Toon posts:

[sbs2k]Isa probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows 2000 sbs draaien.
Exchange 2000
ISA Server
Dit allen op de zelfde server.

Nu heb ik in me router ingesteld dat poort 25naar de de windows 2000 server gaat, maar kan niet connecten o.O (Andere poorten die ik map naar de server gaat wel goed, als ik dit ook goed instel in de isa server)

ik heb de isa server ingesteld door in:Small Business Server Administrator Console --> To DO --> Internet Connection Wizard
- de smtp server instellingen in laten stellen.

maar kan nog steeds niet telnetten vanaf het internet naar het ip+poort 25 :'(

kan iemand mij klein beetje helpen

• satyriasis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-04 22:16
Dus je hebt een ISA server achter de router draaien? :X nou ja moet je zelf weten maar probeer eens te connecten als je de isa services hebt gestopt. doet hij het dan wel? dan ligt overduidleijk aan ISA :7

Verwijderd

Topicstarter
ga ik nu ff proberen =)

Verwijderd

Topicstarter
hmmm werkt ook niet :?
dan ligt het niet aan de isa server.
hoe kan het dan dat alle poorten wel doorgemapt worden maar poort 25 niet :(.

weet iemand toevallig hoe ik een adsl verbinding aan kan maken ik de isaserver zelf ??
want dat is me tot nu toe niet gelukt!.. =/ (misschien werkt het dan wel)

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:12
Dus je poort staat wel degelijk open (doe eens een portscan)?
Laat je provider het wel toe dat je een service op poort 25 draait (of is het vanuit een intern netwerk dat je probeert). Staat de service die op poort 25 draait (SMTP mailserver) wel aan? En heb je geen beveiligingsinstellingen die het niet toe laten van een bepaald IP adres (of range) te verbinden?

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Topicstarter
smtp server draaid
op moment mogen all ranges verbinden
op de router firewall is uitgezet
dmz gebruikt en server ip daar ingevult
als ikd an een portscan doe, staat ie nog steeds dicht !! :(

via het interne netwerk kan ik wel naar de smtp server connecten =/
heb al al de router vervangen met een ander die ik hier heb, en andere filmware er ingepropt

alles werkt niet : '(

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:12
Dus van binnenuit staat de smtp open en vanbuiten (i-net) niet. Dan moet je eens vragen of je van je provider wel mag verbinden met zulke poort (ik mag dat in ieder geval niet)

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

je kunt ook nog kijken of je route tabel wel klopt ( 0.0.0.0 mask 0.0.0.0 --> ip adres van je router)

• -rAz-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2022
Mijn provider blocked 25 dus het kan wel degelijk zijn dat de provider de beperking oplegt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga is bellen met me ISP , werkt namelijk nog niet

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm klote Planet Internet blockt poort 25 :(, en ze willen dat op geen 1 mogelijk heid opzetten :(
Dan maar naar een andere provider verhuizen =//

Verwijderd

ach, isa en exchange op 1 server is toch vragen om problemen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 12:04:
ach, isa en exchange op 1 server is toch vragen om problemen :)
Ben ik niet met je eens !

Ik heb naar volle tevredenheid een BO2K draaien met Exch2k en ISA en werkt super , zelfs met 256mb mem.

Verwijderd

voor thuis of een paar gebruikertjes misschien...
maar dat is alleen performance...

je moet ook een gat in je fw maken... wat ook niet echt de bedoeling is...

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 12:33 ]

Verwijderd

Freeman, wat wil je doen over poort 25? Mail ontvangen? SMTP is nl standaard op 25. Ik heb dat hele gedoe ook gehad met planet want wij draaien onze eigen mailserver, maar konden op deze manier dus geen mail ontvangen.

Dat hebben we opgelost door onze mxrecords als volgt aan te passen (advies van planet)
10 mail.mijndomein.nl
20 mailrelay.planet.nl

Nu werkt het perfect. Als jij echter wil telnetten naar die bak, kun je dat dan niet via een andere poort doen? bv 26 en deze via de router laten mappen naar 25 op je W2K server?

Verwijderd

de reden waarom ze mail blokken is mailrelay...
het aanpassen van de mxrecords verhelpt dit niet... echter nu zal de mail via de mailrelay van planet gaan en dat wordt dan misschien wel toegestaan door planet... rechtstreeks kan nog steeds niet...
(vb mail wordt verstuurd... kan mail.mijndom.nl niet bereiken... gaat naar de 2de record, mailrelay.planet.nl, dit wordt niet geblokt en die kan mail.mijndom.nl wel bereiken... of blijft op de mailrelay staan en vervolgens haalt de mailserver lokaal de mail op (pop3))

port veranderen voor mail schiet niet op... dan wordt je mailserver helemaal nooit bereikt (hoe wou je dat duidelijk maken aan de rest van de wereld?)

Verwijderd

Helemaal waar, punt blijft dat ik niet weet wat ie met poort 25 wil. Wil ie alleen maar telnetten via 25, dan is het geen prob, dat kan ie mappen naar een andere poort

Verwijderd

Ik denk dat hij het als test bedoelt. Als ik een mail probleem heb dan telnet ik naar poort 25
bijvoorbeeld:

telnet mail.home.nl 25

220 mail7-sh.home.nl ESMTP server (InterMail vM.5.01.05.09 201-253-122-126-109-2
0020611) ready Wed, 15 Jan 2003 01:41:48 +0100

Nu weet ik dat hij werkt.

Je kunt zo ook een mail handmatig intikken en checken op open relay.

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04 13:51

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 15:58:
weet iemand toevallig hoe ik een adsl verbinding aan kan maken ik de isaserver zelf ??
http://www.smallbizserver.net/mxstream.htm

• Manis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-12-2023

Manis

a4

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Freeman9 schreef op 10 January 2003 @ 15:58:

--------------------------------------------------------------------------------
Wat je doet is een normale ADSL verbinding inrichten bij "Make new connection",

Daarna ga je naar de mmc van je isa, onder policy elements vindt je "dial-up entries....

Daar dien je je inlog gegevens te vermelden en deze te binden aan de fysieke dial-up verbinding.

Volgens de site http://www.smallbizserver.net/mxstream.htm is het niet mogelijk . . : Unfortunately ISA does not allow you to use a PPTP dialup connection to connect to the Internet. Daar ben ik ut dus niet mee eens...
Pagina: 1