Toon posts:

[ActiooScript] FScrollPane niet helemaal correct?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
_root.attachMovie("FScrollPaneSymbol", "pane_sp", -16384);
_root.pane_sp.setSize(400, 400);

_root.createEmptyMovieClip( "data_field", -16383 );
_root.data_field.beginFill( 0xCCCCCC );
_root.data_field.moveTo( 100, 100 );
_root.data_field.lineTo( 100,100 ); 
_root.data_field.lineTo( 100, 400 );
_root.data_field.lineTo( 400, 400 );
_root.data_field.lineTo( 400, 100 );
_root.data_field.endFill();

_root.data_field._x = 0;
_root.data_field._y = 0;
_root.data_field._width = 500;
_root.data_field._height = 300;
_root.data_field.useHandCursor = true;

_root.data_field.createTextField("mytext",-16384,100,100,300,100);
_root.data_field.mytext.multiline = true;
_root.data_field.mytext.wordWrap = true;
_root.data_field.mytext.border = false;

_root.data_field.myformat = new TextFormat();
_root.data_field.myformat.color = 0xff0000;
_root.data_field.myformat.bullet = false;
_root.data_field.myformat.underline = true;

_root.data_field.mytext.text = "this is my first test field object text";
_root.data_field.mytext.setTextFormat(myformat);

_root.pane_sp.setScrollContent(this.data_field);
_root.pane_sp.refreshPane();

Code is een rommeltje, maar dat komt door het steeds proberen.

Hij tekent nu alles in het scollpane, maar als je scrollt, verdwijnt wel de MC data_field, maar de tekst blijft gewoon zichtbaar.

Het lijkt erop dat sub movies in een movie die in een scollpane zit niet wordt 'geclipt'. Ik heb ook al een hoop met de diepten zitten rotzooien, maar ik kom er niet uit zo.

Heeft iedereen dit probleem? En zoja is er een oplossing?

ps. Je hebt UI Components 1 of 2 hier voor nodig, ik heb ze allebei geinstalleerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 15:42 ]

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
ok geen oplossing voor je vraag (ik gebruik heen components - veel te traag en vaak probleempjes). maar wel voor je 'rommeltje'

with (_root)
{
attachMovie(....)
}

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt er op dat het masker wat op data_field wordt gezet (door het component), niet werkt voor text velden, kan dat?

Verwijderd

Ja, dat kan, wat je moet proberen is om de 'font outlines' te includen.
Een niet geinclude font word nl. niet gerenderd als vector, en is dus ook niet te masken door het component.

Includen dus...dit kan met as maar ook via een knopje in de textfield properties

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

hobbit_be schreef op 10 January 2003 @ 16:04:ik gebruik heen components - veel te traag en vaak probleempjes)
explain? :) je bedoelt de Flash UI Components?

"You're only as good, as what you did last week."

• hobbit_be
yep - AS is veel te traag (ik spreek van het gemiddelde user = PII400) voor zulk spul zelfs een simpele scroll bar is oertraag. Ik maak die dingen zelf (zonder component - gewoon AS en attach of zelfs met as draw commands) daar zit dan toch gemakkelijk 10x sneller. die components zitten eigenlijk 'te' mooi in elkaar - niet slecht maar echt wel voor PIII800 bestemd (en als je daar over nadenkt is dat toch wel waanzinnig)... en dan idd veel probleempjes met foutjes in de components- problemen met preloaden etc etc etc... maar als speed niet het probleem is...

mocht je sneller antwoord willen op je specifieke vraag kun je best

http://chattyfig.figleaf.com/

en daar flashcoders mailing list volgen - daar zitten zowat alle mannen (colin moock etc)..

