Toon posts:

speedtouch 510 autopower up na storing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een speedtouch 510(i) heeft als nadeel dat ie niet automagisch opstart als de stroom erop gaat. Gisteren wilde ik namelijk vanaf extern op m'n compu thuis inloggen, maar daar bleek een stroomstoring te zijn geweest. De computers starten netjes helemal automagisch weer op, maar dat [piep] modem wenst een duwtje op de knop voorop. Oftewel de computers draaien vrolijk, maarde connectie is weg.

Ik heb al gezocht of ik via de webinterface oid en op google er iets over kon vinden, maar helaas. Vandaar hier de oproep. Weet iemand of het mogelijk is de speedtouch510(i) automagisch te laten opstarten?

(btw, na een kleine stroom dip start het modem weer zonder problemen op, als de stroom er een langere tijd af is geweest niet meer)

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
das inderdaad erg klote. Niet eens aan gedacht. Ben sinds deze week ook eindelijk ADSL connected. Als je hier een oplossing voor hebt dan hoor ik het graag!

No worries m8

• KorZijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11-2021

KorZijl

errare humanum est

Ik had gisteren exact hetzelfde probleem en heb toen ook al over een oplossing zitten nadenken.
Waarschijnlijk kan het gewoon niet... :(

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-02 12:28
Is een andere modem misschien een optie?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• 0cool
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-06-2024
hmmm zou hier ook ff niets op weten, maar aangezien hier een aantal Speedtouch 510 gebruikers zitten heb ik nog wel een vraagje tussendoor:

Ik krijg het niet voor elkaar om 10Mbit apparaten (hub en diverse nic's) op deze router aan te sluiten, is dat bij jullie ook zo???

You thought your secrets were safe. You were wrong

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

mhr-zip schreef op 10 januari 2003 @ 15:24:
Is een andere modem misschien een optie?
Een modem van een ander type is inderdaad een oplossing, het is met de 510 namelijk standaard zo. Maar de oudere Alcatel ST's hebben dit probleem niet, die gaan gewoon aan als de schakelaar op 'aan' staat.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• DeoDupke
Ik krijg het niet voor elkaar om 10Mbit apparaten (hub en diverse nic's) op deze router aan te sluiten, is dat bij jullie ook zo???
als het goed is ga ik vanavond boren en kabels trekken om het netwerk aan te sluiten op deze 510. Daar zitten oa ook een aantal 10 mbit netwerkkaartjes tussen. Ik hoop echter wel dat dit gaat werken anders moet ik nog een aantal 10/100 kaarten gaan halen.

[ Voor 24% gewijzigd door DeoDupke op 10-01-2003 15:29 ]

No worries m8

• mhr-zip
  • Laatst online: 23-02 12:28
Ja bij mijn draytek 2600 heb je ook gewoon aan of uit stand van de schakelaar.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• 0cool
DeoDupke schreef op 10 januari 2003 @ 15:28:
[...]

als het goed is ga ik vanavond boren en kabels trekken om het netwerk aan te sluiten op deze 510. Daar zitten oa ook een aantal 10 mbit netwerkkaartjes tussen. Ik hoop echter wel dat dit gaat werken anders moet ik nog een aantal 10/100 kaarten gaan halen.
Zou je misschien ff kunnen melden of het werkte..... dan weet ik in ieder geval dat ik verder moet gaan zoeken

• DeoDupke
Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 15:13:
Een speedtouch 510(i) heeft als nadeel dat ie niet automagisch opstart als de stroom erop gaat. Gisteren wilde ik namelijk vanaf extern op m'n compu thuis inloggen, maar daar bleek een stroomstoring te zijn geweest. De computers starten netjes helemal automagisch weer op, maar dat [piep] modem wenst een duwtje op de knop voorop. Oftewel de computers draaien vrolijk, maarde connectie is weg.

(btw, na een kleine stroom dip start het modem weer zonder problemen op, als de stroom er een langere tijd af is geweest niet meer)
hoezo draaien je computers wel eigenlijk? Die zijn ( uitgaande van ATX voedingen) toch hetzelfde principe als het modem ( aanschakelen met een druk op de knop)

[ Voor 1% gewijzigd door DeoDupke op 10-01-2003 15:33 . Reden: foutje :) ]

No worries m8

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

DeoDupke schreef op 10 januari 2003 @ 15:32:
[...]
hoezo draaien je computers wel eigenlijk? Die zijn ( uitgaande van AtTX voedingen) toch hetzelfde principe als het modem ( aanschakelen met een druk op de knop)
In de meeste gevallen is het mogelijk om in het BIOS in te stellen wat een PC na een stroomstoring moet doen. Je kan dan kiezen voor 'altijd aan', 'altijd uit' of voor hetzelfde als voor de storing. Aangezien ATX-voedingen altijd 5V leveren kan 't moederbord dat perfect zelf bepalen.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De Alcatel Speedtouch 510 (nieuw modem) moet je dus speciaal met een druk knopje weer aanzetten ... Zodra daar nl. de POWER vanaf is gaatie niet autom. aan, maar moet je met een druk knop het modem weer aanzetten.
Erg irri inderdaad... Ik dacht de eerste keer toen ik dat ding aansloot dat hij het helemaal niet deed toen ik de stekker in het stopcontact deed. Bleek dus dat je die druk knop moet indrukken voordat ie pas gaat werken.

• marenk_vos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06-2023
Je zou een UPS kunnen aansluiten op het modem (is wel een dure oplossing)

En ja 10mbit kaartjes werken bij mij wel, ik heb die welliswaar aangesloten op een hub/switch maar het werkt wel.

