[XP] Lastig probleem met printers

Pagina: 1
Acties:

• Senser
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 15:25
Ik heb een lastig probleem met een Windows XP Pro systeem met SP1 (ook zonder SP1 treedt het probleem trouwens op):

Alle geinstalleerde printers (1 x netwerkprinter, 1 x Adobe Acrobat PDFWriter) op het systeem niet meer zichtbaar onder de optie Printers in het Start-menu. Compleet blanco dus.

Applicaties (zoals Word of Excel) kunnen nog wel gewoon printen naar deze printers, dus ze zijn nog wel goed geïnstalleerd.

Ook is het niet meer mogelijk printers toe te voegen aan het systeem. De wizard 'Printer toevoegen' start niet meer op.

Ik heb van alles geprobeerd: veilige modus, via system restore terug gaan naar eerder restore point, System File Checker (SFC), Windoctor van Symantec SystemWorks en uiteindelijk een repair-installation (upgrade van xp --> xp zeg maar). Als de upgrade-installatie helemaal is afgerond, zijn de printers weer terug zoals het hoort en lijkt het allemaal weer goed. Echter, bij de eerstvolgende reboot treedt het probleem weer op. :'(

Wie heeft er enig idee?

NB. Ik heb de printer spooler service natuurlijk ook gecheckt en die draait gewoon netjes. Stoppen en weer starten lost het probleem ook niet op!

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:36

Viking Kvinne

🏳️‍🌈🇳🇴🏳️‍⚧️

Is jouw XP pro wel een legale? Want als je een kopie hebt en je gaat daar SP1 overheen zetten dan kan je veel ,heel veel vage dingen verwachten. Maar goed, als je op start klikt zie je geen printers en faxes folder/optie? En als je via controlpanel add/remove hardware je printer en pdf-writer eens weggooid en afkoppeld en nog eens een keer een repair uitvoerd en dan weer je printer/pdf aansluit en reboot.Misschien dat dat helpt.

❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ

Verwijderd

Wat heeft nou een legale XP Pro te maken met het niet of wel zien van je printers :? ?
Maar voor de rest suc6 :) hier geen problemen met 3 printers.

• Senser
Het is zeker een legale versie, maar overigens treedt het probleem ook op na een repair-installation. Dan ben je SP1 dus kwijt. Heb ook een repair uitgevoerd nadat ik Acrobat heb verwijderd. Dit hielp ook niet.

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 10:58
Dit zou ook te maken kunnen hebben met of je wel of geen administrator bent, dan kun je wel printen, maar je kunt ze geloof ik niet zien/verwijderen/toevoegen. Ik weet alleen niet pecies hoe je dit wijzigen kunt.

Verwijderd

ygma!l schreef op 11 januari 2003 @ 10:55:
Dit zou ook te maken kunnen hebben met of je wel of geen administrator bent, dan kun je wel printen, maar je kunt ze geloof ik niet zien/verwijderen/toevoegen. Ik weet alleen niet pecies hoe je dit wijzigen kunt.
Als hij services kan stoppen en starten, upgrades en service packs kan installeren dan hoort zijn user toch echt wel tot de administrator groep hoor!... _/-\o_

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 10:58
Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 22:26:
[...]

Als hij services kan stoppen en starten, upgrades en service packs kan installeren dan hoort zijn user toch echt wel tot de administrator groep hoor!... _/-\o_
Sorry, je hebt gelijk. |:(

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 22:26:
[...]

Als hij een goede sysadmin zou zijn zou hij dit soort dingen onder een admin account doe, en verder onder een standaard user account werken...

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Senser
In principe heb je gelijk wanneer je zegt dat je beter met verschillende accounts met verschillende rechten kunt werken (normale user/admin).

Voor thuis vind ik dit wel een beetje overdreven aangezien ik heus wel weet wat ik wel en niet kan doen. In een grote netwerkomgeving zou ik dat wel doen..

Ik heb uiteindelijk Windows XP maar opnieuw geinstalleerd (clean-install). Hiermee is het probleem opgelost. ;)
Pagina: 1