Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Hoe moet ik het aanpakken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een standard case, en wil hem gaan modden, omdat vorige idee om het met een stikker te bewerken, is foutgelopen, nouja prijs werd me beetje te duur (30 Euro voor 50 cm2)

Ik wil dit logo (zonder letters, duh!) :

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/japan/info/releases/DC_logo2.GIF

gaan uit-dremelen uit de case, de binnen kant van de case, zeer wit zilver spuiten, zodat die 1e CCFL light erin, meer moet opvallen, de light word ROOD.

Al in bezit :
1 Rode CCFL light,
Dremel, nouja ALDI ding,
tekening al op kast

De vraag :
Hoe kan ik het best het Dreamcast Logo uitslijpen? Ik heb begrepen dat ronde vormen eenmaal moeilijker zijn, en vooral deze.

Ik ben een beginner, maar wil het eigenlijk gelijk goed doen :p, zodat ik niet over 2 maanden weer een nieuwe casemod wil maken, ben lui, en wil het goed hebben.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:54
Tja... Moet op zich als je _de tijd neemt_ en niets overhaast geen al te grote rot klus worden... Zorg in elk geval dat je niet in een keer het hele figuur uit probeert te zagen, maar zorg dat je de ruimte krijgt om te werken door in stukjes/etappes te werken. Ik zou er _ook_ voor zorgen dat ik dan alsnog niet meteen het hele figuur uit zaag. Probeer tussendoor stukken te laten zitten voor de stevigheid zodat die 'cirkel' niet steeds verder ombuigt als je zit te dremelen :)

Oh ja! Teken het figuur wel aan de binnenkant en werk vanuit de binnenkant! :) Zo ben ik nog finaal de fout ingegaan...

Liege, liege, liegebeest!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Gewoon eruit dremelen, stukje voor stukje. Dus een mm diep, opschuiven, klein beetje draaien, weer mm diep etc. en de 2e keer er doorheen.

Mijn tip: Probeer het eerst ff op een ander metalen plaatje ofzo (heb ik ook gedaan).

Voorbeeld van zo'n bocht:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ehorde/ff/cm2.jpg
En dan is dit de bovenkant (ik heb dus vanuit de achterkant gedremeld), die braampjes zie je niks meer van als je het met een zoetvijltje wegvijlt :)

Als je je plexi overal vastlijmt hoef je niet eens overal "bruggen" te maken, dat slaat nergens op (dat metaal is stevig genoeg).

System specs

• zakonski
  • Laatst online: 19-12-2020
Ik heb het vandaag via een laser laten doen, maar jah, moet je maar net iemand kennen die dat voor je wil doen...

je hebt 3 soorten mensen: mensen die kunnen tellen, en mensen die niet kunnen tellen.

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 16:51

Interstice

Hallo?

zakonski schreef op 10 januari 2003 @ 16:06:
Ik heb het vandaag via een laser laten doen, maar jah, moet je maar net iemand kennen die dat voor je wil doen...
Heb jij je case nu gemod dan ?

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• zakonski
  • Laatst online: 19-12-2020
Druk bezig... waddan?

[ Voor 88% gewijzigd door zakonski op 10-01-2003 18:09 ]

je hebt 3 soorten mensen: mensen die kunnen tellen, en mensen die niet kunnen tellen.

• Anus Cocainus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Anus Cocainus

Wrong hole fool!!!

Je hebt geluk, de cirkels zijn op het plaatje ook een beetje golvend, dus als je er naast dremelt zeg je gewoon dat t hoort :*)

Verwijderd

Topicstarter
:D Jah, *Thank Sega!, I love You!* Ik heb dat plaatje de Cirkel uitgeknipt met PS6.0 (photoshop dus) en vergroot naar ongeveer 1,5 A4 redelijk groot dus, ik heb dus precies die afbeelding daar op mijn kast zitten.

Versteveging is geen probleem, ik heb 3 mm dik plexiglas en dat word d.m.v siliconenkit aan de binnen kant van de kast gemaakt, zodat ik niet het probleem heb dat de cirkel kan inklappen/inbuigen.

