[java] applet leesrechten geven

Pagina: 1
Acties:

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:29
Ik heb een spelletje gemaakt, hij doet het helemaal goed in Jbuilder maar als ik het spel wil runnen in een browser doet hij het niet goed omdat de applet geen rechten heeft om te lezen.
Hij leest vragen in uit een textbestand.

Weet iemand mischien hoe je een applet leesrechten geeft, ik kan er op internet ook niets over vinden, ook heb ik hier al de search gebuikt, maar nix kunnen vinden.

Het is voor een schoolproject, maar ik vraag jullie dus niet om de code voor me te schrijven, een tutorial of een voorbeeld zou het mooiste zijn.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Verwijderd

je kan de text file in de jar proppen of het bestand op de server plaatsen waar ook de applet staat De applet mag alleen de server benaderen waarvan het geladen is

Voor de jar kan je de classloader gebruiken....

kijk eens naar de

public InputStream getResourceAsStream(String name)
of
public URL getResource(String name)

in de class Class
Voor applets wordt het ookwel gebruikt om images uit de jar te halen zoiets als:
code:
1
 bgImage = Toolkit.getDefaultToolkit().getImage(intomartbar.class.getResource("background.gif"));

dus ik denk dat je wel zoiets kan gebruiken
code:
1
2
3
4
5
6
7
try {
   InputStream streamIn = getClass().getResourceAsStream("mytextfile.txt");
   // doe verder wat je wilt
} catch (Exception e) {
   // oops
   System.out.println("Failed to load file: " + e.toString());
}

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 16:46 . Reden: wat voorbeeld code erbij gezet ]

• MagicTempest
de bestanden stonden al op dezefde server als de applet. We hebben net een tutorial gevonden en zijn nu ff kijken of dat werkt.

• MagicTempest
Is het bij die Inputstream streamIn mogelijk om in de txt bestanden nog bepaalde regels te selecteren?

readLine ()...?

Verwijderd

Ja je hebt gewoon een inputstream... wrap het maar in iets wat je fijn vindt.... Maar je had de code toch al gemaakt als application? En daar las het toch ook een textfile uit, of niet? Dan kan je (neem ik aan) gewoon de zelfde code gebruiken.....

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

MagicTempest schreef op 10 January 2003 @ 16:11:
Ik heb een spelletje gemaakt, hij doet het helemaal goed in Jbuilder maar als ik het spel wil runnen in een browser doet hij het niet goed omdat de applet geen rechten heeft om te lezen.
Hij leest vragen in uit een textbestand.

Weet iemand mischien hoe je een applet leesrechten geeft, ik kan er op internet ook niets over vinden, ook heb ik hier al de search gebuikt, maar nix kunnen vinden.

Het is voor een schoolproject, maar ik vraag jullie dus niet om de code voor me te schrijven, een tutorial of een voorbeeld zou het mooiste zijn.

Vorig jaar had ik ook hetzelfde probleem, gelukkig kon ik toen hier mijn info vandaan halen, paar sec zoek werk :P
http://kwast.ie.hva.nl/forum/viewtopic.php?t=814
Pagina: 1