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

hobbit_be schreef op 11 January 2003 @ 03:26:
yep - AS is veel te traag (ik spreek van het gemiddelde user = PII400) voor zulk spul zelfs een simpele scroll bar is oertraag. Ik maak die dingen zelf (zonder component - gewoon AS en attach of zelfs met as draw commands) daar zit dan toch gemakkelijk 10x sneller. die components zitten eigenlijk 'te' mooi in elkaar - niet slecht maar echt wel voor PIII800 bestemd (en als je daar over nadenkt is dat toch wel waanzinnig)... en dan idd veel probleempjes met foutjes in de components- problemen met preloaden etc etc etc... maar als speed niet het probleem is...

mocht je sneller antwoord willen op je specifieke vraag kun je best

http://chattyfig.figleaf.com/

en daar flashcoders mailing list volgen - daar zitten zowat alle mannen (colin moock etc)..
psst: je kan components ook zelf maken :)

en ik denk dat oh,when? en andere gebruikers (ik dus ook) vooral benieuwd zijn naar je argumenten, voor een betere aanpak. Forum is trouwens bekend ;)

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

hobbit_be schreef op 11 januari 2003 @ 03:26:
yep - AS is veel te traag (ik spreek van het gemiddelde user = PII400)

die components zitten eigenlijk 'te' mooi in elkaar - niet slecht maar echt wel voor PIII800 bestemd
kheb zelf helaas geen ervaring met flash authoring en testing van de FUIC op een p2 400, maar dat wil ik best van je aannemen. Ik vind je argumenten ook redelijk, de genoemde componenten zijn gewoon wat heavier, en dat kost nu eenmaal wat tijd qua inladen. Dit is echter ook een discussie die tot in de treure is gevoerd op de jouw genoemde mailinglijsten, met zowel hele goede als tegenargumenten, ook van Nigel Pegg ( architect van de FUIC components )
Wat mijzelf betreft, ben ik wel een voorstander van deze FUIC components, gewoon omdat ze zo ontzettend mooi in elkaar zitten..alles zit erin, en met de updates die verkrijgbaar zijn op de FDK cd's word Flash MX ook veel meer een RAD platform, en dat is toch waar Macromedia meer naar toe wil, dat komt duidelijk naar voren in zowel productlijn als marketing / pr werk.

Wat componenten in het algemeen betreft, ik kan echt niet meer zonder, heb een hele library actionscript componenten waarmee ik via simpel drag n drop snel bepaalde functionaliteit beschikbaar heb. Ook ralph heeft een hele rits componenten beschikbaar ( wanneer gaan we de boel eens mergen ralph? ) zoals ie laasts nog met een te gekke multi-key extension kwam aanzetten. Voor iedereen die professioneel bezig is met Flash MX, loont het gewoon om eens wat meer tijd te nemen in een project en te kijken of wat je gemaakt hebt niet kunt abstraheren naar een wat generieker component, wat je makkelijk kan hergebruiken. Iedereen maakt wel eens iets wat ie vaker gebruikt, voor de 1 is dat een simpele tikker met db<>conn, voor de andere preloader, weer een ander wil graag tools voor een game engine en ga zo maar door. Steek een keer wat tijd in deze materie, er is inmiddels degelijke documentatie te verkijgen ( wie naar onze presentatie is geweest op het macromedia event weet welk boek we in de treure hebben aanbeveeld ;) ) en bespaar je een hoop tijd en moeite.

just some advice :)

"You're only as good, as what you did last week."

• hobbit_be
oh ik ga best wel akkoord hoor - ze zitten lekker in elkaar... en zoals je zegt begint het meer op een RAD te trekken. Maar dan krijg je eigenlijk wel competitie met Java (Swing, SWT, etc). Die laatste zijn toch een pak krachtiger en gek genoeg grafisch vaak sneller (voor een RAD dan he - niets gezegd over flash animatie). Ik vermoed dat in de volgende versie van Flash een windowing systeem gaat inzitten (een echt eh ;) en dan bye-bye welke andere techniek IMHO. Ik wou flash MX onlangs gebruiken voor een admin-app voor een DB... maar AS is op dit moment echt te traag voor serious werk. Zelfs met XML-sockets (nog altijd de snelste manier om data te porten) gaat het allemaal wat langzamer. Wat daar tegenoverstaat is dat het allemaal wel snel gebouwd kan worden. Ik kijk uit naar Flash MX2 (over een jaartje of twee neem ik aan). Of mischien moet ik me eens een PIV aankopen :)
Pagina: 1