De cirkel kompt achter het moederbord te zitten, dus maar een kleine ruimte, daarom is het een van de redenen dat de binnenkant van de case licht zilver word.

*** Bij me broertje op school (technische opleiding) kan ik het misschien doen, met een groter apparaat, en een leraar metaal bewerking, heb ik dus steun, en kan ik geholpen worden.***

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 20:08 ]

Verwijderd

Anus Cocainus schreef op 10 januari 2003 @ 19:13:
Je hebt geluk, de cirkels zijn op het plaatje ook een beetje golvend, dus als je er naast dremelt zeg je gewoon dat t hoort :*)
Daarom heeft hij 't ook uitgekozen .. wat d8 jij dan :+

( 't is niet alsof ie vrijwillig zo'n dreamcast teken op z'n kast zou willen ... nofi :P )

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 20:08:
[...]

( 't is niet alsof ie vrijwillig zo'n dreamcast teken op z'n kast zou willen ... nofi :P )
Da's een flame, check je mail

Ik ben een DC fan, heb er 1 staan, met ruim 150 spellen, geen bull, allemaal officeel... Ik wil het DC logo, gewoon als fan!

Dreamcast Ruled! Is teminste een console waarmee je kan internetten zonder wat aan te schaffen!

Ik wil dat logo, omdat ik fan ben! That's It!

[ Voor 12% gewijzigd door AcouSE op 11-01-2003 14:26 ]

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:29

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 20:06:
:D Jah, *Thank Sega!, I love You!* Ik heb dat plaatje de Cirkel uitgeknipt met PS6.0 (photoshop dus) en vergroot naar ongeveer 1,5 A4 redelijk groot dus, ik heb dus precies die afbeelding daar op mijn kast zitten.

Versteveging is geen probleem, ik heb 3 mm dik plexiglas en dat word d.m.v siliconenkit aan de binnen kant van de kast gemaakt, zodat ik niet het probleem heb dat de cirkel kan inklappen/inbuigen.

De cirkel kompt achter het moederbord te zitten, dus maar een kleine ruimte, daarom is het een van de redenen dat de binnenkant van de case licht zilver word.

*** Bij me broertje op school (technische opleiding) kan ik het misschien doen, met een groter apparaat, en een leraar metaal bewerking, heb ik dus steun, en kan ik geholpen worden.***
waarom achter het moederbord :?
vind het logischer om het aan de andere kant te doen zodat je het moederbord kunt zien :?

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

je kan beter een decoupeerzaag pakken.

Het eerste stuk zal misschien wel gaan met de 'Dremel', maar hoe dichter je bij het midden komt, hoe moeilijker het wordt om rond te gaan.

Nog een kleine tip: je wilt de zijwand in 1 stuk in je handen hebben, dat spiraaltje gooi je toch weg. Daar mag je dus doorheen snijden.

En nog 1: Misschien heb je hier wat aan.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

In het midden van het logo een rond voorwerp plaatsen met een touwttje wat vast zit. Aan de andere kant je stift/dremel en dan in de rondte gaan zodat het touwtje zich opwindt.

Dan krijg je die vorm....

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Topicstarter
1. Achter het moederbord, is de reden... welke reden, nou deze : Mijn moederbord is niet super, en die kant staat tegen mijn buro aan, de andere kant, dus achter het moederbord "staat" in het zicht van de kamer, dat is een van de redenen. De 2de rede is dat het achter me moederbord gewoon iets mooier is, de bevestiginsplaat is mooi :P

2. Decopeerzaag door metaal? kan dat dan?

3. Ik hou de binnenkant niet, ben van plan elke 5 centimeter, een dwarscut te maken, zodat ik dat uitgesneden stukje los kan maken en weg kan pleuren

4. De vorm, is uniek, vind ik, Sega Ruled, als je het op die manier doet, word het te rond, en valt het logo niet mooi uit, het is meer een plat gedrukte cirkel, dan een normale cirkel, als je het op jou manier doet, krijg je gewoon een rondje.

