Toon posts:

win2k: hoe domain terug veranderen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit hier met het volgende probleem:
Op de laptop van mijn pa z'n werk heb ik de domain name naar workgroup verandert. Nu wil deze niet meer inloggen op z'n login en geeft hij de melding: "The system could not log you on. Make sure your User name and domain are correct, then type your password again. Letters in passwords must be typed using the correct case. Make sure the Caps Lock is not accidentally on."

Nu.. Hoe verander ik weer de domainname? Ik kan totaal niet inloggen, en adminrights heb ik ook niet.

Hij moet zondag naar het buitenland en kan dus het werk niet meer bereiken. :X

• KorZijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11-2021

KorZijl

errare humanum est

Die laptop zal op 1 of andere manier toch contact moeten krijgen met de domaincontroller van z'n werk, ander kan hij zich niet meer bij het domain aanmelden. En ja, daar moet je adminrechten voor hebben...

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:35
Onder WinXP kun je nog een restorepoint terugzetten maar deze optie heb je niet onder W2k; ik denk dat je een probleempje hebt nu, naar naar mijn mening kun je dit niet zomaar terug veranden zonder adminrights en een domainaccount om je computer aan het domain toe te voegen.

Pvouput live

• gumkop
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-08-2025
--reactie gedelete--
sorry, ik had totale onzin ingetypt

[ Voor 122% gewijzigd door gumkop op 10-01-2003 16:10 ]

A8N-SLI / 7800GT / 3500+ / 7800GT

Verwijderd

Topicstarter
Daar staat dus geen knop advanced..

• Krypt
Hopende dat ie een lokaal account heeft of er 1tje weet.. maar dan kun je um nog steeds niet aan het domain hangen...

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
KorZijl: Ik kon daarnet perfect inloggen, maar sinds ik hem naar workgroup verandert heb dus niet..

Verwijderd

Topicstarter
Krypt:
Hij moet niet in het domain van't werk geraken.
Hij moet gewoon weer op zijn laptop kunnen werken. Ben gewoon stom geweest van het te veranderen.

't Kan ook zijn dat ik je verkeerd begrijp hoor.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gebruik een lokale username, niet een domein username. Bijvoorbeeld administrator.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• KorZijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11-2021

KorZijl

errare humanum est

Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 16:10:
KorZijl: Ik kon daarnet perfect inloggen, maar sinds ik hem naar workgroup verandert heb dus niet..
Maar was dat dan lokaal, in het domein of in de werkgroep?
Als je de computer echt uit het domein hebt gehaald en in een werkgroup hebt gestopt, kun je pas met adminrechten en een verbinding met de domeincontroller weer terug in het domein komen.

• Krypt
Hij hing dus in een domain op het werk van jullie pa; je pa heeft een account om op dat domain aan te loggen, dit account&password wordt gecashed zodat ie bij offline werken ook aan kan inloggen op de computer.
Als je die computer uit het domain haalt (dus in een workgroup te hangen) flushed ie alle domaininfo die hij had, en kan jullie pa dus niet aanloggen met het account dat ie op dat domain heeft.

Wat je nu nodig hebt is een lokaal user account om in te kunnen loggen, aangezien het een laptop van het werk is, zullen ze door security redenen geen lokaal account voor je pa hebben aangemaakt en een niet simpel administrator wachtwoord hebben ingesteld.

Als je nu echt heel dringend op die laptop wilt komen en je hebt geen optie meer om naar de systeembeheerder van jullie pa z'n werk te gaan, zou je een unix flop kunnen gebruiken om het local admin account te resetten zodat je wel kunt aanloggen. (note: geheel eigen risico en hiermee zijn ze meestal niet blij!! en als het werk slim is hebben ze het admin account gerenamed)

Nadeel blijft dat jullie pa niet met zijn account kan aanloggen en dus niet kan aanmelden op het domain (kan wel, maar dan moet je handmatig mappings aanmaken)...

[ Voor 9% gewijzigd door Krypt op 10-01-2003 16:18 ]

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
KorZijl schreef op 10 January 2003 @ 16:12:
[...]

Maar was dat dan lokaal, in het domein of in de werkgroep?
Als je de computer echt uit het domein hebt gehaald en in een werkgroup hebt gestopt, kun je pas met adminrechten en een verbinding met de domeincontroller weer terug in het domein komen.
Ik heb dus geen adminrechten, en denk dat van die verbinding gaat dus ook al niet. Ik denk niet dat hij nog op z'n werk geraakt.

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 21:17

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Dat wordt met het schaamrood op de kaken terug gaan naar zijn werk.
En daar krijg je te horen "het is een zakelijke laptop en dus niet voor hobby gebruik"
En nog terecht ook.

Ik zou er niet mee gaan hobby'en om het recht te krijgen , dan maak je het alleen maar erger. Op het Domain kom je toch niet meer zonder de juiste rechten.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Pagina: 1