Problemen responsiviteit systemen met DNETC

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op mijn werk heb ik een 30-tal pc's (veelal P-200MMX) DNETC draaien, het is de nieuwste versie van de client op win95/98 stations.
Ze gebruiken 1 centraal buff-in en buff-out bestand.
Ik krijg nu extreem veel klachten over traagheid in vooral Exact 7.0 (DOS). Is het zo dat DNETC niet alleen idle-time gebruikt?
Ik start dnetc via een extra regel in het Novell 4.11 SP8a loginscript:
f:\user\admin\dnet\dnet\dnetc -e dsmarty@dsmarty.com -inbase f:\user\admin\dnet\buff-in -outbase f:\user\admin\dnet\buff-out -runoffline -nofallback -hide
Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
Het netwerk draait trouwens op IPX en niet op TCP/IP.

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 15:05

Scraper

ErikJ

Dsmarty,

dan moet je eens gaan kijken wat de client aan het doen is. Als zoŽn systeem traag is. Als je een log aanmaakt, dan kun je in ieder geval kijken waar hij mee bezig is.

De client is iig zo gemaakt dat hij alleen idle time behoort te gebruiken.

Anders moet je even een mailtje sturen naar Distributed.net met de vraag of zij dit eerder hebben gezien.

• DSmarty
  • Niet online
Zelf vermoed ik dat de prioriteit van DNETC hetzelfde is als de prioriteit voor een dos-taak onder win9x, en dat daardoor de boel vertraagd wordt. Maar ik zal het eens melden bij d.net.
Thx

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-03 10:55

Andy

rm -r

je kunt de client toch pauseren op het moment dat de exact software actief is?

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 20:37

Tuinhark

Retro

Je zult het proggie WinTOP ofzo moeten gebruiken om te kijken of het inderdaad zoveel CPU tijd gebruikt wanneer je Exact draait. Dus: tijdens het laden ofzo van Exact moet je er op letten dat het 'gebruik' van DNETC terugloopt van ~90% tot weet-ik-veel-30%-of-zo. :) Zo niet, dan heb je wellicht de boosdoener. :'(

• DSmarty
  • Niet online
Andy >> Hoe stel ik dat in, en kan ik dat uberhaupt remote instellen, of moet ik daarvoor alle clients langs?

Moooh... DSmarty

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-03 10:55

Andy

rm -r

dat stel je in bij
1>General client options
7>"pause if running"
hier geef je de naam van het *.exe of aanverwante programma waar de client ruzie mee heeft
volgens mij hoef je dit maar 1 keer in te voeren want dit komt in je .ini te staan

suukzes!

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

Verwijderd

Trouwens vette kans dat het starten van de client vanuit het login script van netwehr het probleem is, als je namelijk iets start wordt het geheugen van het logon proces niet vrijgegeven na het beeindigen van het script...

of dat nog steed sis weet ik niet maar dat was bij mij vorig jaar wel het probleem.....

gewoon de client als service starten, heb je er nooit meer last van... toch ?

meuh

koezereskjoe...

• DSmarty
  • Niet online
Hoe kan ik hem op afstand als service starten dan? En kan ik het centraal dan nog wel beheren, ik wil graag alles centraal houden, onafhankelijk van de individuele workstations.

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Door je startcommando van het loginscript te verplaatsen naar de policy (als je die hebt)

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• DSmarty
  • Niet online
Dat kan ik weleens doen.
Maakt het nog verschil als ik de extra tag -priority 0 meegeef, of is dat al standaard?

• DSmarty
  • Niet online
Kaasboer: Ik laat de dnetc client opstarten vanuit een batchfile, en deze laat ik runnen vanuit het system loginscript, lijkt mij geen enkel probleem te zijn wat betreft geheugen, or am I wrong? (de batchfile wordt namelijk afgesloten)

Verwijderd

Yo() smartie

het probleem zat hem toen in het aanroepen van een prog vanuit het login script....

wanneer de batchfile gestart werd als laatste commando met EXIT <batchfile> ging het wel goed......

maar ik ben een beetje roestig, hoe het tegenwoordig is weet ik niet......

Het op afstand starten als service is volgens mij nog steeds de makkelijkste methode....

exe naar zijn schijf kopieren, zijn registry vullen met de nodige entrys en de service starten.....

maar dit is uitgebreid beschreven in een thread van ik geloof 2 weken geleden...
heeft iemand die nog ? iknie....

koezereskjoe...

• DSmarty
  • Niet online
Zelf denk ik dat het meer in de combinatie zit van het idle-time gebruik van dnetc, en het draaien van dosapplicaties als Exact.
Ik heb ze nu gewoon via zenworks lokaal geinstalleerd met wat extra opties, zodat hij niet actief is als mensen in Exact zitten. Dit lijkt goed te gaan.

Verwijderd

nu alleen nog de gebruikers instrueren dat ze exact afsluiten wanneer ze het niet gebruiken... :)

gnau fur fenster ?

• DSmarty
  • Niet online
Dat is inderdaad weer een nadeel, zolang Exact draait, draait DNETC niet :(
Ik zal ze wijsmaken dat ze echt uit exact moeten als ze er niet actief in zijn, anders ga ik mijn gebruikers onder- :r
Pagina: 1