel ik Internet ?

waarom wil je routeren naar 2 nic's kan je geen hub gebruiken?

[ Voor 7% gewijzigd door Erkens op 10-01-2003 16:45 ]

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
rtfm

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Topicstarter
ja ik kan wel een hub gebruiken , maar dan moet ik er eerst een kopen en ik heb alle spullen al om het zo te doen dus :) , en wtf betekend of is rtfm?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 16:46:
ja ik kan wel een hub gebruiken , maar dan moet ik er eerst een kopen en ik heb alle spullen al om het zo te doen dus :) ,
je weet zeker dat je windows 98 gaat gebruiken, linux/freesco is geen optie?
en wtf betekend of is rtfm?
iets negatiefs :/

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 16:46:
ja ik kan wel een hub gebruiken , maar dan moet ik er eerst een kopen en ik heb alle spullen al om het zo te doen dus :) , en wtf betekend of is rtfm?
FYI
RTFM = Read the fucking manual
STFU = Shut the fuck up
RTFF = read the fucking faq
B)

Om op je vraag terug te komen, dit kan met bijna elk routing progsel. Zelfs ICS.

• comvidnet
  • Laatst online: 30-11-2021
ik zou idd voor freesco gaan, en als je aan windows 2000 kan komen die.
Freesco is gratis, klein en snel :)

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

Verwijderd

Topicstarter
ja ok , maar ik kende al die proggama's wel maar sygate wingate enz. maar kon nergens vinden in het progamma voor het routen naar 2 nic's , en linux heb ik er al een paar keer geprobeert erop te zetten maar lukt echt niet, hij formateert nog geen enes ook niet in dos, het heeft nu al zoveel frustraties opgeleverd dat ik het ook niet meer ga probeeren , het was trouwens slackware

Verwijderd

Topicstarter
comvidnet schreef op 10 January 2003 @ 16:54:
ik zou idd voor freesco gaan, en als je aan windows 2000 kan komen die.
Freesco is gratis, klein en snel :)
ja zat ik ook nog aan te denken [aan freesco], alle windows os'en heb ik hier liggen , maar win2k is er ook met GEEN mogelijk heid op te krijgen!!:|, maar maybe haal ik ergens wel een andere hd vandaan. Maar het is wel zo makelijk om het zo te houden , want een progamma erop en het moet werken , is er trouwens snelheids verlies als ik het door win98 met wingate late routen , want dat kan ik me wel voorstellen bij win98?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 17:00:
[...]

ja zat ik ook nog aan te denken [aan freesco], alle windows os'en heb ik hier liggen , maar win2k is er ook met GEEN mogelijk heid op te krijgen!!:|, maar maybe haal ik ergens wel een andere hd vandaan. Maar het is wel zo makelijk om het zo te houden , want een progamma erop en het moet werken , is er trouwens snelheids verlies als ik het door win98 met wingate late routen , want dat kan ik me wel voorstellen bij win98?
het grootste nadeel van win98 is de stabiliteit, zeker na een paar dagen draaien ;)

freesco is echt niet moeilijk, je volgt gewoon de stappen en vult je gegevens in en het werkt (er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59

Predator

Suffers from split brain

Dit hebben toch wel een aardig aantal keer gehad.
Zie Hoe deel ik Internet ? voor progs...
winroute kan weldegelijk over 2 nics natten.

Over win98 als server:
http://arethusa.tweakers.net/~acm/omega/omega

Voor messenger kijk je best eens hier:
-=Het grote Msn Messenger topic=-

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.