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

• KorZijl

KorZijl

errare humanum est

0cool schreef op 10 januari 2003 @ 15:25:
hmmm zou hier ook ff niets op weten, maar aangezien hier een aantal Speedtouch 510 gebruikers zitten heb ik nog wel een vraagje tussendoor:

Bij mij werkte dat gewoon. Er heeft hier een aantal dagen een 10Mbit hubje via de uplink port op de 510 aangesloten gezeten en daarmee konden de PC's in het netwerk prima internetten. Inmiddels heb ik een Sitecom 10/100 switch ertussen, waarbij de 510 op 100Mbit zit en dat gaat uiteraard ook goed

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 15:13:

Ik heb al gezocht of ik via de webinterface oid en op google er iets over kon vinden, maar helaas. Vandaar hier de oproep. Weet iemand of het mogelijk is de speedtouch510(i) automagisch te laten opstarten?

DAAROM heb ik een BAckup UPS van 170VA ofzo ertussen staan ;-)

• 0cool
KorZijl schreef op 10 January 2003 @ 15:50:
[...]

Bij mij werkte dat gewoon. Er heeft hier een aantal dagen een 10Mbit hubje via de uplink port op de 510 aangesloten gezeten en daarmee konden de PC's in het netwerk prima internetten. Inmiddels heb ik een Sitecom 10/100 switch ertussen, waarbij de 510 op 100Mbit zit en dat gaat uiteraard ook goed
Hmmm dus vanaf de uplink van een 10mbit hub... Met een gewone of een crosslink cable??

• DeoDupke
van modem naar uplink moet cross zijn en van modem naar gewone poort op hub moet een gewone kabel zijn

No worries m8

• 0cool
hmm oke beide al eens geprobeerd, maar ga aan de slag thnx

• KorZijl

KorZijl

errare humanum est

DeoDupke schreef op 10 januari 2003 @ 16:24:
van modem naar uplink moet cross zijn en van modem naar gewone poort op hub moet een gewone kabel zijn
Ik heb trouwens de indruk dat de 510 zelf doorheeft of er een cross of een gewone wordt gebruikt en dan zelf schakeld om het te laten werken

Verwijderd

Topicstarter
Wat een reacties zeg.

Maar goed, een ups lijkt me ietswat zwaar overdreven.

Qua opstarten van de compu's. De enigste compu die moet draaien is m'n servertje, laat die nu eens een AT voeding hebben. Verder is bij ATX voedingen meestal in het bios in te stellen dat het allemaal automagisch opstart.

Als oplossing ben ik nu aan het denken aan een klein relais die enige tijd na opstarten aantrekt en na een korte tijd weer afvalt. Hoewel, dadelijk even gaan testen of je die schakelaar niet kunt blijven indrukken.

Ik ga het nu even testen, tot zo.....

Oke ben ik weer.

Helaas kom je bij het vasthouden van de power button (waarschijnlijk) in een soort configuratie stand. De power led knipperd dan. Gelukkig is het wel mogelijk om de knop al ingedrukt te houden als je de spanning erop zet. Oftewel een relais met een opstart vertraging en de power knop op een relais aansluiting die bij het aantrekken van het relais verbroken wordt. Dat is niet zo spannend.

Wel jammer dat het modem nu open moet voor een aanpassing. Eens kijken of dat mogelijk is zonder enige garantie stikkers te moeten verbreken.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 21:45 ]

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:35
Vind je dat gedoe, en de kans dat je misschien je modem beschadigd niet nogal overdreven voor die ene stroomstroring in de paar jaar?

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Pc123 schreef op 10 January 2003 @ 22:07:
Vind je dat gedoe, en de kans dat je misschien je modem beschadigd niet nogal overdreven voor die ene stroomstroring in de paar jaar?
Ik ben het helemaal met hem eens, die ene stroomstoring....
Ik had laatst ook een stroomstoring van enkele uren en moest ook de zolder op om m'n 510 weer aan te zetten. Die staat nogal ver weg. Maar het is toch minder moeite om hem ff aan te zetten dan er iets aan proberen te doen.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

• MyDyingBride
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-01 18:23
0cool schreef op 10 January 2003 @ 15:25:
Je kan via de telnet interface het modem op 10mb forceren. Misschien dat dat helpt.

Verwijderd

Toch even een kickje,

Ik heb ditzelfde probleem maar heb gehoord dat het via een firmware update verholpen zou zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee ?

• pinolief
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01-2021
Vreemd verhaal eigenlijk.Een paar weken geleden een stroomstoring gehad van 2 uur.
Modem stond gewoon aan en weer ingelogd!
En ik kon het zien omdat in de software stond dat hij weer een paar uur online was ipv een paar weken.
Het is de 510v4..de nieuwe multimodem/router.

• DDX
  • Laatst online: 23:16

DDX

Verwijderd schreef op 24 februari 2003 @ 11:13:
Toch even een kickje,

Ik heb ditzelfde probleem maar heb gehoord dat het via een firmware update verholpen zou zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee ?
ik was hiet net ook hard naar op zoek

maar helaas :

http://forums.dslsupport.co.uk/topic.asp?TOPIC_ID=272
I've had a couple of emails back from Thomson confirming that a newer version of the hardware fixes this, though they gave no details of when that hardware available...
naja was leuk zo'n gratis adsl modem van kpn/xs4all
maar eens zoeken naar een andere modem die hier geen last van heeft
geen zin dat mijn modem tijdens mij vakantie uitgaat en ik mijn mail niet meer kan lezen :(

of heeft er iemand toevallig nog wat handigs bedacht ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
kastje openhalen en de schakelaar doorsolderen? of een relais op de schakelaar solderen zodat je niet eeuwig dat stomme knopje hoeft in te drukken?
Pagina: 1