hier hebben we het dus over... ik denk er serieus over om iets in deze richting te gaan kopen, alleen hoe lang ben ik hier nou zoet mee?? En natuurlijk, in PC-Land word alles snel oud, maar zijn de onderdelen dan nog goed te vervangen (snellere proc) of wordt dat moelijk?
Het zal zo'n 3 tot 4 jaar een goed systeem blijven, daarna zal het zo'n 3 tot 4 jaar een matig systeem zijn en daarna zal het nog goed z'n dienst kunnen doen als 2e pc of iets dergelijks.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Wat versta je onder een goed systeem?
Een tweaker zal na 1,5 jaar al genoeg hebben van z'n eens high-end proc en videokaart. Drie tot vier jaar is erg lang. Acht jaar is helemaal een eeuwigheid (een 486DX4 is tegenwoordig niet matig maar ronduit slecht en onbruikbaar).
Een tweaker zal na 1,5 jaar al genoeg hebben van z'n eens high-end proc en videokaart. Drie tot vier jaar is erg lang. Acht jaar is helemaal een eeuwigheid (een 486DX4 is tegenwoordig niet matig maar ronduit slecht en onbruikbaar).
Tja, wat dat betreft ben ik het met Nitrox eens. Mijn vorige PC was een Duron800. Die heb ik zeker een jaar of 2 gehad. Toen dwongen hardware-eisen van games etc mij tot het kopen van een nieuwe PC. Mijn P4 1.5Ghz heb ik een nu ook al iets van een jaar en er is inmiddels al 3Ghz. Dus ik denk dat je een jaar of 3 goed zit met een dergelijk systeem. Zeker de High-End Game PC.
Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.
3-4 jaar een goed systeem ?NitroX_infinity schreef op 10 januari 2003 @ 16:48:
Het zal zo'n 3 tot 4 jaar een goed systeem blijven, daarna zal het zo'n 3 tot 4 jaar een matig systeem zijn en daarna zal het nog goed z'n dienst kunnen doen als 2e pc of iets dergelijks.
Elk jaar een resolutie achteruit in je games zeker.
Binnen die tijd moet er zeker wel het 1 en ander aan geupdate worden wil je alles lekker blijven spelen/draaien. De Games hebben dat dan zeker nodig, de verdere software natuurlijk niet.
Maar ik denk dat je 3 jaar wel aan kunt houden als grens dat je weer iets nieuws moet kopen (alles bij elkaar dan)
Basic vraag, na 3 jaar heb je zeker weten een nieuwe nodig. Veel eisende mensen kopen na 1.5 jaar een nieuwe (of upgraden)
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()