• bassie666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09-2024

bassie666

www.wrsmarine.com

met de decoupeerzaag gaat het veeel netter dan met de dremel, heb nu 2 cs logo's gemaakt 1 met dremel (veel nabewerken nodig) en 1 met de decoupeerzaag met een zaagje voor 0,5 tot 1,0mm staal en zat er gelijk strak doorheen. bijna geen vijlen nodig.
dus doe het rustig met zaag op de snelste stand en pak het fijnste zaagje.

ps. - doe handschoenen aan splinters zijn heel scherp (ben 3 dagen aan het peuteren geweest
- doe pluggen in je oren (echt nodig)
- zet een bril op (echt nodig)

[ Voor 22% gewijzigd door bassie666 op 11-01-2003 10:11 ]

HTPC user

Verwijderd

Boor een gaatje erin, pak een handfiguurzaag met een ijzerzaagje (koop er wel genoeg, stuk of 10 moet genoeg zijn) en ga aan de slag. Dan krijg je echt een heel mooi logo. De 'gaten' die ik nu in mijn case maak doe ik ook dmv een figuurzaag, echt ideaal.

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09-2024

peeweeherman

energieleverend.nl

Ik ben het helemaal met ted eens, gewoon even de figuurzaag erbij voor het beste resultaat. Ik heb ooit eens de logo's van tiberian sun gezaagd, zal er best leuk uit.

Als ik wist hoe ik foto's moest plaatsen kon je het zien, heb alleen geen zin om dat uit te zoeken :O

Update: hiernaast een klein voorbeeldje

[ Voor 10% gewijzigd door peeweeherman op 11-01-2003 10:48 ]

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

Verwijderd

let wel op dat een rode CCFL bijna altijd roze wordt, en niet mooi rood als op de tekening

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09-2024

peeweeherman

energieleverend.nl

Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 11:49:
let wel op dat een rode CCFL bijna altijd roze wordt, en niet mooi rood als op de tekening
Daarom heb ik dus ook rood plastic gebruikt.

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:34
Ik heb nu ook een moeilijk logo met een decoupeerzaag uitgezaagd en dat gaat perfect, gewoon veel gaten boren zodat je vanuit verschillende hoeken kunt gaan zagen. En doe kleine stukken tegelijk, waarbij je de rest van het logo tussen 2 platen hout klemt, zodat het gewoon helemaal vast zit.

Verwijderd

Dirtbiter schreef op 11 January 2003 @ 12:46:
Ik heb nu ook een moeilijk logo met een decoupeerzaag uitgezaagd en dat gaat perfect, gewoon veel gaten boren zodat je vanuit verschillende hoeken kunt gaan zagen. En doe kleine stukken tegelijk, waarbij je de rest van het logo tussen 2 platen hout klemt, zodat het gewoon helemaal vast zit.
of dus gewoon met een figuurzaag, kan je alles in 1 keer doen, 1 gat boren en gaan met die banaan!

Verwijderd

Topicstarter
Veiligheid voor alles :P offcourse!

en rood licht, ik weet het dat probleem, daarom de wit zilver, of liever gezegt blank zilver (mat zilver) binnenkant van de case... misschien wel blauw, kan de rode altijd nog gebruiken, het officele logo is blauw, maarjah, ik zie wel... eerst uitzagen

Verwijderd

K AcouSE. Dus gewoon dremelen.

[ Voor 168% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 09:39 ]

Verwijderd

niet bang zijn om het te verpesten... het lukt wel.. gewoon dremelen

Verwijderd

Topicstarter
Wat is nu het best? Dremelen of zagen?

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 14:45:
Wat is nu het best? Dremelen of zagen?
Beide, eerst zagen en daarna met de dremel nabewerken....

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

ja goed idee! eerst binnen de lijn zagen en dan met een schuurtrommel bijwerken!
Pagina: 1